2015-08-07, 11:21
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Från facebookgruppen "Det är i Väsby det händer!:-)

Elisabet Johansson skriver:

"Först och främst vill jag beklaga den tragiska händelse som drabbade en ung flicka och hennes familj... Mina tankar finns hos Er.
Det andra är, jag har dessvärre blivit utpekad som ägare till denna ev mörka BMW som beslagtogs av polisen. Man har roat sig på flashback och kollat hur många bilar av denna årsmodell som finns i Väsby och jag är tydligen den enda. Mitt namn samt regnr på bilen är publicerat vilket jag tycker är helt oacceptabelt. Man har också spekulerat i huruvida jag är släkt med flickan då vi har samma efternamn. Man har även insinuerat att jag har en son 24 år... Som man har kollat upp på Lexbase där han finns med och per automatik är han intressant för utredningen.. Det stämmer att han finns med, men pga delad mening när han blev stoppad av poilsen i en obesiktigad bil huruvida han var på väg till verkstad eller ej. Detta ledde till rättegång därav att man får träff på hans namn i Lexbase. Nu har man gått så långt att han är namngiven och har kriminellt förflutet osv... Vill med detta meddelande få stopp på ev uppkomna rykten gällande bilen och min son. Alla inlägg är anmälda till flashback.
Respektera och var rädd om varandra!
/Elisabet"

Ber om ursäkt ifall detta redan är uppmärksammat.

Jo det har stått innan och hon kan ju anmäla till Flashback tills tangenterna lossnar
Citera
2015-08-07, 11:21
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Bor han i området? Ute ur fängelse nu?

Från tråden:

(FB) 35-årig våldtäktsman i Upplands Väsby

Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Det här är hur konstigt som helst!

Hittade denna info på nätet
19730406-5977
Arto Petteri Kämäräinen
Kärrbäck 414
952 96 Lappträsk

Enligt domen i svea och i tingsrätten så är han bosatt på Hagvägen 27 i Väsby.
Ringde folkbokföringen och där sa man att han har haft 9 olika adresser sen -97.
Han skrev sig i Lappträsk Juni 2006 och bodde dessförinnan på oxunda... nånting i Väsby.
Hans mamma bor tydligen på Prästgårdsallén i Väsby.
Verkar dock ha anknytning till J**** Kä***en och
P***i K*****en som är bosatta på Hagvägen..
Hur går detta ihop?

Hans mamma bor enligt uppgift nära aktuell brottsplats. Han har även begått överfallsvåldtäkter i området tidigare. Hoppas inte han är ute oavsett.

http://www.metro.se/nyheter/har-valdtog-han-igen/Objhei!07_3346-62/
Citera
2015-08-07, 11:22
Medlem
Att man gör detta brott vid den här tiden i en skog som det ändå rör sig en hel del människor i med en uppenbar risk att bli upptäckt tyder på en mycket låg intelligens hos gärningsmannen.

Lokal missbrukare eller lokal psyksjuk person. Räknar med att polisen nu matchar de vittnesuppgifter man fått kring dom personer som rört sig i skogen vid tillfället mot alla lokala förmågor man känner till.

Förhoppningsvis får man en träff där och då är det snart case closed.
Citera
2015-08-07, 11:22
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hur kan det bli rättegång av att bara köra obesiktigat? Det är ju bara 1300 i böter för det?

Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Håller med, låter väldigt konstigt!
Men för fan... Läs tråden. Eller skaffa lite allmänbildning. Det står dessutom i texten ni citerar. Personen i fråga godtog inte boten. Det händer hela tiden och har inte ett jävla skvatt med det här att göra.
Citera
2015-08-07, 11:24
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Att man gör detta brott vid den här tiden i en skog som det ändå rör sig en hel del människor i med en uppenbar risk att bli upptäckt tyder på en mycket låg intelligens hos gärningsmannen.

Lokal missbrukare eller lokal psyksjuk person. Räknar med att polisen nu matchar de vittnesuppgifter man fått kring dom personer som rört sig i skogen vid tillfället mot alla lokala förmågor man känner till.

Förhoppningsvis får man en träff där och då är det snart case closed.
Eller bara en person med låg IQ.
Citera
2015-08-07, 11:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Om presstaleskvinnan sagt fel eller blivit felciterad, tror du inte att detta hade ändrats vid det här laget då? Eftersom artikeln har uppdaterats flertalet gånger?
Att något hände vet vi.
Men när, det vet bara GM i dagsläget.

