2015-08-06, 10:56
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Det är ungefär hälften så långt (förutsatt att jag inte har fått fyndplatsen om bakfoten?) Sen får du kanske addera en dryg kilometer eftersom det inte går att gå fågelvägen.
http://i.imgur.com/nI6SSte.png
Men va fan, du kan inte ta fågelvägen det går ingen bilväg denna väg. Följ vägarna.
Citera
2015-08-06, 10:58
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Enligt pappan som lånat ut bilen till sonen, så åkte han dit för att hjälpa till med sökningen. Därav bilen vid skogen...

Låter lika dumt i mitt huvud varje gång. "Pappa, jag lånar din bil en tjej har försvunnit i Runby spåret och jag ska gå och leta efter henne" Han borde tas in för diverse prover om det senare skulle vara så att hans DNA hittas på henne.
Citera
2015-08-06, 10:58
Medlem
Psychadelic1s avatar
Bara jag som fick peddovibbar utav gubben i AB? Han har lite för stora pattar för att jogga varje morgon som han påstår
Citera
2015-08-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Låter lika dumt i mitt huvud varje gång. "Pappa, jag lånar din bil en tjej har försvunnit i Runby spåret och jag ska gå och leta efter henne" Han borde tas in för diverse prover om det senare skulle vara så att hans DNA hittas på henne.

Han hade lånat bilen en vecka tidigare väl?

Edit: Jävligt konstigt formulerad artikel nu när jag läser den igen "Ägaren till BMW:n berättar att han lånat ut den till sin son för någon vecka sedan."

För att sedan stå att han lånat bilen för att hjälpa polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Enligt pappan som lånat ut bilen till sonen, så åkte han dit för att hjälpa till med sökningen. Därav bilen vid skogen...

Så den bilen kom alltså till platsen efter att sökpådraget startat. Hade det gått ut allmän efterlysning via radion eller något? Eller hadde mannen/sonen någon relation till flickan? Annars ter det sig märkligt att börja en frivillig sökinsats så tidigt. Var hittasdes bilen (BMW) i förhållande till fyndplatsen? Vem åkte, pappan eller sonen?
Citera
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern

Varför då? Hade det hänt i mitt område i närheten hade jag också ställt upp OM det så skulle behövas.
Citera
2015-08-06, 11:00
Medlem
Finns ett boende för ensamkommande i anslutning till spåren.
Citera
2015-08-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Har det kommit någon förklaring till varför bilen (BMWn alltså) stod i skogen (Övergiven? Det verkar inte vara den vaniga parkeringsplatsen.), och var "sonen" som uppges vara brukare av bilen befinner sig? Var stod BMWn i förhållande till fyndplats och den andra bilen?

Mycke förvirring kring bilen. Sännås var på plats vid femtiden, han säger att då håller tekniker på och undersöker bilen som har "höger bakruta inslagen", (han menar säkert bakre högra sidorrutan) de stoppar bevismaterial i påsar osv. Nu skriver några att det är polisen själv som slagit in rutan och att det står tidigt i tråden, vilket det inte gör. Plus alltså varför i helvete skulle polisen börja slå sönder möjligt bevismaterial? Men allt är ju möjligt.
Citera
2015-08-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Bara jag som fick peddovibbar utav gubben i AB? Han har lite för stora pattar för att jogga varje morgon som han påstår

Ja. Det är bara du.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
En mobil kan gå sönder/laddats ur och en kvinna i den åldern kan ha träffat på någon bekant som hon är upptagen med ute i motionsspåret såhär års. Det kan ju handla om mer än bara vänskap så att säga.

Enligt medieuppgifter så pejlades telefonen, den var alltså påslagen. Och hon svarade inte på ett par timmar. Lisa Holm anmäldes väl försvunnen efter ungefär lika lång tid, förresten? Inte mycket tyder på att det fanns någon känd hotbild där heller.

Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Eller om man vänder på det, sannolikheten för att ge sig ut i ett motionsspår och det råkar finnas en våldtäktsmördare långt ute i skogen som väntar på det rätta tillfället är ganska liten. Då är sannolikheten att något svartsjukt ex ligger bakom mycket större...

Om frågan är: Vad är mest sannolikt, att råkat ut för en våldtäktsmördare i skogen eller att mördas av sitt ex? Förutsätter vi att det är de ändå omständigheterna vi har att utgå från så är svaret förstås det sistnämnda.

Men, nu tyder ju faktiskt det allra mesta på att det var i samband med att hon motionerade som hon mördades. Om mördaren är hennes ex så bygger de på att de antingen ska ha mött varandra av en slump, eller att hon (i hemlighet?) motionerade med honom och att han plötsligt under joggingturen hade ihjäl henne. Jag ser båda de alternativen som extremt osannolika.
Citera
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Finns ett boende för ensamkommande i anslutning till spåren.
Var exakt? Jag känner inte till något.
Citera
2015-08-06, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Men va fan, du kan inte ta fågelvägen det går ingen bilväg denna väg. Följ vägarna.
Ja okej, det får jag väl ge dig, att folk ofta går på vägar.
http://i.imgur.com/cyKTKZT.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in