2015-08-07, 10:31
Medlem
Citat:
Nästa vecka? Ska Polis och Åklagare ta helg?

Man kanske väntar på anayser av bevismaterial, övervakningskameror, mobiltrafik och liknande.
Citera
2015-08-07, 10:32
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag har tagit upp detta förr, men kan inte släppa det. Ingen som är inne på samma spår som mig här?

Varför vill polisen ha vittnen från ca 21.30 tiden?
Levde hon fram till dess?

I sådana fall har hon träffat någon, pratat kanske vid utegymmet?

På något sätt larmat/ringt/sms med föräldrarna ca 21.00 tiden då de började leta efter henne.
Om hon började springa ca 18.30 och spåret tar under en timme att springa,
borde föräldrar börjat letat mycket tidigare, säg ca 19.30-20.00

Jag tror att hon haft kontakt med föräldrar men strax innan 21.00 påkallat hjälp av dem, då de beger sig till motionsspåret och letar.
Det förklarar även den snabba insatsen av polisen. Att hon påkallat hjälp.

Om detta citat nedan vore fel, så borde denna info ha redigerats, då artikeln har uppdaterats otaliga gånger sedan den publicerades.

Citat
"Vi är intresserade av att komma i kontakt med alla personer som rört sig i området runt 21.30 på onsdagskvällen, tiden för försvinnandet."

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/
Om hon kontaktat föräldrarna med nåt slags nödrop hade det nog framkommit vid det här laget?
Citera
2015-08-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om bilder i AB stämmer fanns ju kroppen en bra bit från spåret. Sannolikt utom synhåll eftersom det ser ut att vara stenigt, kuperat och oländigt på kartan.

Kvinnan hittades flera hundra meter in i skogen, från spåret sett.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6226655
Citera
2015-08-07, 10:35
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kan ju ha hunnit bli rätt mörkt innan polisen var uppe i öglan och letade.

Mer förvånad att polisen inte sa till familjen att vänta en dag och se om hon hör av sig, utan direkt kallade ut hundar och helikopter.
Du måste ju sätta saker och ting i ett sammanhang. En ung tjej åker iväg med pappans bil för att jogga en runda i ett skogsområde. Hon kommer sedan inte hem, svarar inte på mobilen och bilen står kvar på parkeringen. Givetvis ska alla varningsklockor ringa i detta läge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Om hon kontaktat föräldrarna med nåt slags nödrop hade det nog framkommit vid det här laget?

Varför skulle det komma fram?
Polisen verkar ha lagt locket på, de är väldigt förtegna om vad som hänt.
De har inte gett nämnvärt mycket info om tex, tider, om våld brukas, inte ens vilken bil hon körde m.m.
Citera
Medlem
Citat:
Jag sätter hundra spänn på att det är en neger.

Jag sätter emot. Jag tror det var en person som bott länge i närheten, med stor vana vid just den här skogen. Som eventuellt insåg att han kände igen/blev igenkänd av offret och därför dödade henne. Har inget minne av att ha sett särskilt många somaliska flyktingbaaarn (som det brukar heta) i motionsspår än mindre fritt strövande i terrängen.
Citera
2015-08-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Du måste ju sätta saker och ting i ett sammanhang. En ung tjej åker iväg med pappans bil för att jogga en runda i ett skogsområde. Hon kommer sedan inte hem, svarar inte på mobilen och bilen står kvar på parkeringen. Givetvis ska alla varningsklockor ringa i detta läge.

Verkligen, och grymt av polisen som regerade och tog in helikoptrar och hundförare för att hitta den här stackars flickan
Citera
2015-08-07, 10:36
Medlem
Allavetdinipadresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nästa vecka? Ska Polis och Åklagare ta helg?

Precis vad som slog mig.. Jag utgår från att det INTE är så men man undrar ju..

Rent allmänt, tror ni att polisen läser denna tråden? Det finns ju kanske många intressanta observationer och tankar tycker jag.. (och en del idioti som vanligt naturligtvis)
Citera
2015-08-07, 10:37
Medlem
Tamborinos avatar
Har bara hunnit läsa en del i tråden .
Såg en uppgift i går att en tjej blivit påhoppad av två negrer i detta motionsspår , låter ju intressant .
Det skulle även finnas ett boende för ensamkommande nära spåret , har Polisen gått igenom det och kollat upp dom små Entreprenörerna .
Nån som vet ?
Citera
2015-08-07, 10:38
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Verkar som nån hon känt till ändå som stalkar eller blivit avvisad. Hur ofta slutar en spontan våldtäkt i mord, måste vara sällsynt

Hjällbomordet ? Elin kranz ? Finns fler
Citera
2015-08-07, 10:38
Medlem
Citat:
Kvinnan hittades flera hundra meter in i skogen, från spåret sett.

Det kan inte stämma. Det är inte så långt mellan spåren. Hur långt in kan man gå i skogen? Bara till mitten sedan går man ju ut igen!
Citera
2015-08-07, 10:39
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag har tagit upp detta förr, men kan inte släppa det. Ingen som är inne på samma spår som mig här?

På något sätt larmat/ringt/sms med föräldrarna ca 21.00 tiden då de började leta efter henne.
Om hon började springa ca 18.30 och spåret tar under en timme att springa, borde föräldrar börjat letat mycket tidigare, säg ca 19.30-20.00

Du har fått det om bakfoten. Föräldrarna började inte leta vid 21-tiden, de kontaktade polisen då. De hade börjat leta långt tidigare då de blev oroliga för att hon inte hade kommit hem. De letade vid motionsspåret, det var dom som hittade hennes bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in