Kanske har det inte ändrats eftersom de allra flesta fattar att det är ett missförstånd/felskrivning. Kanske har massmedia inte fått en massa mail som undrar?

Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hur kan det bli rättegång av att bara köra obesiktigat? Det är ju bara 1300 i böter för det?

Det står ju i texten. Han nekade till olovlig körning eftersom han ansåg sig vara på väg till verkstad. Därför blev det rättegång och han hamnade i Lexbase. Vilket i sin tur gjorde att idioter i denna tråd tyckte det var kul och relevant att posta namnet omaskat och hävda att han är kriminellt belastad.
Citera
2015-08-07, 11:25
Medlem
Upprepar:
Jag har en fråga om spåret hon sprang eller i alla fall delen av spåret som var närmast fyndplatsen:
Skulle man höra om någon skrek? Hörs det väl i närområdet eller är det för tät skog?

Med tanke på vad folk berättat som bor i området eller brukar springa sträckan så är det oftast rätt mycket folk ute speciellt under den tiden.
Citera
2015-08-07, 11:27
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrsnopplunds
Upprepar:
Jag har en fråga om spåret hon sprang eller i alla fall delen av spåret som var närmast fyndplatsen:
Skulle man höra om någon skrek? Hörs det väl i närområdet eller är det för tät skog?

Med tanke på vad folk berättat som bor i området eller brukar springa sträckan så är det oftast rätt mycket folk ute speciellt under den tiden.

En nära vän till mig som bor i det området sa att skrik skulle höras. Och han går flitigt ut på Runbyspåret.
Citera
2015-08-07, 11:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Om presstaleskvinnan sagt fel eller blivit felciterad, tror du inte att detta hade ändrats vid det här laget då? Eftersom artikeln har uppdaterats flertalet gånger?
Att något hände vet vi.
Men när, det vet bara GM i dagsläget.

Även om det hände 21.30 så vore de förstås intresserade av vittnesuppgifter ändå, från typ 17-tiden eller liknande. Vilka som rört sig i området och var, etc..

Så det hon säger är orimligt.
Citera
2015-08-07, 11:29
Medlem
Mattias Mensonen på facebook.

"Jag har två saker att berätta!
En rolig och en mindre rolig sak.
Igår tog jag c-kort.
Nu till det tråkiga.
Igår tog någon en ung flickas liv i Runby och det var inte jag som tog det. Spånas ju en hel del om det på flashback. Nu är det inte dom allra klokaste personerna som sitter bakom skärmarna och spekulerar och postar saker utan att ha en aning om hur saker och ting ligger till. Jag sov lugnt och skönt inatt och har inte varit på polisförhör. Folk spekulerar för att min mamma har en likadan bil som polisen beslagtagit. Hennes bil är svart och den beslagtagna bilen är mörkblå. Min mamma har även samma efternamn som flickan som blev mördad. Att Johansson sedan är ett av Sveriges vanligaste efternamn är en annan sak. Sen kan jag ju säga att jag figurerar på lexbase men personerna har missat läsa domen tror jag. Jag körde en obesiktigad bil och blev dömd i rätten för det. Är det där gränsen går för tung kriminell? Isf fick jag lära mig något nytt idag.
Mina tankar går till flickans anhöriga."

Antar att det är sonen.
Citera
2015-08-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
En nära vän till mig som bor i det området sa att skrik skulle höras. Och han går flitigt ut på Runbyspåret.

Okej tack för svar!

Är del fel att säga att det finns tre tänkbara scenarion(för mig uppenbara) då i så fall,
1. Hon blev överfallen bakifrån och hann inte skrika.
2. Hon blev hotad med någon typ av vapen och tillsagt att hålla käften.
3. Hon kände personen i fråga och hade ingen anledning just då att frukta för sitt liv.
Citera
2015-08-07, 11:32
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern

Fast å andra sidan är det vanligt att folk springer med hörlurar så andra motionärer behver inte ha hört något. Särskilt inte om förloppet var snabbt.

Hur är det med de närboende dock? De som bor nere i sydvästra hörnet av spåret. Skulle de kunan ha hört rop eller skrik uppifrån öglan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in