2015-08-07, 00:28
Medlem
megacoolmans avatar
Att de skriker när de ser hunden beror på att de anser att hundar är smutsiga djur liksom grisar.
Slå dem med en toffel i huvudet, så går nog budskapet fram.

Spela in /filma när de för liv och spela upp det för hyresvärden. Tyvärr så vill de nog behålla dessa som hyresgäster då de säkert får feta hyressummor direkt från migrationsverket eller socialen.

Bjud in dina vänner och grilla helstekt gris på gården.
Citera
2015-08-07, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Hyrevärden är en surkärring som tycker jag är bitter som gnäller på småbarn.

Har pratat med flera andra grannar och alla håller med om att det blivit väldigt stökigt i huset. Även störningsjouren vet hur det är, men ingenting händer.

Prata med hyresgästföreningen om du är medlem , de kanske kan ge dig tips och råd. Spela in och dokumentera störningarna. Ring socialen och berätta att barnen springer vind för våg.

Försök byta lägenhet till nått med lugnare grannar.
Citera
2015-08-07, 00:38
Medlem
Hundar är förbjudna inom islam så du får akta dig så att den inte blir förgiftad eller dylikt. Katter går bättre. Det är utan tvekan en kulturkrock, har själv upplevt liknande. Kan bara beklaga. Om vi hade haft en lyckad integration så hade både invandrare och svensk (oavsett ursprung) kunnat leva i harmoni.
Citera
2015-08-07, 00:59
Medlem
Skalla föräldrarna och känga barnen, dom förstår våld, inte språket.
Citera
2015-08-07, 01:38
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Prata med hyresgästföreningen om du är medlem , de kanske kan ge dig tips och råd. Spela in och dokumentera störningarna. Ring socialen och berätta att barnen springer vind för våg.

Försök byta lägenhet till nått med lugnare grannar.
Ska nog ta och göra det, då inget annat hjälper. Har varit medlem i flera år, så jag hoppas dom kan göra något.

Har börjat fundera att byta lägenhet, men jag har bott i den i över 5år och den är så bra som en lägenhet kan vara. Förutom grannarna då
Ska verkligen ta och filma dom imorgon, både när dom springer i trappen och när dom gallskriker åt min hund:-/
Citera
2015-08-07, 01:41
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Hundar är förbjudna inom islam så du får akta dig så att den inte blir förgiftad eller dylikt. Katter går bättre. Det är utan tvekan en kulturkrock, har själv upplevt liknande. Kan bara beklaga. Om vi hade haft en lyckad integration så hade både invandrare och svensk (oavsett ursprung) kunnat leva i harmoni.
Dom har försökt sparka på min hund flera gånger, samt kastat grejer på den. Senast så försökte en apunge köra över hennes svans med sin cykel. Skällde ut dom som fan, men dom sprang bara hem och hämtade sin farsa som inte kan ett ord svenska.

Helt sjukt att det ska vara så
Citera
2015-08-07, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Är du 60 år? För det låter så på ditt inlägg. Bor man i hus där det bor andra människor och de har barn så får man ha det så här. Jag har själv problem med att grannar lämnar sina hundar hemma under dagar och kvällar när de är ute och horar/super och hundarna ylar, skäller och har sig. Ett jävla otyg. Men det är bara bita ihop och putsa på hagelgeväret.

Du kan ju inte ha bott nära våra ny importerade kirurger och forskare. Är som en krigszon, hörselskydd är ett måste dygnet runt. Även vapen och skyddsutrustning är att rekommendera.
Citera
2015-08-07, 02:39
Medlem
Citat:
Jo, måste nog göra det, men det är inte så lätt att hitta lägenhet här... Bor dessutom mitt i stan och har nära till allt så det känns surt att behöva flytta

Eller så ställer du till med ett helvete för dem så de fattar att "oj, vi är nog inte välkomna här"! Kom ihåg det är ditt land, de är inget mer än oinbjudna gäster som ingen ville ha här från fucking första början!
Citera
2015-08-07, 02:42
Medlem
Funicellos avatar
Citat:
Dom har försökt sparka på min hund flera gånger, samt kastat grejer på den.

Du kan möjligtvis få den att gå till anfall. Börja med att plocka något från soptunnorna och lär den att när den vädrar skräp så ska den försvara sig. Sen när du och hunden ska ut och stöter på barnen i trappan så kommer den att känna igen lukten och reagera.
Citera
2015-08-07, 06:10
Medlem
Perignons avatar
Jag måste fråga; vad röstade du på i dom senaste riksdagsvalen?
Beroende på ditt svar kommer jag antingen skratta gott, eller tycka synd om dig på riktigt.
Citera
2015-08-07, 06:48
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funicello
Du kan möjligtvis få den att gå till anfall. Börja med att plocka något från soptunnorna och lär den att när den vädrar skräp så ska den försvara sig. Sen när du och hunden ska ut och stöter på barnen i trappan så kommer den att känna igen lukten och reagera.
Och det slutar med att polisen kommer och hämtar hunden för avlivning.
Citera
2015-08-07, 07:16
Medlem
Mullrets avatar
Skaffa en amstaff. De kan bita ifrån rätt bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in