2015-08-07, 01:26
Medlem
Kyleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Låter som skitsnack, likt personen i början av tråden som snackade om en bekant som vart jagad av 2 mörkhyade personer utan att ha gjort en anmälan eller något.
Det är det inte, inte från min sida iallafall.
Citera
2015-08-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Jag bor i området och stötte på en bekant idag. Han berättade att en arbetskollega till honom hade blivit antastad och förföljd av en konstig man vid Hemköp i närheten. Han hade följt henne till bilen och dragit ner byxorna och började röra sig själv framför hennes bil. Tyckte det kunde vara intressant..

Vet dock inte när detta hände men förmodligen inte allt för länge sedan. Hur många såna här typer av personer kan det finnas i samma område, om det nu är så att det var person som saknade motiv till att döda henne? Känns som en sådan person lätt skulle kunna vara i stånd att göra något sånt här.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har din bekant varit i kontakt med polisen? Med lite tur kanske den personen har hamnat på någon övervakningskamera.

Tipsa polisen.
Ja, övervakningskamera bör det väl finnas på en parkering i anslutning till en stor matbutik ?

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att blottare betraktas som `ofarliga` i samband med riskbedömning för våldsbrott ?
Dvs de får en kick av att visa sitt kön och upplever makt genom den handlingen, men agerar väldigt sällan mer aggressivt än så ?
Citera
2015-08-07, 01:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Tipsa polisen.
Ja, övervakningskamera bör det väl finnas på en parkering i anslutning till en stor matbutik ?

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att blottare betraktas som `ofarliga` i samband med riskbedömning för våldsbrott ?
Dvs de får en kick av att visa sitt kön och upplever makt genom den handlingen, men agerar väldigt sällan mer aggressivt än så ?
Ja jag rättar dig. Det är en myt att blottare är ofarliga. Dom går ofta vidare till grövre brott.
Många blottare går vidare och blir våldtäktsmän och till och med mördare som te.x Anders Eklund.
Så ni som vet om personer som har råkat ut för blottare i området se till att dom anmäler det till polisen snarast möjligt. GM kan kanske hittas på det viset.

"Det är en myt att blottare är ofarliga"
Anders Eklund, som erkänt morden på Pernilla Hellgren och Engla Höglund, dömdes till böter för att ha blottat sig år 2000, samma år som han mördade Pernilla Hellgren. Detta trots att han tidigare hade dömts till fängelse för andra sexualbrott.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/det-ar-en-myt-att-blottare-ar-ofarliga/

Experten varnar: Blottning leder ofta till grövre brott
– 30 procent av dem som döms för blottning kommer att dömas för andra brott, säger B***e Svensson, leg psykoterapeut med mångårig erfarenhet inom sexualbrott.
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/experten-varnar-blottning-leder-ofta-till-grovre-brott
Senast redigerad av Timeout 2015-08-07 kl. 01:45.
Citera
2015-08-07, 01:44
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Det är det inte, inte från min sida iallafall.

Så du har tipsat polisen om att din "vän" kanske har ngt att berätta?
Senast redigerad av RAMMVOGEL 2015-08-07 kl. 01:47.
Citera
2015-08-07, 01:50
Medlem
Usch vad hemskt, tankarna går till de anhöriga

1. Tider
18:30 Lämnat föräldrarna med bilen
18:45-19:00 Är en rimlig uppskattning att hon börjar jogga
19:00 - 19:45 Skulle hon blivit angripen, baserat på en löptid på 7 min per kilometer + att hon kan ha stannat (för vila, kolla telefonen, dricka etc)
21:30 Polisen larmas om försvinnandet

2. Händelseförlopp
Enligt en man som Expressen talat med så mötte han ca 8-9 andra personer under sin löptur mellan 18:00 och 19:00, det ska ha varit ganska mycket folk i rörelse tack vare det fina vädret, att ett gäng/flera personer skulle lurat i skogen verkar långsökt, någon borde sett detta, mer troligt då att det var en ensam GM.

