Citat:
Ursprungligen postat av
Zigzagzagazoo
Det finns några hus ganska nära där hon hittades. Har för mig att det ligger/låg ett företag där förut (Prästtorpsvägen 5-7). Så helt dött är det inte.
Ett bostadsområde som heter egget ligger inte långt ifrån heller.
Det jag tycker är konstigt är varför en person som bor på andra sidan Väsby åker till Runbyskogen och springer. Hon måste ha bestämt träff med någon. Det är jag 99% säker på.
säger som många andra, det här är det överlägset finaste området i hela väsby om du vill springa. Mycket fina spår, dessutom kan du välja väldigt långa spår om du vill. Det finns väl fortfarande ett rättspsyk i väsby, eller om det är ett fängelse?
Tror inte att detta är ett slumpmässigt överfall, vid den aktuella tidpunkten brukade det vara väldigt mycket folk i rörelse runt spåret, känns lite märkligt att någon skulle utföra ett dåd där som är spontant, å andra sidan är det märkligt om någon planerar att mörda någon när det är så mycket folk i rörelse i området.
Nä detta är djäkligt märkligt. Vet att det var mycket problem i koloniområdet för 10-15 år sedan, många missbrukare och småkriminella som bodde där, har dock ingen aning om hur det är nu, dock ligger väl koloniområdet 1 km bort.
Edit, googlade nu, finns en avdelning på Löwenströmska, fast det ligger i andra delen av väsby dock.