2015-08-04, 10:34
Medlem
Oh-Ds avatar
4-CL-PVP
1-(4-chlorophenyl)-2-(pyrrolidin-1-yl)pentan-1-one

Skall uppenbarligen vara en ersättare till klassikern 4F-PVP, såg att en inrikesshop fått in denna.
Har mejlat och frågat om sample, kan vara intressant substans!

Någon med mer info?

Oh-D
Citera
2015-08-04, 12:23
Medlem
Malrs avatar
Har beställt en gubbe från RC24 så jag återkommer väl när jag provat den. Är lite orolig för att vara först för de här pyrollidinerna har ju sjukt varierande dosering från substans till substans.

Finns det någon info om dosering över huvud taget?
Citera
2015-08-04, 17:40
Medlem
noobz1337s avatar
Med tanke på att 4-Chloroamphetamine (4-CA) är neurotoxisk, skulle även denna kunna vara det?
Citera
2015-08-04, 18:44
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noobz1337
Med tanke på att 4-Chloroamphetamine (4-CA) är neurotoxisk, skulle även denna kunna vara det?
Amfetaminer (fenetylaminer) är så vitt jag vet dopaminagonister och pyrollidindroger är främst återupptagningshämmare så de är ju skilda sorters stimulanter. Du kanske inte har fel men jag tror du utgår från för mycket utifrån bara det förkortade smeknamnet på molekylen.
Citera
2015-08-04, 22:07
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Amfetaminer (fenetylaminer) är så vitt jag vet dopaminagonister och pyrollidindroger är främst återupptagningshämmare så de är ju skilda sorters stimulanter. Du kanske inte har fel men jag tror du utgår från för mycket utifrån bara det förkortade smeknamnet på molekylen.
Jo det du säger kan vara sant, men tänkte mer på att just den fjärde positionen är den gemensamma nämnaren i dessa 2 substanser, sen vet jag inte om 4-CMC är neurotoxisk heller men bara som en heads up till de som blir de första att testa denna.

mvh
Citera
2015-08-05, 00:49
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noobz1337

Var inte även 4-FA neurotiskiskt. De två är båda halogenerade amfetaminer.

Halogenerade katinoner (3-cmc mfl) eller fenmetraziner (såsom 3-FPM) verkar inte ha kunnats visas ha samma problem som de halogerade amfetaminerna. Vi får hoppas att det stämmer.

4f-pvp var ju också halogenerad och det är bara fluoret som skiljer den från 4 cl-pvp vad jag förstår. Har inte hört att 4f-pvp skulle vara neurotoxisk heller.

Veta är ju dock svårt, kanske omöjligt.

Är 4cl-pvp lika bra som den flouorerade varianten blir det nog en beställning - men med en lärdom från förra gången- att bara beställa små mängder annars urartar saker....
Citera
2015-08-06, 20:34
Medlem
ViKanKallaHonom...s avatar
Jag får väl offra mig då...

Beställde ett testgram för några dagar sedan när jag såg att det var på väg in. Fick det idag men hade inga planer på att lägga mitt 3-cmc på hyllan, särskilt inte med 25 gram på ingång imorgon. Dock kände jag plikten kalla och bestämde mig för att hålla upp med återdoseringarna av cmc:t tills detta började kännas av ganska rejält. En inte särskilt optimal rapport, men bättre än ingen alls.

Startdos ca 7,5 mg i näsan och, strax efter, ca 7,5 mg sublingualt (så gott det gick). Försökte sålla bort de effekter/bieffekter som ofta kommer som placebo ändå (t ex högre och starkare puls), från de effekter som oftast beror direkt på substansen (som t ex flush och muskelspänningar). Efter knappt tio minuter kände jag en liten men helt säker "stimulans". A-pvp och 4f-pvp var före min rc-debut så där kan jag tyvärr inte göra några jämförelser. Dock kan jag säga att denna substans är exakt lika euforisk som [infoga valfri php-analog här]. Nej, den här hamnar i reservhögen med trekommafyrakommafemdimetoximetylenalfabensofurana lfadiPPVTHBPDi eller vad den nu hette.

