2015-08-06, 20:09
Medlem
flugherrens avatar
Det här är sjukt obehagligt. Jag bor i området och är mycket väl förtrogen med det elljusspåret i skogen då jag har promenerat, joggat och sprungit där i många år. Att något sådant skulle ske just där, och mitt på ljusa sommarkvällen är helt ofattbart. Jag var förbi idag och tittade på minnesplatsen och pratade lite med poliserna. De var såklart yrkesmässigt förtegna och jag ville inte vara jobbig och försöka pressa dem på en massa uppgifter som de ändå inte hade släppt ut.

Nu vet jag inte vilken den exakta mordplatsen är, men platsen med avspärrningar som har visats på tv är en liten viadukt där ett spår går över bron och ett annat under. Hon skulle springa 3-5 km så hon kan ha valt det korta standardspåret på 3 km som går under bron. Det finns även ett utegym precis där.
Det absolut sjukaste är att om det är där hon har blivit antastad/mördad så är det en förbannat illa vald plats på grund av följande orsaker:

1. Det finns bebyggelse med ett par gårdar lite längre fram och till höger nedanför spåret där det bor folk året om.
2. Det tjocka skogspartiet som tidigare låg till höger om den delen av spåret, precis intill utegymmet är avverkat.

Detta borde ge en person som vistas i sin trädgård vid den tiden på kvällen en rätt god överblick eller åtminstone vara inom höravstånd för något skumt som pågår bara 100 meter bort på spåret.
Helt sjukt att det inte finns bättre vittnesuppgifter. Spåret är hyfsat vältrafikerat såhär års. Jag var faktiskt själv nära att ta en runda där igår vid 18-tiden, men var för trött.
Det var fint väder och ganska varmt igår kväll, så folk borde rimligtvis ha befunnit sig i sina trädgårdar för grillning och sådant - speciellt efter den skitsommar vi haft hittills.

Helsjukt!
Citera
2015-08-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugherren
Det här är sjukt obehagligt. Jag bor i området och är mycket väl förtrogen med det elljusspåret i skogen då jag har promenerat, joggat och sprungit där i många år. Att något sådant skulle ske just där, och mitt på ljusa sommarkvällen är helt ofattbart. Jag var förbi idag och tittade på minnesplatsen och pratade lite med poliserna. De var såklart yrkesmässigt förtegna och jag ville inte vara jobbig och försöka pressa dem på en massa uppgifter som de ändå inte hade släppt ut.

Nu vet jag inte vilken den exakta mordplatsen är, men platsen med avspärrningar som har visats på tv är en liten viadukt där ett spår går över bron och ett annat under. Hon skulle springa 3-5 km så hon kan ha valt det korta standardspåret på 3 km som går under bron. Det finns även ett utegym precis där.
Det absolut sjukaste är att om det är där hon har blivit antastad/mördad så är det en förbannat illa vald plats på grund av följande orsaker:

1. Det finns bebyggelse med ett par gårdar lite längre fram och till höger nedanför spåret där det bor folk året om.
2. Det tjocka skogspartiet som tidigare låg till höger om den delen av spåret, precis intill utegymmet är avverkat.

Detta borde ge en person som vistas i sin trädgård vid den tiden på kvällen en rätt god överblick eller åtminstone vara inom höravstånd för något skumt som pågår bara 100 meter bort på spåret.
Helt sjukt att det inte finns bättre vittnesuppgifter. Spåret är hyfsat vältrafikerat såhär års. Jag var faktiskt själv nära att ta en runda där igår vid 18-tiden, men var för trött.
Det var fint väder och ganska varmt igår kväll, så folk borde rimligtvis ha befunnit sig i sina trädgårdar för grillning och sådant - speciellt efter den skitsommar vi haft hittills.

Helsjukt!

Kan ju ha hänt uppe i "Öglan". Inte jätte många som använder sig av den delen.
Citera
2015-08-06, 20:16
Medlem
picasso1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Har kikat igenom hela tråden men hittar ingen bild på denna bil med trasig bakruta? Kan någon pejsta länk till denna bild.

Tror inte det finns någon bild. Men jag postade tidigare detta klipp från nyheterna i morse kl. 08.00 där en Volvo syns med "öppen" ruta på bakre passagerarsidan. Vem som är ägare till bilen är oklart.
Citera
2015-08-06, 20:19
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picasso1
Tror inte det finns någon bild. Men jag postade tidigare detta klipp från nyheterna i morse kl. 08.00 där en Volvo syns med "öppen" ruta på bakre passagerarsidan. Vem som är ägare till bilen är oklart.

Skulle chansa på journalister som är där och har filmat med nedvevad ruta.
Citera
2015-08-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Ok, tycker det verkar så osannolikt att den tjejen som studerar i Umeå skulle bo i väsby. När INGET på hennes fb har anknytning till väsby och jag känner inte igen ett enda namn bland hennes vänner. Jag bor och är uppväxt i väsby. Men kan ju ha fel förstås...

Hon är med i en Väsby-grupp på fb och har vänner från Väsby så inte helt osannolikt skulle jag vilja påstå. Hennes mamma (som har kommenterat på en profilbild) bor även hon i Väsby.
Citera
2015-08-06, 20:20
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Då jag bor här i Runby skulle det inte skada att veta exakt var dessa brottslingar bor, och helst vad de heter också.

Kan alltid vara bra att veta vad man har för drägg i närheten.Det ville jag också gärna veta så jag kollade på "Lexbase".Kanske inte heltäckande då knappast alla brottslingar blivit dömda.
Citera
2015-08-06, 20:23
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Att våldta o mörda ngn i dagsljus o vid ett motionsspår, låter lite väl kyligt...

Våldtagen???
Vet du detta?
Citera
2015-08-06, 20:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nyheterna-0800-3193393

Ungefär 1:00 in i klippet syns en brun bil med inslagen ruta. Mer oklart vad den svarta bilen bredvid är. Civilpolis kanske?
Den svarta bilen är BO's pappas Volvo XC60 (LYU740)
Citera
2015-08-06, 20:32
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den svarta bilen är BO's pappas Volvo XC60 (LYU740)

Och den bruna? Den som det ser ut som att någon slagit in rutan på?
Citera
2015-08-06, 20:32
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Våldtagen???
Vet du detta?

Brukar ofta ske i samband med mord.
Citera
2015-08-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Bara kolla bilder så hittar du lite bilder från Väsby. Bla lite bilder med BSK kläder

Ja, nu såg jag ngn bild. Den andra tjejen VET jag bor i väsby så blev osäker när jag inte kände igen nånting från denna tjejs fb.
Men då är det kanske rätt... Konstigt att namnet inte kommit ut på någon av väsbygrupperna på fb, och har inte hört ngt heller.
Hur som helst, hemskt är det och hoppas man hittar den skyldiga!
Citera
2015-08-06, 20:36
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Ut med språket kamrater! ***
Den som det spekuleras om är en Mattias Mensonen, 24 år, som är kriminellt belastad.
En äldre gubbe med samma efternamn, möjligen hans pappa, är också dömd för brott.
Senast redigerad av Proff-Pojkstreck 2015-08-06 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in