2015-08-07, 08:20
Medlem
Grandesporross avatar
Jag ser det som en relativt bra nyhet, windows etablerar biometri som säkerhet är ännu en indikation vad marknaden är påväg. Att det råkar vara synaptics i detta fallet är väl inte konstigt, FPC kan inte ta hela marknaden. Tror inte den dyker på det, det var väl inget man räknade med i dagenspris. Själv har jag fått loss lite småpengar och ska köpa på mig mer fingrar idag. Skulle aldrig sälja ett enda finger nu om inget fundamentalt förändras.
2015-08-07, 08:30
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Jag ser det som en relativt bra nyhet, windows etablerar biometri som säkerhet är ännu en indikation vad marknaden är påväg. Att det råkar vara synaptics i detta fallet är väl inte konstigt, FPC kan inte ta hela marknaden. Tror inte den dyker på det, det var väl inget man räknade med i dagenspris. Själv har jag fått loss lite småpengar och ska köpa på mig mer fingrar idag. Skulle aldrig sälja ett enda finger nu om inget fundamentalt förändras.
Om ni läser blir det tydligare

Microsoft säljer inte produkterna...Detta har bara med stödet att göra...där var vi redan i maj eller om det var april.
2015-08-07, 09:01
Medlem
massepojkens avatar
Personligen kommer jag sälja mina aktier i Fingerprint nu på morgonen. Har känslan att det kommer en rekyl. Dessutom tror jag sysselsättningssiffrorna från Usa som kommer 14.30 kommer skrämma skiten ur folk. - Usa dippar rejält idag, den linjen tar jag iallafall.

Edit: Sålda på 222 KR. Köpte på 183 så en finfin affär.
Senast redigerad av massepojken 2015-08-07 kl. 09:14.
2015-08-07, 09:22
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Personligen kommer jag sälja mina aktier i Fingerprint nu på morgonen. Har känslan att det kommer en rekyl. Dessutom tror jag sysselsättningssiffrorna från Usa som kommer 14.30 kommer skrämma skiten ur folk. - Usa dippar rejält idag, den linjen tar jag iallafall.

Edit: Sålda på 222 KR. Köpte på 183 så en finfin affär.

Varför sälja allt? Bra affär ändå med +20% men samtidigt, tror du på företaget långsiktigt så är det klokt att behålla en del i vilket fall. Kommer du klara att hoppa på igen om den nu plötsligt skulle dra till 250?

Fing har ju dessutom generellt sett varit frikopplad från index så tror inte NYSE påverkar den speciellt mycket.
2015-08-07, 09:28
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Varför sälja allt? Bra affär ändå med +20% men samtidigt, tror du på företaget långsiktigt så är det klokt att behålla en del i vilket fall. Kommer du klara att hoppa på igen om den nu plötsligt skulle dra till 250?

Fing har ju dessutom generellt sett varit frikopplad från index så tror inte NYSE påverkar den speciellt mycket.

Nej det tror väl egentligen inte jag heller. Men en strategi jag har är att alltid följa min instinkt. Har jag fel, vilket händer väldigt ofta så är det inte hela världen. Fina lägen kommer hela tiden om man är vaken.

Att säkra vinst är aldrig fel, så resonerar jag. Dessutom börjar Fingerprint-haussen vara lite väl sektaktig för min smak. Detta brukar indikera att vi kortsiktigt har toppat. Min trading modell säger dessutom sälj.

Men som sagt, vi får se.
2015-08-07, 10:17
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
För att?

så folk inte får panik och säljer
2015-08-07, 10:28
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
så folk inte får panik och säljer
det var en bra nyhet kära Harry all in biometri = avkastning till oss

Huawei och Lenovo på mån och tisdag sen cepe rapport och senare Sony. Lätt över 300kr om det stämmer.
2015-08-07, 10:40
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Blir lite ambivalent om jag ska lägga in 40k mer just nu... Den stiger och stiger.
2015-08-07, 10:45
Medlem
massepojkens avatar
Detta bör nog en del i denna tråd tänka på.
Sagt i all välmening.

http://www.aktiebladet.se/index.php/boers/item/149-kop-pa-ryktet-salj-pa-nyheten
2015-08-07, 10:52
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Detta bör nog en del i denna tråd tänka på.
Sagt i all välmening.

http://www.aktiebladet.se/index.php/boers/item/149-kop-pa-ryktet-salj-pa-nyheten

Bra poäng, men nyheten ligger fortfarande i framtiden. Mycket triggers nu.
2015-08-07, 10:55
Medlem
Grandesporross avatar
Kortsiktigt är det säkert något att fundera på. Men om du ska med till q3 &q4 och 2016 är det helt ointressant och en risk att försöka slå marknaden.
2015-08-07, 10:56
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Bra poäng, men nyheten ligger fortfarande i framtiden. Mycket triggers nu.

Gillar ditt nick. Har en Tshirt på mig just nu med samma text. Fick den av min lillebrors 3 årige dotter i födelsedagspresent. Finns tydligen att köpa i Gamla Stan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in