Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Och vad gör du i något som är "ej vinstdrivande" ? Är du inte tacksam mot föräldrarna
som curlade dig så intensivt redan från första andetaget och omedelbums ställde dig
i en lång och attraktiv kö ? Du får väl försöka återgälda det där på ålderdomen och
ägna dig åt lite praktisk hemtjänst. Kanske också bygga lite seniorlägenheter till dem
och deras generation. Men du får du nog lägga mindre tid på att skriva en massa trams ...
Du och dina köer...

på 80-talet var det inte så lång kö och det var inget speciellt att ställa sig i någon kö.
Och nej SKB har inget med allmännyttan att göra. Det ägs av medlemmarna tillsammans som också får hosta då det är dax för nyproduktion i form av egna insatser, om de vill bo i det nya projektet.
Det är insatser på samtliga bostäder inom SKB. Ju nyare desto högre insats.
att jag står där beror på att jag alltid har gjort det och att situationen ser ut som den gör idag. Då är det alltid bra att ha ett ess i rockärmen.
Men tack vare kommunistisk bostadspolitik med kraftigt reglerade hyror som du förespråkar så har köerna växt, in absurdum. Även SKB naturligtvis.
Lite lustigt är att kommunister aldrig vill lära sig av historien.
Det enda regleringar leder till är extrem brist, inget annat. Det spelar ingen roll om det är hyreslägenheter eller mat.
Resultatet blir alltid brist och svarthandel. Men då trivs väl du, så du får sitta och böla medan jag blir allt rikare i min bostadsrätt just pga bristen dina kompisar hjälpt dig med att skapa.