Citat:
Ursprungligen postat av
Badassmfoka
Det är nu de sätter igång!
Var nere o kollade vid ett ställe nära mig redan idag mest för skojs skull, hittade 4 styckna just när jag tänkte dra, sen blev jag tvungen att fly fältet från alla hemska mygg fyfan!
Detta är i västerbotten, jag ska dra till ett historiskt bättre ställe om ett par veckor med mindre mygg också.
Frågan är nu om jag ska spara de fyra till när jag hittat fler eller om man kan komma in kanske minimalt i känslan av att käka dessa 4, vad tror ni gott folk?!
Jag har personligen känt av toppisar rätt bra av att käka så lite som 15 förut, men aldrig ätit så lite som 4.
Glad att någon ställde denna frågan!
Förra året vart jag ute lite för tidigt i min klassiska hage, hittade totalt 8 toppisar.. Tänkte att det var en riktigt flopp då jag brukar käka minst 60-70 st / tripp.
Nåväl såg jag ingen anledning att varken spara eller att slänga svamparna, min tolerans skulle ändå hinna gå ner om jag åt dessa fåtal toppisar.. Sagt och gjort tuggade jag i mig dem och traskade hemmåt (ungefär 5km) när jag var 200meter ifrån min bostad blev jag väldigt förvånad över hur denna minimala mängd fick mig att känna.
Kommer ihåg att jag gick längst trottoaren med ett större leende än vanligt, försökte sätta på en låt i min iPhone, utav någon anledning gick inte låten igång direkt utan dröjde kanske 15 sekunder innan den slogs på med högsta volym, ryckte till utav bara helvete och höll på att tappa min i stort sett nya iPhone i marken, bilisterna måste ha skrattat rejält åt mig
Kom hem och kände mig ovanligt svampad med tanke på den lilla mängden jag åt, satte mig ned för att spela CS:GO, varje gång jag hade ihjäl någon i spelet kände jag en viss ångest, tänk om denna personen hade barn och familj?
Med andra ord, om du är ute tidigt och hittar ett fåtal, ät dem! Du kommer att stabilisera din tolerans innan det hunnit växa nya toppisar