Just det ja, jag fyllde på med 5 mg efter 10 minuter och ytterligare 15 mg efter en halvtimme.

4-CL-PVP - Jag är vaken, men varför?
Senast redigerad av ViKanKallaHonom... 2015-08-06 kl. 20:37.
Citera
2015-08-06, 22:22
Medlem
Pimilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViKanKallaHonom...

Beställde ett testgram för några dagar sedan när jag såg att det var på väg in. Fick det idag men hade inga planer på att lägga mitt 3-cmc på hyllan, särskilt inte med 25 gram på ingång imorgon. Dock kände jag plikten kalla och bestämde mig för att hålla upp med återdoseringarna av cmc:t tills detta började kännas av ganska rejält. En inte särskilt optimal rapport, men bättre än ingen alls.

Startdos ca 7,5 mg i näsan och, strax efter, ca 7,5 mg sublingualt (så gott det gick). Försökte sålla bort de effekter/bieffekter som ofta kommer som placebo ändå (t ex högre och starkare puls), från de effekter som oftast beror direkt på substansen (som t ex flush och muskelspänningar). Efter knappt tio minuter kände jag en liten men helt säker "stimulans". A-pvp och 4f-pvp var före min rc-debut så där kan jag tyvärr inte göra några jämförelser. Dock kan jag säga att denna substans är exakt lika euforisk som [infoga valfri php-analog här]. Nej, den här hamnar i reservhögen med trekommafyrakommafemdimetoximetylenalfabensofurana lfadiPPVTHBPDi eller vad den nu hette.

Just det ja, jag fyllde på med 5 mg efter 10 minuter och ytterligare 15 mg efter en halvtimme.

Jag förstod inte riktigt vad du menade? Menade du att den hamnade i reservhögen för att den var dålig men samtidigt var den lika euforisk som valfri php-analog t.ex. a-php?

Var det en jobbig AT?
Citera
2015-08-07, 10:58
Medlem
mrdrutts avatar
Citat:

Euforisk låter ju bra eller? Kanske doserna var i minsta laget? Försiktig är ju bra men 1mg...10mg? .Drapå en 50mg så kNske något händer)
Citera
2015-08-07, 22:00
Medlem
ViKanKallaHonom...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimilo
Jag förstod inte riktigt vad du menade? Menade du att den hamnade i reservhögen för att den var dålig men samtidigt var den lika euforisk som valfri php-analog t.ex. a-php?

Var det en jobbig AT?

Citat:
Ursprungligen postat av mrdrutt
Euforisk låter ju bra eller? Kanske doserna var i minsta laget? Försiktig är ju bra men 1mg...10mg? .Drapå en 50mg så kNske något händer)

Sorry, klumpigt uttryckt av mig. Skulle skrivit "lika lite euforisk som ...".
Alla försök att skapa en ny a-PHP har ju varit a swing and a miss, snällt uttryckt.
4-MeO-a-PHpP
3,4-dimetoxi-a-PHP
5-BPDi
MDPPP
MDPHP (bra stimulant, men den där "stenade" känslan... Och i tre dygn?)
a-PVT (ok, den var skaplig för en nybörjare på rc-stimulanter)
5-DBFPV
...
Citera
2015-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Sorry, klumpigt uttryckt av mig. Skulle skrivit "lika lite euforisk som ...".
Alla försök att skapa en ny a-PHP har ju varit a swing and a miss, snällt uttryckt.
4-MeO-a-PHpP
3,4-dimetoxi-a-PHP
5-BPDi
MDPPP
MDPHP (bra stimulant, men den där "stenade" känslan... Och i tre dygn?)
a-PVT (ok, den var skaplig för en nybörjare på rc-stimulanter)
5-DBFPV
...

Om du är en nybörjare när det gäller RCs så tänk för guds skull till lite innan du fortsätter i det giftiga, lömska träsket som dagens RCs är.

Rejsa inte i dagar, vila ut mellan, ha disciplin. Det kan fort gå åt helvete med dessa droger. Var försiktig!
Citera
2015-08-09, 11:34
Medlem
Disponibels avatar
Någon som provat den ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in