Citat:
Ursprungligen postat av
Lingaa
Är det någon som har sökt hösten 2014 utan förtur som har fått beviljat?
Vi har Örebro avdelningen och vi ansökte 151103, frugan var på intervju 150511. Vi har passerat 9 månader nu och jag ringde in (ringt 2 gånger på 2,5 månad) för att kolla hur det ser ut.
Fick inget svar alls, bara hänvisat till hemsidans väntetider. Detta tar kål på mig, vet ej vad jag ska göra.
Frun är sjuk nu också, funderar att söka förtur om sjukdomen är giltigt för förtur.
Någon här som tycker det är värt att söka förtur om det finns anledning för detta?
Vad säger lagen om väntetiderna för solklara UT?
Nejmen! Det var någon som svarade på Mig när jag ringde - hela 7 minuter över 8 på morgonen...då brukar det var kört enligt min, vid detta laget, gedigna erfarenhet.
Människan som svarade på mina frågor sa inte alls samma sak som föregående människor som svarat på mina frågor- vilken överraskning.
Denna människa sa att ärenden visst hamnar i olika destrikt- dom ligger inte alls i en gemensam kö som alla kan plocka ifrån.
Jag frågade om statusen på
migrationsverket.se/minasidor var korrekt och uppdaterad kontinuerligt, men denna inloggning hade hon aldrig hört talas om.
Vidare sa hon att dom flesta fall är lösta mellan 9-14 månader samt att Paragrafen och lagstiftningen om 9-månaders avhandling var fullständigt meningslös att påpeka- det blir inga konsekvenser alls.
Lagen saknar betydelse för myndigheter som har för mycket att göra.
Nu har jag chattat med min pojkvän i 9 månader.
Amen.