2015-08-06, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag begripit är området inte så bebott överhuvudtaget, GM kan mycket väl bo en bit därifrån (men sannolikt någonstans i Upplands Väsby, eller åtminstone ha koppling dit).

Hon var i en skog med motionsspår, precis vid start så ligger Runbyskolan och intill skolan är det bostadsområden, GM kan ha bott precis intill. Så jag skulle säga att det är väldigt bebott runt omkring.
Citera
2015-08-06, 08:49
Medlem
Well de finns inte alls mycket att gå på i det här fallet.. Polisen får väl gå på BO. Se vilka spår som lämnats kvar. Svårt när det inte verkar finnas några vittnen.

I sann CSI-anda, föll en tanke på den äldre (grannen?) Som sprang den slingan varje dag och som intervjuades i aftonbladet
Citera
2015-08-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaae
https://twitter.com/iduuj

Fördomsnerven börjar rycka när jag läser BO's Twitterfeed...
Citera
2015-08-06, 08:50
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag begripit är området inte så bebott överhuvudtaget, GM kan mycket väl bo en bit därifrån (men sannolikt någonstans i Upplands Väsby, eller åtminstone ha koppling dit).

Det finns några hus ganska nära där hon hittades. Har för mig att det ligger/låg ett företag där förut (Prästtorpsvägen 5-7). Så helt dött är det inte.
Ett bostadsområde som heter egget ligger inte långt ifrån heller.

Det jag tycker är konstigt är varför en person som bor på andra sidan Väsby åker till Runbyskogen och springer. Hon måste ha bestämt träff med någon. Det är jag 99% säker på.
Citera
2015-08-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Det finns några hus ganska nära där hon hittades. Har för mig att det ligger/låg ett företag där förut (Prästtorpsvägen 5-7). Så helt dött är det inte.

Det jag tycker är konstigt är varför en person som bor på andra sidan Väsby åker till Runbyskogen och springer. Hon måste ha bestämt träff med någon. Det är jag 99% säker på.

Jag vet många som tycker om att springa där, fint område, bra backar osv. Så inte alls konstigt att hon tagit bilen dit må jag säga.
Citera
2015-08-06, 08:53
Medlem
Citat:

Nejdå, alla ägnar inte sina aktiviteter på närmaste ställe, då hade de flesta motionerat i och omkring sin tv-soffa, för det är närmast. Hon kan ha lockats dit av fin natur, bra backar eller bra underlag.
Citera
2015-08-06, 08:54
Medlem
KiaWs avatar
OT raderat.
Observera att tråden ligger i Aktuella brott och kriminalfall, här diskuteras det enskilda brottsfallet.

/Mod
Citera
2015-08-06, 08:55
Medlem
RogerRogers avatar
Det nämndes tidigare i tråden att hon haft en stalker, eller var det bara bs? Med övriga omständigheter i åtanke (omgivning, tidpunkt), känns det svårt att finna alternativa förklaringar. Visst kan någon random slå till i princip var som helst, men sannolikheten här verkar väldigt låg.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ltsvensson
Fördomsnerven börjar rycka när jag läser BO's Twitterfeed...

Verkar haft det struligt med gammal pojkvän/ex pojkvän.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Då tycker jag du ska tipsa polisen om att uppgifterna som florerar i media om att hon var ute för att motionera inte stämmer.

Nej men seriöst: Det är väl inte så konstigt att man springer på en annan plats än precis där man bor? Man kanske tycker det är fint där, har ett band dit, eller något?

Av 100 motionsklädda personer som kör bil i några kilometer till ett elljusspår tror jag att det är fler än 1 på 100 som åker till elljusspåret för att springa, och färre än 99 av 100 som åker dit för att träffa någon.
Citera
2015-08-06, 08:56
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaernsaxa
Min kusin blev jagad av två mörkhyade gossar i Väsby då hon motionerade för ett par veckor sedan.

Gosse nummer ett stannade henne och gestikulerade utan att hon förstod vad han menade och gosse nummer två smög upp bakom och försökte slå henne med en batong.

Hon hoppade lyckligtvis åt sidan då hon märkte rörelsen i periferin och var på helspänn av naturliga orsaker och sprang därifrån.

Kanske samma gossar?

Jag vill verkligen veta mer om detta.. Dels för FB hjälpt polisen många gånger i utredningar samt dels för att kopplingen känns skärmande likt om det är sant.

Finns det en anmälan?
Är polisen underrättad?

Känns ju som det finns ett bra spår för hitta GM här.

Svara så fort som möjligt så vi inte spekulerar på fel saker TS.
Citera
2015-08-06, 08:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Snack, bra löpspåret drar folk, många vill inte flåsa runt och möta folk hela tiden.
GM kan ha flanerat runt på måfå och möter henne av en slump, eller så är han redan från start ute efter att leta offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in