2015-08-06, 11:02
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaha. Ja, om jag skulle känna för att mörda någon okänd en gång i mitt liv, så skulle jag i förväg rekognosera en plats som låg långt borta från mitt hem, så att jag kände den innan jag slog till. I god tid innan, för att ev. band från övervakningskameror ska hinna raderas. För att komma utanför polisens innersta geografiska cirkel, när de börjar leta efter gärningsmannen. Och sedan aldrig besöka den platsen mer. Men så långt tänker kanske inte MENA.

Problemet med dylik statistik är att folk som gör så som du säger rimligen löper mindre risk att åka fast.

Så det kan vara betydligt vanligare än "vi tror" (statistiken påvisar) att gärningsmän agerar efter "ditt" mönster.

Låt oss hursomhelst hoppas att aset åker fast den här gången.
Citera
2015-08-06, 11:04
Medlem
ATLAS64s avatar
[quote=Oformad|54250362]Finns väl ingen anledning att gå ut med "våldtäkt" innan det bekräftats av en rättsmedicinsk undersökning?[/QU
nej men de flesta tror att våldtäkt och mord har begåtts tydligen ! vilket jag anser är lite förtidigt att uttala sig om här i tråden ,,mord är det tydligen ! men det behöver inte vara våldtäkt också
tror det varit ett planerat möte med tidigare bekantskap där något gått snett sen har det slutat så här för BO ,men hemskt iallafall att ännu en ung tjej har avlidit
Citera
Medlem
Overminds avatar
Är väl lite fördomsfull men hon verkade haft en del pojkvänner hit och dit. Kanske ett avundsjuk och dissat ex?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Var exakt? Jag känner inte till något.

Klockbackavägen, mindre än 1 km till till spår 3 och ca 2 km från spår 1 och 2.
Citera
2015-08-06, 11:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaha. Ja, om jag skulle känna för att mörda någon okänd en gång i mitt liv, så skulle jag i förväg rekognosera en plats som låg långt borta från mitt hem, så att jag kände den innan jag slog till. I god tid innan, för att ev. band från övervakningskameror ska hinna raderas. För att komma utanför polisens innersta geografiska cirkel, när de börjar leta efter gärningsmannen. Och sedan aldrig besöka den platsen mer. Men så långt tänker kanske inte MENA.

Jag har ingen aning om hur du skulle gå till väga om du bestämmer dig för att mörda någon, men faktum är att i de flesta överfallsvåldtäkter liksom mord utan relation mellan GM och BO (kanske med undantag för mord inom kriminella miljöer) sker i närhet till hemmiljö, eller att GM har någon annan anknytning till brottsplatsen.

Men visst, det rör sig kanske en del annat folk i motionsspåret, även som inte just bor där. BO själv hade ju åkt några kilometer, så man kanske tänka sig att också GM brukade motionera där, men bor i en annan plats i Upplands Väsby. Får dock själv för mig att han rörde sig till och från brottsplatsen till fots.
Citera
2015-08-06, 11:07
Medlem
ojvamysigts avatar
Det är alltid lika fascinerande att se hur många flashbackare som tror att unga kvinnor stämmer träff med märkliga män på de mest konstiga ställen och att dessa unga kvinnor knullar med i princip vem som helst var som helst, gärna utomhus.

I vilken värld lever ni som på fullt allvar tror att det är så? Inte i en värld där det finns högst ordinära unga kvinnor, den saken är säker.

Jag förstår inte det här med BMW:n. Enligt uppgift ska en ung man ha åkt till platsen mitt i natten för att hjälpa till att leta och då plockats in på förhör och fått bilen beslagtagen. Det är knappast praxis. Vad har utlöst den reaktionen från polisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Var exakt? Jag känner inte till något.

http://www.varljus.se/verksamheter/ungdomsboenden/asyl-och-put-boenden/boendenkontakt/upplands-vasby/
Citera
Medlem
Vi kan ju utesluta rån/rånmord då mobilen fanns kvar på fyndplatsen.
En undran är det på BO bil som rutan är inslagen?
Citera
2015-08-06, 11:08
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har ingen aning om hur du skulle gå till väga om du bestämmer dig för att mörda någon, men faktum är att i de flesta överfallsvåldtäkter liksom mord utan relation mellan GM och BO (kanske med undantag för mord inom kriminella miljöer) sker i närhet till hemmiljö, eller att GM har någon annan anknytning till brottsplatsen.

Men visst, det rör sig kanske en del annat folk i motionsspåret, även som inte just bor där. BO själv hade ju åkt några kilometer, så man kanske tänka sig att också GM brukade motionera där, men bor i en annan plats i Upplands Väsby. Får dock själv för mig att han rörde sig till och från brottsplatsen till fots.

De gånger GM åker fast är det oftast så.

De andra gångerna vet vi inte...
Citera
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Klockbackavägen, mindre än 1 km till till spår 3 och ca 2 km från spår 1 och 2.
Det ligger på andra sidan motorvägen, det är inte så nära som du skriver. Varför skulle någon promenera ända till Runby när det finns andra motionsspår i närheten?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Är väl lite fördomsfull men hon verkade haft en del pojkvänner hit och dit. Kanske ett avundsjuk och dissat ex?

Är väl rätt vanligt att ha haft pojkvänner i den åldern.

Men alltså. Hon skulle ut och jogga – jag tror inte att hon hade bestämt möte då.
Citera
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Finns ett boende för ensamkommande i anslutning till spåren.

Kan du precisera lite mer, typ är det en villaägare som hyr ut huset för ensamkommande eller är det en förläggning, och hur länge har den verksamheten funnits där. ?

Är ni säkra på att hon pluggade i Umeå, för på twitter från nov 2014 var hon stolt över att förskolan som hon jobbade på hade fått stadens kvalitetspris, och skulle hon nu ha jobbat så är frågan om hon då drog från jobbet direkt för att springa slingan.

Hon är bara 20 bast men motionstränar, hade hon övervikts-problem ?, hon kallar sig för "death-eater" på twitter, se röda cirkeln till vänster: http://postimg.org/image/dedkljpwj/

En annan ruggig detalj är att hon är så lik Lisa i den andra rekord-tråden här på fb:
http://postimg.org/image/f0znehkit/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in