2015-08-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det bara måste ha blivit fel i rapporteringen och det är ju inte allt för ovanligt då journalisterna numera kastar ut artiklar på internet utan korrekturläsning eller faktagranskning.

Den har uppdaterats otaliga gånger så om det var ett misstag hade det åtgärdats vid det här laget.
Och säkerligen har fler uppmärksammat detta och förhoppningsvis påpekat detta
Citera
2015-08-07, 11:07
Medlem
JulietsBleedings avatar
Snöre kanske har använts som snubbeltråd?
Om man drösar framstupa,hinner man kanske inte skrika. Sedan kan
en gärningsperson rusa fram.
Eller nåt.
Citera
2015-08-07, 11:08
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Håller med.
Om hon inte haft kontakt med föräldrar ca 19.30-21.00
Borde de ha letat efter henne från ca 19.30
(om det tar en timme att springa rundan)
Och då hade de ringt polisen tidigare än ca 21.30 tiden

Därför tror jag att hon haft kontakt med föräldrar och att hon levde fram till ca 21.00- 21.30 tiden
Eller fram till 20.00 om föräldrar börjat leta då, vi vet ju inte NÄR föräldrarna börjat söka.
Och polisen söker därför vitten från 21.30 tiden

Föräldrarnas snabba oro och beslut att ge sig ut och leta (om detta stämmer?) tycker jag också hintar att man kände till något.
Citera
2015-08-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Arto Petri Kämäräinen heter aset

Bor han i området? Ute ur fängelse nu?
Citera
2015-08-07, 11:10
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Fast egentligen inte, det är ju de mest optimala i en psykopats huvud skulle ja påstå. Mycket skog, lite folk och långt ifrån civilisationen.

Att det är optimalt betyder ju inte att det är ett vanligt fenomen. Hade folk blivit påhoppade i skogen skulle alla fått reda på det. Kan inte minnas många överfallsvåldtäkter som lett till mord i löpspår
Citera
2015-08-07, 11:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Vibben är, om du har lyssnat på p3-dokumentären, att GM planerade att mörda BO flera dagar innan och en dag stod han och väntade i skogen påväg till hennes busshållplats. Just den dagen gick hon och hennes kompis tillsammans, varpå han avbröt operationen.
Ribben är att en kille kan ha förföljt IJ och väntat vid joggingspåret och gått till attack när hon passerade honom.
Har också svårt att tro att någon random skulle stå en vanlig dag mitt i veckan och vänta på en människa som passerar. Nej, detta handlar oftast om kärlek, avundsjuka etc.

Ok. Att hon mördades på en skogsväg, där hon av allt att döma vistades själv, är inte en indikation på att motivet handlar om avundsjuka ellet kärlek. Tvärtom talar det för avsaknaden av bekantskap mellan GM och IJ.

Med all respekt för att ditt tänk är påverkat av dokumentären du nyligen lyssnat på.
Citera
2015-08-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Föräldrarnas snabba oro och beslut att ge sig ut och leta (om detta stämmer?) tycker jag också hintar att man kände till något.

Ja exakt,

Hon började springa 18.30

Frågan är när de började leta?
De har säkerligen gått spåret för att se om hon inte skadat sig..
Hur lång tid kan det ta att gå spåret?

Säg att de började leta ca 19.30

Tid att ta sig till runby från hemadress?
Upptäcka bilen?
Gå spåret?

Sedan kontaktas polisen, ca 21.00-21.30 tiden.
Citera
2015-08-07, 11:12
Medlem
Från facebookgruppen "Det är i Väsby det händer!:-)

Elisabet Johansson skriver:

"Först och främst vill jag beklaga den tragiska händelse som drabbade en ung flicka och hennes familj... Mina tankar finns hos Er.
Det andra är, jag har dessvärre blivit utpekad som ägare till denna ev mörka BMW som beslagtogs av polisen. Man har roat sig på flashback och kollat hur många bilar av denna årsmodell som finns i Väsby och jag är tydligen den enda. Mitt namn samt regnr på bilen är publicerat vilket jag tycker är helt oacceptabelt. Man har också spekulerat i huruvida jag är släkt med flickan då vi har samma efternamn. Man har även insinuerat att jag har en son 24 år... Som man har kollat upp på Lexbase där han finns med och per automatik är han intressant för utredningen.. Det stämmer att han finns med, men pga delad mening när han blev stoppad av poilsen i en obesiktigad bil huruvida han var på väg till verkstad eller ej. Detta ledde till rättegång därav att man får träff på hans namn i Lexbase. Nu har man gått så långt att han är namngiven och har kriminellt förflutet osv... Vill med detta meddelande få stopp på ev uppkomna rykten gällande bilen och min son. Alla inlägg är anmälda till flashback.
Respektera och var rädd om varandra!
/Elisabet"

Ber om ursäkt ifall detta redan är uppmärksammat.
Citera
2015-08-07, 11:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaninbur
Förmodligen eftersom polisen vet att något gick jävligt snett vid 21:30-tiden.

Det tror jag inte, och även om så är fallet så skulle de vilja ha vittnesuppgifter från tidigare under kvällen. Nej, presskvinnan har antagligen sagt fel eller blivit felciterad. Troligen hände det någon gång mellan typ 18.45 och 19.30.
Citera
2015-08-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det tror jag inte, och även om så är fallet så skulle de vilja ha vittnesuppgifter från tidigare under kvällen. Nej, presskvinnan har antagligen sagt fel eller blivit felciterad. Troligen hände det någon gång mellan typ 18.45 och 19.30.

Om presstaleskvinnan sagt fel eller blivit felciterad, tror du inte att detta hade ändrats vid det här laget då? Eftersom artikeln har uppdaterats flertalet gånger?
Att något hände vet vi.
Men när, det vet bara GM i dagsläget.
Citera
2015-08-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Från facebookgruppen "Det är i Väsby det händer!:-)

Elisabet Johansson skriver:

"Först och främst vill jag beklaga den tragiska händelse som drabbade en ung flicka och hennes familj... Mina tankar finns hos Er.
Det andra är, jag har dessvärre blivit utpekad som ägare till denna ev mörka BMW som beslagtogs av polisen. Man har roat sig på flashback och kollat hur många bilar av denna årsmodell som finns i Väsby och jag är tydligen den enda. Mitt namn samt regnr på bilen är publicerat vilket jag tycker är helt oacceptabelt. Man har också spekulerat i huruvida jag är släkt med flickan då vi har samma efternamn. Man har även insinuerat att jag har en son 24 år... Som man har kollat upp på Lexbase där han finns med och per automatik är han intressant för utredningen.. Det stämmer att han finns med, men pga delad mening när han blev stoppad av poilsen i en obesiktigad bil huruvida han var på väg till verkstad eller ej. Detta ledde till rättegång därav att man får träff på hans namn i Lexbase. Nu har man gått så långt att han är namngiven och har kriminellt förflutet osv... Vill med detta meddelande få stopp på ev uppkomna rykten gällande bilen och min son. Alla inlägg är anmälda till flashback.
Respektera och var rädd om varandra!
/Elisabet"

Ber om ursäkt ifall detta redan är uppmärksammat.

Hur kan det bli rättegång av att bara köra obesiktigat? Det är ju bara 1300 i böter för det?
Citera
2015-08-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hur kan det bli rättegång av att bara köra obesiktigat? Det är ju bara 1300 i böter för det?

Håller med, låter väldigt konstigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in