Att BO telefon var kvar tyder på att det inte heller var något rån, det tyder också på att GM fick bråttom (kanske såg/hörde någon) eller var i ett tillstånd då man inte tänker rationellt (psykisk störning/drogpåverkan). Skulle någon "skum" person lurpassat bakom ett träd på ett slumpmässigt offer skulle det ha verkat misstänkt, även om GM skulle låtsat ha plockat bär/svamp (med tanke på att många var i rörelse)

Antingen hade hon otur att någon galning kom "utifrån" (från vägen/parkeringen) just då eller mer troligt att GM själv sprang i spåret (vilket också inte skulle dra till sig någon uppmärksamhet) och antingen kom bakifrån eller mötte GM som överraskade BO, alternativt så försökte hon fly genom skogen mot parkeringen, men blev upphunnen/ramlade.

Det mesta tyder på att GM kände till området, frågan är om BO brukade jogga just där? Om hon varit där tidigare så kan GM ha haft koll på henne, kanske var hon där ungefär samma tider?
Citera
2015-08-07, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Låter som skitsnack, likt personen i början av tråden som snackade om en bekant som vart jagad av 2 mörkhyade personer utan att ha gjort en anmälan eller något.
Hur vet du det?
Citera
2015-08-07, 01:57
Medlem
http://qs.lc/88szp
Citera
2015-08-07, 02:02
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Syrran vart utsatt för en blottare när hon gick på en parkväg, han visade pitten och sprang i väg, dom flesta är harmlösa sen kanske det finns någon som är potentiellt farlig.
Citera
2015-08-07, 02:02
Medlem
-poke-s avatar
Det är ju ta mig självaste fan att kvinna efter kvinna ska bli mördad så fort hon sätter sin fot utomhus. Och folk undrar varför vi tjejer har svårt att lita på främmande män Ärligt talat, bäst att skaffa ett löpband, inte fan tänker jag sätta min fot i något motionsspår och bli ännu en i statistiken.
Citera
2015-08-07, 02:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordSilver
Usch vad hemskt, tankarna går till de anhöriga

1. Tider
18:30 Lämnat föräldrarna med bilen
18:45-19:00 Är en rimlig uppskattning att hon börjar jogga
19:00 - 19:45 Skulle hon blivit angripen, baserat på en löptid på 7 min per kilometer + att hon kan ha stannat (för vila, kolla telefonen, dricka etc)
21:30 Polisen larmas om försvinnandet

2. Händelseförlopp
Enligt en man som Expressen talat med så mötte han ca 8-9 andra personer under sin löptur mellan 18:00 och 19:00, det ska ha varit ganska mycket folk i rörelse tack vare det fina vädret, att ett gäng/flera personer skulle lurat i skogen verkar långsökt, någon borde sett detta, mer troligt då att det var en ensam GM.

Att BO telefon var kvar tyder på att det inte heller var något rån, det tyder också på att GM fick bråttom (kanske såg/hörde någon) eller var i ett tillstånd då man inte tänker rationellt (psykisk störning/drogpåverkan). Skulle någon "skum" person lurpassat bakom ett träd på ett slumpmässigt offer skulle det ha verkat misstänkt, även om GM skulle låtsat ha plockat bär/svamp (med tanke på att många var i rörelse)

Antingen hade hon otur att någon galning kom "utifrån" (från vägen/parkeringen) just då eller mer troligt att GM själv sprang i spåret (vilket också inte skulle dra till sig någon uppmärksamhet) och antingen kom bakifrån eller mötte GM som överraskade BO, alternativt så försökte hon fly genom skogen mot parkeringen, men blev upphunnen/ramlade.

Det mesta tyder på att GM kände till området, frågan är om BO brukade jogga just där? Om hon varit där tidigare så kan GM ha haft koll på henne, kanske var hon där ungefär samma tider?

Om GM är någon sorts listig/ intelligent lust mördare så är det möjligt att han klätt sig som joggare, för att varken hans offer eller möjliga vittnen skulle tycka att han stack ut.
Så kanske GM är en av de andra joggare som vittnen sett i området omkring tiden för mordet.
Citera
2015-08-07, 02:12
Medlem
Harry_s avatar
snart kommer det fram att det är någon som hon kände som är GM
Citera
2015-08-07, 02:47
Medlem
irishrages avatar
nuvarande pojkvän och alla hennes ex tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in