2015-08-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Är det inte konstigt att gärningsmannen inte tog hennes mobil? Antingen stjäl den eller slår sönder den? Kan det inte vara ett djur trots allt? Råbock, hund, varg, björn?

Ja för det är ju allmänt känt som hårdvaluta på en mobil bland just varg o björn, som för övrigt är välkända att hålla till just i Väsby..
Citera
2015-08-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Ja den jäveln e fan galen!
Våldtagit jävligt brutalt innan

Ursäkta men
Källa???
Citera
2015-08-06, 23:20
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Vem är hon med BMW:n hon är liksom på krigsstigen nu mot flashback på fejjan

Jo, folk i tråden får skärpa till sig. Det går knappt se om bilen är blå eller svart, förmodligen blå som bogserades bort. Sedan massa jidder relaterat till BMW:n helt tagna ur luften. Johan*son heter många och det hela är befängt.
Citera
2015-08-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Har det inte varit en hel del fall där GM har gått skallgång, uttalat sig i media etc för att sedan avslöjas som GM?

Man börjar undra

Haha vet du vem det där är? det är Kristoff*r Nordl*nd fd proffisionell counter-strike spelare alltså datorspel, tror knappast på honom jobbat med killen inom budbranchen i flera år han jobbar fortfarande kvar, han tränar sjukt mycket lite av en kroppsbyggare och bor i väsby vad jag vet fortf så tror inte det är han, det kan vi nog stryka.
Citera
2015-08-06, 23:22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Lite märklig rubrik på denna tråd. Försvinner man under en joggingtur är man väl inte spårlöst försvunnen?

Very funny. Vi verkar dock vara tillbaka där det började. Vad fick polisen tag i i BO:s bil? Vem var cyklisten som iaktogs av tanten med huset nära spåret, och som gjorde cykelspår över hennes tomt under natten? Fanns det någon känd hotbild mot BO? Vems var BMW:n som bogserades bort?

Och naturligtvis finns fortfarande möjligheten att detta var ett random överfall gjort av någon okänd galning.
Citera
2015-08-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Har det inte varit en hel del fall där GM har gått skallgång, uttalat sig i media etc för att sedan avslöjas som GM?

Man börjar undra
Det där är väl CS-legenden Tentpole?
Citera
2015-08-06, 23:24
Medlem
Jag får känslan av att det inte finns någon GP i det här fallet. Eller har det framkommit att hon har skador som tyder på det?
Citera
2015-08-06, 23:26
Medlem
bAZINGAZs avatar
Satan vad krallig han har blivit, minns han som gamla nörden tentpole.
Tror väl inte att han kan helt strykas från listan bara för att han är ex-csproffs?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueloulou
En bmw 520i, svart, 1998 ägs av en Johansson i Upplans väsby, alltså är med största sannolikhet bilen tillhörande BOs familj.
Nej, bo familj äger ingen BMW. Det finns endast en volvo.
Senast redigerad av Regnflingan 2015-08-06 kl. 23:33.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldncrush
Jag får känslan av att det inte finns någon GP i det här fallet. Eller har det framkommit att hon har skador som tyder på det?

Antagligen. Polisen utreder det som ett spaningsmord.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budexperten
Haha vet du vem det där är? det är Kristoff*r Nordl*nd fd proffisionell counter-strike spelare alltså datorspel, tror knappast på honom jobbat med killen inom budbranchen i flera år han jobbar fortfarande kvar, han tränar sjukt mycket lite av en kroppsbyggare och bor i väsby vad jag vet fortf så tror inte det är han, det kan vi nog stryka.

Han vet hur man knivar folk med andra ord!?

Skämt åsido så får man väl innerligt hoppas att det här mordet inte hamnar i samma hög som dubbelmordet i Linköping. Såhär initialt känns det inte direkt som att det finns så jättemycket att gå på, men det är klart, polisen kanske har en massa saker att bearbeta som vi inte har en aning om.

Undrar för övrigt om GM följer tråden.
Senast redigerad av Vintergrisen 2015-08-06 kl. 23:29.
Citera
2015-08-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt PM-uppgifter så finns det omständigheter som pekar på att en kniv ska ha använts. Bedömer det som relativt trovärdigt PM.

Om detta stämmer så skulle jag säga att det i någon utsträckning tyder på ett rent psykfall eller mord för sakens skull (jfr. morden på Lena Wänergrip eller Elsie Persson), än ett sexualmord.

Oooopps, detta såg jag inte komma. Knivmördad under ett motionspass passar in på ett ex, svartsjuk man/kvinna, psykiskt sjuk individ, drogad person. Låter oroväckande, jag hoppas att alla kvinnor som brukar motionera i området inte beger sig ut ensam framöver - tills GM är gripen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in