2015-08-06, 15:45
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Av mamman fick målsägande uppgiften att hennes dotter är 'störd'

Citat:
Förhörsledaren tillfrågar Berny om vad hon brukar ha i inkomst i månaden, hur länge har hon haft den inkomsten. Berny uppger att det beror på hur många kukar hon kan suga. Förra månaden hade hon tandproblem och kunde inte suga så många kukar.

Citat:
Berny har uppträtt mycket störande under förhörets gång samt uttalat sig vulgärt. Berny tog bland annat upp en cigarett och hann tända den en kort stund innan förhörsledare och förhörsvittne tog den från henne.

JAG. HAR. INGA. ORD.
Citera
2015-08-06, 15:56
Avslutad
Hon måste ha varit desperat efter cash. Typ fyra vattenskador anmälda till försäkringsbolag på några månader. Tänk att hon fick ut nästan 15.000 kr på ett (annat) ärende. Sen försökte hon exakt samma grej igen någon månad senare.

Vilket kaos sedan ett år tillbaka när hon har suttit och lindat in allt i socker, med Andreas, deras hem, hundar, möbler. Haha. Hon måste ju ha spenderat all vaken tid med att tänka ut nya bluffar.

En taxi körde iväg med hennes saker, kanske samme taxigubbe hon högg med en penna i kuken.
Senast redigerad av GenesisP 2015-08-06 kl. 16:27.
Citera
2015-08-06, 16:07
Medlem
William Hainess avatar
"Jag reste den 9 september till min vän i Göteborg och var tyvärr utan mediciner mot min ganska kraftiga adhd"

Det är ju uppenbart att hon slutade blogga för att allting började komma ikapp med henne - igen. Inte för att hon velat vara mer privat. Jag börjar faktiskt undra hur det står till med hennes kille och hur han orkar med henne; han måste liksom vara av samma skrot och korn annars skulle han stuckit för länge sedan med sin Berny-tatuering...

Det är faktiskt småkomiskt att läsa hennes blogg i efterhand - den 14 oktober slutade hon blogga i en månad för att hon var så lycklig och ville fokusera på sitt liv med "mannen". Den 21 oktober så gjorde polisen en husrannsakan hos henne. Udda sammanträffande!

Edit:

HERREGUD:

Citat:
Berny satt tillsammans med Miriam och Andreas och en ytterligare person och
hade beställt in mat och dryck. Efter ett tag så börjar Berny och Andreas
bråka och bråket slutar med att Berny kastar en vinflaska de beställt genom
restaurangfönstret.

Servitrisen Victoria går fram och berättar att det inte är acceptabelt och
att hon ska bli ersättninsskyldig för detta varpå Berny muttrar någonting
och sedan lämnar restaurangen utan sällskapet.

Miriam i sällskapet stannar kvar efter Berny har gått och lämnar
namnuppgifter på Berny.
Senast redigerad av William Haines 2015-08-06 kl. 16:16.
Citera
2015-08-06, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
"Jag reste den 9 september till min vän i Göteborg och var tyvärr utan mediciner mot min ganska kraftiga adhd"

Det är ju uppenbart att hon slutade blogga för att allting började komma ikapp med henne - igen. Inte för att hon velat vara mer privat. Jag börjar faktiskt undra hur det står till med hennes kille hur han orkar med henne; han måste liksom vara av samma skrot och korn annars skulle han stuckit för länge sedan med sin Berny-tatuering...

Skulle precis skriva samma sak. De är ju som en perfect match. Lika degenererade och kåta på pengar båda två.

Bloggen togs väl ner för fanns för mycket bevis i den.
Citera
2015-08-06, 16:21
Medlem
William Hainess avatar
WTF?

Citat:
Miriam säger att mannen heter Andreas och är Miriams pojkvän. Victoria skriver ner
uppgifterna och lämnar detta till sin chef vid ett senare tillfälle.

