2015-07-11, 22:48
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Dom senaste säsongerna är ju inte i närheten av kvalitén serien höll i början. Serien har mest utvecklats till en tecknad version av Saturday Night Live. Mest trams nuförtiden.

Njah, jag saknar visserligen random avsnitt som kan handla om när Cartman ska försöka lära sig simma och inte bara om saker som händer just nu i världen. Hursomhelst så är South Park det program som har lyckats bäst genom att utvecklas, kolla på Family Guy och Simpsons så har dom ju tappat helt.
Citera
2015-07-11, 23:34
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Dom senaste säsongerna är ju inte i närheten av kvalitén serien höll i början. Serien har mest utvecklats till en tecknad version av Saturday Night Live. Mest trams nuförtiden.

Jag som tycker att serien blir bättre och bättre för varje säsong.
Tex älskar jag de korrupta rasistpoliserna.
Senast redigerad av vinbra 2015-07-11 kl. 23:39.
Citera
2015-07-23, 01:21
Medlem
en1kronas avatar
Die hippie, die är mitt favorit avsnitt tillsammans med I should have never gone ziplining.
Citera
2015-07-27, 19:12
Medlem
Hunden007s avatar
mina favoriter.

1. Fetot
2. Kyle
3. Butters

bara sätt några säsonger här och där, ska bara från säsong 1.
Citera
2015-07-27, 19:46
Medlem
Sweetiepies avatar
Tänkte se Stick of Truth "Full movie" nu. Dvs alla cutscenes från PC-spelet så det blir som en långfilm.
https://www.youtube.com/watch?v=q4ps2hzUjIk
Citera
2015-08-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag håller med om att alkoholism är en sjukdom, men jag tror inte man ska läsa in alltför mycket i vad Matt & Trey skämtar om i South Park. De är i första hand komiker som gör en komedi-serie, och genom seriens gång har de skämtat om allt och alla. De skämtar om alkoholister, men även bögar, transvestiter, pedofiler, vapenälskare, rednecks, hippies, tjockisar, MC-snubbar osv osv. De gör ju narr av allt och alla.
Jag tror inte man ska tolka deras skämt eller deras "budskap" alltför bokstavligt, i första hand är de ju bara komiker som skämtar. Sen har ju serien hållit på väldigt länge också, under de 18 åren som Matt & Trey gjort South Park har de säkert ändrat åsikt och bytt inställning om en massa saker. Bloody Mary, till exempel, sändes 2005. Det är mycket möjligt att Matt & Trey bytt inställning om alkoholism under de 10 åren som gått.
Mycket möjligt.
Det som jag hur som helst tycker är irriterande med en del avsnitt är inte någonting som handlar om Trey och Matt eller seriens kvalité på något sätt, utan mitt problem med serien är att en del fans verkar ta vissa avsnitt på alldeles för stort allvar och låter sig styras lite hur som helst.
Ett exempel är avsnittet "Ginger Kids" - det avsnittet ska tydligen ha gjort att en del skolelever började trakassera rödhåriga elever på sin egen skola och anordnade till och med något idiotiskt "Kick A Ginger Day", och fattade tydligen inte att avsnittet ifråga egentligen drev med mobbare, och försökte visa vilka löjliga ursäkter mobbare kan hitta för att få mobba andra människor som överhuvudtaget "sticker ut" på något sätt.
Avsnittet ska föreställa en sorts variant av "Blue Eyes Brown Eyes"-experimentet som läraren Jane Elliot testade på sina elever för ungefär 50 år sen, men det framgick tydligen inte tillräckligt tydligt utan uppfattades som någon sorts uppmaning att börja mobba rödhåriga individer istället.
Såna där saker har jag väldigt svårt för, och jag hoppas att de flesta fans av South Park är lite smartare.
Senast redigerad av Mikael861 2015-08-06 kl. 22:39.
Citera
2015-08-06, 23:34
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
mina favoriter.

1. Fetot
2. Kyle
3. Butters

bara sätt några säsonger här och där, ska bara från säsong 1.
Du kommer nog få en ny favorit i med Randy när han får en allt mer framträdande roll. Du kanske har missat många av avsnitten där han är fokus? Kan rekomendra sarcastaball. Lätt det bästa avsnittet i min mening. Höll på att dö av skratt första gången jag såg det.

Mr Hat och Handduken är två av mina andra favoriter, också får jag ju inte glöma Cartman "fetot" också. Butters är också för skön.
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2015-08-06 kl. 23:37.
Citera
2015-08-06, 23:44
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du kommer nog få en ny favorit i med Randy när han får en allt mer framträdande roll. Du kanske har missat många av avsnitten där han är fokus? Kan rekomendra sarcastaball. Lätt det bästa avsnittet i min mening. Höll på att dö av skratt första gången jag såg det.

Mr Hat och Handduken är två av mina andra favoriter, också får jag ju inte glöma Cartman "fetot" också. Butters är också för skön.

4,5,6,7 dom säsongerna har jag sett. listan kommer säkert ändras då jag 10 säsonger kvar typ :P.

men Cartman toppar.
Citera
2015-08-07, 11:39
Medlem
Superkufs avatar
Citat:

Alla avsnitt med Randy är jätteroliga - men inte för att Randy är så drivande, utan för att varje avsnitt med Randy innebär att vuxenvärlden i South Park havererar fullständigt. Det är inte barngänget som ställer till med kaos och anarki, utan de vuxna som (ofta efter en impuls från Cartman) driver South Park åt tjotahejti. Ta bara drone-avsnittet.
Citera
2015-08-07, 21:39
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkuf
Alla avsnitt med Randy är jätteroliga - men inte för att Randy är så drivande, utan för att varje avsnitt med Randy innebär att vuxenvärlden i South Park havererar fullständigt. Det är inte barngänget som ställer till med kaos och anarki, utan de vuxna som (ofta efter en impuls från Cartman) driver South Park åt tjotahejti. Ta bara drone-avsnittet.
Tycker tvärtom att alla sjuka grejer som Randy gör är det som är roligast. Det som händer runtomkring är också viktigt, men det är främst Randy som jag skrattar åt.
Citera
2015-08-07, 21:47
Medlem
Fjantors avatar
Citat:

What seems to be the officer problem..
Citera
2015-08-07, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Superkuf

Eller varför inte ''Medicinal Fried Chiken''

''Has anyone got more of that Oompa-loompa weed?''
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in