Citat:
Ursprungligen postat av
iowa88
Är ju ett bostads område där i närheten som jag tolkat det (aldrig varit där) samt sen hur stort område täcker en mast egentligen? Kan ju vara allt från ett par hundra personer till ett par tusen, eller är jag helt ute och seglar då?
Men som Troian säger det borde ju gå att plocka fram om någon kommit in mellan vissa klockslag och sen försvunnit ett klockslag och den träffen borde helt klart kunna plocka ner det till en siffra man kan jobba med.
Har bott precis i närheten nere vid tågspåret i studentlägenhet. Var inne för att byta mobilabonnemang varpå butikspersonalen såg att det är väldigt många master just däromkring och därmed bra mottagning.
Vet inte heller hur stor area en mast täcker, men är det samma uppe i skogen som nere vid min lägenhet så lär den tyvärr täcka tågspåret där både pendeltåg, regionaltåg och arlandaexpressen med flera tåg går nästan dygnet runt.
Och som svar på tidigare inlägg, #352 , det är inte alls långt till station. Jag var uppe vid vallokalerna och röstade i riksdagsvalet och det tog ca fem min att gå från tågstationen om man går genom områdena där man inte riktigt kan ta sig med bil.
Det är även nära till centrum och dragonvägen som någon skrev tidigare att det "inte är". Nu ser jag ingen riktig relevans i närheten till det området/gatan men även det är inte särskilt långt om man tar sig fram via promenad.