2015-08-05, 11:13
Bannlyst
Låt henne ruttna där
Citera
2015-08-05, 11:16
Bannlyst
Hon måste varit redigt kåt på sin kille,hur ser slynan ut tro?
Citera
2015-08-05, 11:19
Medlem
Mosbulles avatar
Som man bäddar får man ligga
Låt dom va kvar där.
Citera
2015-08-05, 11:21
Medlem
Det bör inte offras en enda krona (även om den har dåligt värde) på att hjälpa henne "hem"
Citera
2015-08-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Det tankesättet fungerar tyvärr inte.
Som du vet härstammar ju inte Homo Sapiens från det område som idag kallas Sverige, så pratar vi genetik är alla per definition invandrare.

Ska vi tänka som du föreslår behöver vi istället ett mått, ett årtal, där gränsen går, din släkt ska till 100% varit födda i Sverige minst tillbaka till detta år för att du ska anses Svensk.

Vad skulle du föreslagit för årtal, så där mellan tummen och pekfingret?

Dumheter. Det räcker om man till övervägande del härstammar från det folk som bodde här när Sverige bildades.

I stort sätt samtliga som levde i Sverige runt förra sekelskiftet uppfyllde det kravet. Vissa hade för viss del utländska förfäder men de var en liten del av alla de svenska stamfäder som återfanns i släktträdet. Ty så gick det till när tidigare folkgrupper assimilerades. De gifte in sig och efter ett par generationer räknades ättlingarna som inhemska.
Citera
2015-08-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Batistuta-
Låt henne ruttna där

Japp tycker jag med,annars kommer hon om några år få rösträtt i sverige o då röstar hon antagligen på något terrorvurmande parti typ V,FI,eller MP.

Bättre att låta muhammedhoran sluta sitt liv som IS madrass.
Citera
2015-08-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternetExplorer
Även stora rubriker på text-tv just nu. Pojkvännen är misstänkt för människorov.
Varför rapporteras detta som en "nyhet"? Det har ju vair känt sedan länge. Det enda "nya" som jag kan se det är att de nu ändrat uppgiften från Al Qaida till ISIS. Har han bytt sida eller är det medierna som felrapporterat i någon ände?
Citera
2015-08-05, 11:34
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Det räcker om man till övervägande del härstammar från det folk som bodde här när Sverige bildades.
Jag gissar du menar när Vasa kom till makten 1523? Då ingick iofs inte Skåne eller Jämtland, så personer med "gener" därifrån räknas alltså inte som Svenskar. Många skulle nog inte hålla med dig om det men det är helt ok för mig. Däremot ingick ju som du vet Finland, räknas personer med övervägande del "finska" gener som Svenskar då?

Eller när menar du Sverige bildades?

"Övervägande del", jag gissar du menar mer än 50%? En ok siffra, rimlig.

Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
I stort sätt samtliga som levde i Sverige runt förra sekelskiftet uppfyllde det kravet.
Ja kanske det, men nu lever vi inte på 1800-talet längre, så varför basera din politik på det?
Senast redigerad av Hitokiri-Battosai 2015-08-05 kl. 11:37.
Citera
2015-08-05, 11:37
Medlem
Oboros avatar
Varför hjälper svenne Isisfittor?

Hon ska stanna kvar. Hon har säkert blivit hjärntvättad och tränad att döda.

Sluta hjälpa terrorister. Om jag var etniskt svensk skulle jag ha gjort något åt saken.
Citera
2015-08-05, 11:39
Medlem
IceEyess avatar
Annullera medborgarskapet och förneka hennes existens.
Citera
2015-08-05, 11:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Hon är 15 år och flicka, döm henne inte för hennes impulsiva beslut.
Många impulsiva beslut där. Gravid, rest till Syrien, gått med i IS (?)... Låt henne leva sitt nya drömliv i fred!
Citera
2015-08-05, 11:41
Medlem
InternetExplorers avatar
Om det är samma fall, vilket det troligtvis är, så finns redan tråd: (FB) Gravid 15-åring reste till Al Qaida i Syrien istället för Sthlm - Ångrar sig.

Varför man tar upp det nu igen utan att något nytt hänt är dock för mig oförståeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in