Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jaha. Ja, om jag skulle känna för att mörda någon okänd en gång i mitt liv, så skulle jag i förväg rekognosera en plats som låg långt borta från mitt hem, så att jag kände den innan jag slog till. I god tid innan, för att ev. band från övervakningskameror ska hinna raderas. För att komma utanför polisens innersta geografiska cirkel, när de börjar leta efter gärningsmannen. Och sedan aldrig besöka den platsen mer. Men så långt tänker kanske inte MENA.
Jag har ingen aning om hur du skulle gå till väga om du bestämmer dig för att mörda någon, men faktum är att i de flesta överfallsvåldtäkter liksom mord utan relation mellan GM och BO (kanske med undantag för mord inom kriminella miljöer) sker i närhet till hemmiljö, eller att GM har någon annan anknytning till brottsplatsen.
Men visst, det rör sig kanske en del annat folk i motionsspåret, även som inte just bor där. BO själv hade ju åkt några kilometer, så man kanske tänka sig att också GM brukade motionera där, men bor i en annan plats i Upplands Väsby. Får dock själv för mig att han rörde sig till och från brottsplatsen till fots.