2015-08-06, 17:54
Avslutad
Tycker detta guldkorn är värt att lyftas fram:

"Förhörsledaren tillfrågar Berny om vad hon brukar ha i inkomst i månaden, hur länge har hon haft den inkomsten.
Benry uppger att det beror på hur många kukar hon kan suga. Förra månaden hade hon tandproblem och kunde inte suga så många kukar. Hon får även sjukersättning. På fråg hur mycket sjukersättningen är så svarar Benry att hon inte har en aning."
Citera
2015-08-06, 17:58
Medlem
sinfons avatar
Jag tycker det är värt att lyfta fram att hon får 6500 spänn i månaden i bidrag, trots att Försäkringskassan betalar hela hyran för en lägenhet där hon och hennes förvärvsarbetande sambo (som tjänar 22500 i månaden EFTER skatt) bor. Det var väl käckt.
Citera
2015-08-06, 18:00
Medlem
aabesees avatar
"Men har du någon aning om varför någon annan skulle uppge ditt kontonummer i dessa
mejl?

Berny säger att hon inte vet varför det är så. Kanske har hon varit skyldig andra personer
pengar. De har därför begått bedrägerier så att hon ska få in pengar på hennes konto. I och
med det kan de be henne om pengar eftersom då vet de att hon har pengar på kontot."

Haha seriöst! Detta måste vara den sämsta bortförklaringen i mannaminne!

Sen undrar jag vad för typ av förälder som kallar sin dotter för "störd", oavsett hur störd hon nu råkar vara.
Citera
2015-08-06, 18:10
Medlem
o-asen2s avatar
Tack för filerna
En sån helt osannolik människa hon är

Humor på hög nivå och att läsa kommentarerna på hennes fb

Berny:Tack sötnos. jag behöver det nu. Känns extra jobbigt eftersom det är brott jag begått före jag tog tag i mitt liv och träffade andreas .....
Naiv vän et var det jag tänkte på Men du har kommit långt och förändrat ditt liv drastiskt. Hoppas det kanske väger in lite..
Naiv vän 2:Förjävligt att du ska genomlida gamla skit saker igen Lycka till!
o.s.v
Citera
2015-08-06, 18:50
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Andreas Norén finns med i Lexbase också, undrar varför.

Mina gissningar, lågoddsare såklart:
- Olovlig körning
- Ej betalat underhållsbidrag
- Bedrägeri/Häleri
- Snatteri

Han fanns inte med innan han träffade B, vilket gott inflytande hon har på människor.
Citera
2015-08-06, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Va? Det har jag missat, var nånstans?
Hon har anmält Emma för bla misshandel och förolämpning (??).
Citera
2015-08-06, 19:01
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag tycker det är värt att lyfta fram att hon får 6500 spänn i månaden i bidrag, trots att Försäkringskassan betalar hela hyran för en lägenhet där hon och hennes förvärvsarbetande sambo (som tjänar 22500 i månaden EFTER skatt) bor. Det var väl käckt.

Jag förstod aldrig riktigt det där. Eftersom hon tillhör LSS-kretsen och bor på LSS-boende får hon väl sjukersättning från försäkringskassan? Och sen bostadstillägg för boendet? På det sättet är man inte berättigad något ekonomiskt bistånd från kommunen.
Citera
2015-08-06, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Hon har anmält Emma för bla misshandel och förolämpning (??).

Jag såg det, men vad gjorde den där? Det stod inte mer om den händelsen utan de hade markerat B:s e-mail där som verkade vara viktigt, men fanns inget mer utförligt om incidenten. Detta skulle ha hänt i Vellinge.
Citera
2015-08-06, 19:10
Avslutad
Citat:
Berny berättar att hon tycker vi skall kolla en tråd på Flashback som heter
"Skvaller om Berny Pålsson", där finns det många som talar illa om Berny för de hatar henne.
Bland annat så har någon anonym anmält till Länsstyrelsen om en hund som de ej har så de
fick besök av dem. Berny säger att det är någon som jävlas med henne.

Så nu vet ni. Allt är vårt fel.
Citera
2015-08-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag förstod aldrig riktigt det där. Eftersom hon tillhör LSS-kretsen och bor på LSS-boende får hon väl sjukersättning från försäkringskassan? Och sen bostadstillägg för boendet? På det sättet är man inte berättigad något ekonomiskt bistånd från kommunen.

Det där var nog gamla uppgifter, hon har väl fått sjukersättning nu? Hoppas för guds skull att hon inte får något bostadstillägg längre, Andreas står ju skriven hos henne. Men skulle inte förvåna mig alls om hon trots det, fortsatt får bostadstillägg, ev återbetalningkrav skiter hon nog fullständigt i.

Undrar om hon förstår att straffet inte kommer att stanna vid böter, utan nu är det fängelse eller rättspsykiatrisk vård som gäller? Dumma, dumma åklagaren som inte fattar att hon numera är en HELT annan person....
Citera
2015-08-06, 19:21
Avslutad
Helvete förresten vad hon lever på onlinepizza och Chesslivs. Upp mot 1000 spänn ibland på en dag på o-pizza och chess.

Var tvungen att påpeka det.
Citera
2015-08-06, 19:24
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Helvete förresten vad hon lever på onlinepizza och Chesslivs. Upp mot 1000 spänn ibland på en dag på o-pizza och chess.

Var tvungen att påpeka det.

Inte så konstigt att hon ser ut som hon gör då lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in