Är de polyamorösa?
Citera
2015-08-06, 16:30
Medlem
Kardnialvokals avatar
Har funderat lite kring påföljden för hennes brott. Hon kommer garanterat dömas, det är ett som är säkert. Bevisningen är överväldigande. Jag är också ganska säker på att hon kommer dömas till fängelse och inte RPV.

Efter att ha scrollat i brottsbalken samt läst ett par prejudicerande domar från HD så gör i alla fall jag bedömningen att hennes brott inte är att ses som ringa men inte heller grova vilket ger oss bedrägeri av normalgrad. Påföljden för bedrägeri av normalgrad är fängelse i högst två år. Så med rådande praxis om 2/3 ger det henne ungefär 15 månader på kåken. Om hon dessutom begått brotten inom prövotiden på två år för hennes villkorliga narkotikadomar så kan man lägga på ett par månader till.

Men! Jag är ingen expert så jag kan naturligtvis ha fel. Kan också bli så att hon får "knäppskallerabatt" (gud förbjude) och blaha blaha och lyckas ducka hela skiten med ett par månader.
Citera
2015-08-06, 16:43
Avslutad
Citat:
Berny säger att hon inte umgås med någon annan förutom Andreas. Hon lånar inte ut sin
telefon till andra.

Citat:
Berny säger att det är hennes mejladress, men det är inte hon som har skrivit dem. Berny vet
inte vem som kan ha skrivit mejlen. Hon tillägger att hon umgås med många suspekta typer.

Hon är så jävla bra på att ljuga.

Vänta, har hon uppgett Nicklas som sin sambo?
Citat:
Försörjningsstöd och bostadsbidrag
från soc 6500kr/ månad tillsammans
med Nilcklas, sambon
Citera
2015-08-06, 16:46
Medlem
Antitrinitarians avatar
Gillar hur hon skiftar från att erkänna i ett förhör, säga att hon bara umgås med Andreas och aldrig lånar ut telefonen till att råneka och säga att hon umgås med massa "suspekta typer".

Citat:
Men har du någon aning om varför någon annan skulle uppge ditt kontonummer i dessa
mejl?

Berny säger att hon inte vet varför det är så. Kanske har hon varit skyldig andra personer
pengar. De har därför begått bedrägerier så att hon ska få in pengar på hennes konto. I och
med det kan de be henne om pengar eftersom då vet de att hon har pengar på kontot.

Ganska avancerat ändå
Citera
2015-08-06, 16:50
Avslutad
Kan man verkligen polisanmäla någon för en föromlämpning?
Citera
2015-08-06, 16:52
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Kan man verkligen polisanmäla någon för en föromlämpning?

Va? Det har jag missat, var nånstans?
Citera
2015-08-06, 17:06
Medlem
Herregud, detta tar väl priset i alla fall... Psykopatbeteende så det skriker om det. Å inte verkar mannen ett dugg bättre han heller. Från förhöret med Andreas:

Andreas:
Den har jag köpt på EM möbler för cirka 18 månader sen, den är anpassad för mig så nu när
den är borta har jag fått sova på hotell. Jag har ryggproblem p.g.a. jobbet så därför behöver
jag en bra säng.
FL:
Vad kostade sängen?
Anderas:
Den kostade cirka 14 000 SEK.

Å sen försöker han "bevisa" inköpet med kontoutdrag avs Resursbank, dåre! EM har aldrig sålt denna typ av säng däremot företaget som de blåste.

Borrar, 4 sommardäck etc lär ju inte Berny ligga bakom.

Ja det ska bli intressant att se vilket straff hon får. Redan nu, innan rättegången, begär man en §7a, lär väl bli en RPU oxå.
Citera
2015-08-06, 17:17
Avslutad
Berny tappar minnet väldigt bekvämt ibland.

Fan vad hon trollar i förhören, så jävla uppenbart att hon vetat vad hon gjorde. Tror inte en enda krona gick till droger av pengarna, gick väl till "lyxliv" med onlinepizza, cigg, kläder, hemmet och liknande.

Imponerade hur hon alltid får in de påstådda övergreppen i allt hon gör, som en ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in