2015-08-06, 10:49
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybric
Riktigt kyligt då det är stor risk att annat folk springer där.. Känns hel märkligt!
ja lite märkligt ,men jag har bara läst att det är misstänkt mord !,,, inget om våldtäckt?
Citera
2015-08-06, 10:51
Medlem
Ingen som bor i närheten som kan fota lite?
Eller på en kartbild markera ut platser där bilarna stod och det avspärrade området? Samt någon tunnel som flera pratar om.
Det blir svårt att hänga med när man inte vet hur platsen och området ser ut
Citera
2015-08-06, 10:52
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Så nära ligger det inte, man måste byta buss från Upplands Väsby station till 562 och hoppa av vid Runby skola vilket är cirka 8 stationer från Upplands Väsby station.

Gångvägen är det relativt kort avstånd mellan brottsplatsen och stationen.
Men har GM haft bil så spelar det ingen roll...
Citera
Medlem
Har det kommit någon förklaring till varför bilen (BMWn alltså) stod i skogen (Övergiven? Det verkar inte vara den vaniga parkeringsplatsen.), och var "sonen" som uppges vara brukare av bilen befinner sig? Var stod BMWn i förhållande till fyndplats och den andra bilen?
Senast redigerad av Piggekott 2015-08-06 kl. 10:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tack.

Ingen orsak.

Citat:
De kanske åkte dit, såg att bilen stod där parkerad. I kombination med att hon inte svarar på mobilen. Jag tycker inte det är konstigt att de blir oroliga.

Om inget nytt framkommer så kommer GW inte säga att statistiken talar för att en anhörig ligger bakom. Han kommer luta mot att hon råkat ut för någon som hon antagligen inte känner alls, eller möjligen är bekant med (exempelvis att de gått i samma skola).

En mobil kan gå sönder/laddats ur och en kvinna i den åldern kan ha träffat på någon bekant som hon är upptagen med ute i motionsspåret såhär års. Det kan ju handla om mer än bara vänskap så att säga.

Om man jämför med den försvunna 8-åringen i Alby där föräldrarna var ute och letade själva fram till midnatt innan de ringde polisen så. Visst, det kanske är olika kulturer, men de flesta drar sig nog för att larma polisen, i synnerhet om det handlar om någon vuxen.

Eller om man vänder på det, sannolikheten för att ge sig ut i ett motionsspår och det råkar finnas en våldtäktsmördare långt ute i skogen som väntar på det rätta tillfället är ganska liten. Då är sannolikheten att något svartsjukt ex ligger bakom mycket större...
Citera
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
ja lite märkligt ,men jag har bara läst att det är misstänkt mord !,,, inget om våldtäckt?

Finns väl ingen anledning att gå ut med "våldtäkt" innan det bekräftats av en rättsmedicinsk undersökning?
Citera
2015-08-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Fast är där det verkligen 3-5 km? Jag minns att i högstadiet när vi skulle springa "milen" Vilket är hela Runbyspårets sträcka cirka 9,5 km så är fyndplatsen en längre sträcka än vad hon egentligen skulle jogga.
det finns joggingspår som går ända ner till Antonia axel jonsons hästhagar, då blir det nog en mil. Tror att själva fyndplatsen ligger mittemot en handelsträdgård, ser väl ut som att det skett vid en tunnel dom gjorde för en 6-7 år sedan.
Citera
2015-08-06, 10:53
Medlem
rusdrycks avatar
Hon studerar till socionom vid Umeå Universitet enligt hennes Facebook.
Citera
2015-08-06, 10:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag menar att de flesta överfallsvåldtäkter sker i ens närområde, eller i ett område man är bekant med. Det har inte att göra med att vara lat, utan att GM känner sig mer trygg i ett område där han hittar.

Jaha. Ja, om jag skulle känna för att mörda någon okänd en gång i mitt liv, så skulle jag i förväg rekognosera en plats som låg långt borta från mitt hem, så att jag kände den innan jag slog till. I god tid innan, för att ev. band från övervakningskameror ska hinna raderas. För att komma utanför polisens innersta geografiska cirkel, när de börjar leta efter gärningsmannen. Och sedan aldrig besöka den platsen mer. Men så långt tänker kanske inte MENA.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Lol det är ju du som inte förstår.

Du sade att påståendet "bidragsturister finns överallt" INTE stämmer. För att påvisa detta så kommer du med två argument som bevisar att just så är fallet. Jag vet att du är en sådan som aldrig erkänner att du har fel, men bara ge dig denna gång.

PS "segregation" är för övrigt inte vad jag skulle kalla för ett "svårt ord", men uppenbarligen tycker du det.

Nej, det skrev jag inte. Se:

(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05
(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05

Vet inte riktigt vad det betyder att "bidragsturister finns överallt". Vet inte vad "bidragsturister" betyder, vet inte vad "finns" i sammanhanget betyder (bosatt, eller som turist, eller vad?) och faktiskt inte ens vad "överallt" betyder (vadå "överallt"? på varje kvadratmeter i hela världen, eller vad?). Så, jag har svårt att säga något om i fall det är ett påstående som stämmer eller ej.

Men jag vet att den sociala, etniska och kulturella sammansättningen skiljer sig åt mellan olika bostadsområden i Stockholm. Om man nu fixerar sig i vilket land GM är född, eller vill diskutera detta, så är det omständigheter man bör känna till. Just aktuellt område där hon påträffades bebos till allra största del av personer utan nära anknytning till nordafrika eller mellanöstern.
Citera
Medlem
meas19s avatar
Enligt pappan som lånat ut bilen till sonen, så åkte han dit för att hjälpa till med sökningen. Därav bilen vid skogen...

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Har det kommit någon förklaring till varför bilen (BMWn alltså) stod i skogen (Övergiven? Det verkar inte vara den vaniga parkeringsplatsen.), och var "sonen" som uppges vara brukare av bilen befinner sig?
Citera
2015-08-06, 10:55
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21219601.ab

Citat:
Kvinnans bil stod parkerad i anslutning till motionsanläggningen. Man har genomsökt två bilar, en på en skogsväg och en bil med inslagen ruta vid Runby skola. Polisen bekräftar att två bilar har tagits i beslag för att kunna undersökas inomhus.

Citat:
Ägaren tror att sonen, som erbjudit hjälp eftersom han känner till området väl, varit hos polisen i någon timme. Både han och sonen tar situationen med ro.
– Det var ju väldigt underligt, men det är lika bra att de förhör så många som möjligt och utreder detta brett, säger han.
– Jag bor ju alldeles precis i närheten och det känns aldrig trevligt när någonting sådant händer i närområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in