2015-08-06, 10:41
Medlem
Citat:
Då det finns två motionsspår inom gångavstånd så borde det finnas en speciell anledning (möte med annan person?) till att hon väljer att ta bilen till andra sidan Väsby.

Kan finnas massor av anledningar. För omväxlings skull. Utegym där. Bättre spår. Själv springer jag ardrig i närmaste spåret då 300 m av det består av lervälling denna "sommar".

Det påstås att en bakruta var sönderslagen på en av bilarna, vad menas med det?
Sidoruta i baksätet, eller den stora?
Citera
2015-08-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
I min mening låter det där lite för uppenbart och misstänksamt.

Iof borde han ju parkera där poliserna stod om han nu ville hjälpa polisen. Så stod bilen på en annan plats vilket den lär gjort annars hade de aldrig tagit den i beslag, så vet man ju faktiskt inte när han kom till platsen.

Hur är de med tekniken i bilar idag? Kan man se när någon hade tändningen igång i bilen senast i någon logg? Då kan man ju enkelt avgöra när bilen kom till platsen.
Citera
2015-08-06, 10:43
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Brottsplatsen ligger nära Upplands Väsby station dit bussar går från Löwenströmska...

Så nära ligger det inte, man måste byta buss från Upplands Väsby station till 562 och hoppa av vid Runby skola vilket är cirka 5 stationer från Upplands Väsby station.
Citera
2015-08-06, 10:43
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Fast är där det verkligen 3-5 km? Jag minns att i högstadiet när vi skulle springa "milen" Vilket är hela Runbyspårets sträcka cirka 9,5 km så är fyndplatsen en längre sträcka än vad hon egentligen skulle jogga.

Av bilderna jag sett så är fyndplatsen i närheten av tunneln och utegymmet. Där kan man välja att springa rakt fram och ta den korta sträckan eller springa upp för backen och ta den långasträckan. Km antalet vet jag dock inte.
Citera
2015-08-06, 10:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det stämmer visst. Stockholm är hyfsat segregerat, och aktuellt område är förhållandevis svenskt.

Du menar att MENA är så lata, att när de ska våldta så orkar de bara släpa sig till närmaste kulle med några buskar..? Alldeles nära sin egen lägenhet, där polisen helt säkert kommer att knacka dörr efteråt?
Citera
Medlem
Motionsspåret är på ~2.3km. Vill man springa 2.9km så behöver man springa "öglan". Jag har själv sprungit där ett par gånger och är man uttråkad så skippar man lätt "öglan".

Jag har aldrig mött någon när jag sprungit öglan. Däremot möter man ofta personer när man springer vanliga loppet. När man kollar bilderna från avspärrningarna så är det upp mot öglan som det är avspärrat. Ur ett rent teoretiskt perpektiv om jag av någon anledning skulle vilja mörda någon joggare så är det definitivt i öglan jag skulle ligga och vänta. Det är mycket mindre trafikerat och ligger dessutom uppe på en höjd så det finns ingen insyn.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Apropå svåra ord, den etniska sammansättningen (med ett n) är kanske ordet du syftar på? Etisk och etnisk är två olika saker. Sedan finns estnisk också, men det är också ett annat ord...

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
OT: Kanske man kan vänta lite med spekulationer kring att det är invandrare som ligger bakom? Hela fallet verkar skumt eftersom det är få anhöriga som ringer polisen efter att någon varit försvunnen i bara tre timmar. Dessutom borde ju själva löparrundan ha tagit någon timme så hon kan ju tidigast ha varit väntad hemma igen halv åtta-åtta på kvällen.

Att då ringa polisen en dryg timme senare tyder på att man haft misstanke eller rent av vetat om att hon varit död. Jag säger som Leif GW, statistiken talar för att någon anhörig till henne ligger bakom det här.

De kanske åkte dit, såg att bilen stod där parkerad. I kombination med att hon inte svarar på mobilen. Jag tycker inte det är konstigt att de blir oroliga.

Om inget nytt framkommer så kommer GW inte säga att statistiken talar för att en anhörig ligger bakom. Han kommer luta mot att hon råkat ut för någon som hon antagligen inte känner alls, eller möjligen är bekant med (exempelvis att de gått i samma skola).
Citera
2015-08-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Står tidigare i tråden att det är Polisen som slagit in rutan.

Men om du tittar på Aftonbladets bild på BMWn så ser ju i alla fall inte bakrutan särskilt inslagen ut. Inte någon annan ruta heller.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du menar att MENA är så lata, att när de ska våldta så orkar de bara släpa sig till närmaste kulle med några buskar..? Alldeles nära sin egen lägenhet, där polisen helt säkert kommer att knacka dörr efteråt?

Jag menar att de flesta överfallsvåldtäkter sker i ens närområde, eller i ett område man är bekant med. Det har inte att göra med att vara lat, utan att GM känner sig mer trygg i ett område där han hittar.
Citera
Medlem
Citat:
Fast är där det verkligen 3-5 km? Jag minns att i högstadiet när vi skulle springa "milen" Vilket är hela Runbyspårets sträcka cirka 9,5 km så är fyndplatsen en längre sträcka än vad hon egentligen skulle jogga.

Man kan ju välja mellan en hel del spår där, så hennes ursprungliga plan var väll att ta det korta, GM kanske tog henne längre in? Hon kanske blev rädd och försökte springa ifrån GM och hamnade längre in.

http://1.bp.blogspot.com/-N_lRoTtJnls/VHCmGQgaxEI/AAAAAAAAM-Y/MQdTp7j_8qA/s1600/DSC_0156.JPG
Citera
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Eller så använde jag ett svårt ord.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Segregation

Stockholm är segregerat: Exempelvis Djursholm och Lidingö har väldigt hög andel personer av europeisk härkomst. Områden som Tensta och Rinkeby har en hög andel av personer med utomeuropeisk härkomst.

(Den etiska) sammansättningen i det aktuella området påminner mer om Djursholm än om Tensta.

Förstår du?

Lol det är ju du som inte förstår.

Du sade att påståendet "bidragsturister finns överallt" INTE stämmer. För att påvisa detta så kommer du med två argument som bevisar att just så är fallet. Jag vet att du är en sådan som aldrig erkänner att du har fel, men bara ge dig denna gång.

PS "segregation" är för övrigt inte vad jag skulle kalla för ett "svårt ord", men uppenbarligen tycker du det.
Citera
2015-08-06, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Karta

Röd = fyndplats (typ)
Blå = parkering
Rosa = Start

Så du måste nog bara ha blandat ihop allt för såvitt jag vet så ligger det en fotbollsplan + Runby fotbolls klubblokaler där du påstår att det finns en parkering.

Jag känner mig fortfarande övertygad att det har varit bilar där jag satte ut ett flertal gånger. Men jag kanske rör ihop saker. Oavsett brukar de hänga folk där vid gymnastiklokalen precis vänster om stora fotbollsplanen på kartan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in