2015-08-01, 10:28
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Snälla nån! Psykiska vinster med att sluta?
Man blir känsligare faktiskt, man slutar ju bedöva sina känslor. Men man får ett mjukare temperament, men tar samtidigt ingen skit. Mycket händer med psyket, men exakt vad är nog helt individuellt. Man känner sig stark och imponerad av sig själv när man märker att man klarar motgångar utan att trycka in nåt under läppen. Det stärker självförtroendet.
Citera
2015-08-02, 21:00
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Två månader utan en saftigt prilla under läppen, har nästan helt slutat att tänka på snus.

Det ända som har varit svårt är alkoholkonsumtion med storsnusande vänner men jag har hållit mig stark.
Jag tycker du är duktig!
Fortsätt så.
Citera
2015-08-04, 04:28
Medlem
7 dagar utan snus nu.
Jag mår skitbra
Känner mig otroligt pigg, som en helt annan människa. springer nästan runt i lägenheten när man ska städa, orkar fixa allting i lägenheten, känner för att dansa hela tiden och röra mig, precis som när man var 22 igen.
Inget sug alls nästan och ingen abstinens, snusdosan ligger brevid på nattduksbordet utan problem. är nere på 1-2 nikotin tugummin per dag nu, snart 1.
Värken i kroppen och benen har försvunnit och benen känns lätta igen och inte tunga som en 60 årings.
Har inte märkt någon viktuppgång som folk pratar om att man får. Körde en extra joggingrunda och kör på som vanligt på gymmet. Har inget godis eller fet mat sug men jag mäkte första dagarna att det sög lite mer i kistan.

Käkar mycket halstabletter typ vicks blå och har nåt att suga på hjälper mycket.
Det var betydligt lättare att sluta än vad jag trodde och kommer inte börja igen som det ser ut nu.

Jag rekomenderar alla att sluta omedalbart om ni snusat länge då snus är fan farligt i längden, kolla benvärken och tunga ben jag hade i 3 år efter 10 års snusande som nu typ försvinner när jag lagt av(påverkan på nervsystemet) och sen alla magproblem och bullrande mage, sura uppstötningar ibland och svidande hals. Kan ju fan inte va nyttigt. För att inte tala om att tandköttet frätits bort.'

Droger är fan rent skit, snus som marjuana, har fått biverkningar av båda nu, majjan efter en för stark joint på 6e ggr jag rökte i mitt liv och panikattacken satt i flera år mer el mindre med småångest, dödsångest och konstiga grejer till o från. Detta är nu borta för flera år sen.
Senast redigerad av diese.leute 2015-08-04 kl. 04:41.
Citera
2015-08-04, 08:04
Medlem
Jag förstår inte varför jag mår så mycket bättre psykiskt, gladare, piggare både psykiskt och fysiskt när man slutat? Det är som man kommit ur en depression nästan. Det är ju konstigt när det står att snus höjer dopamin med 60% och man ska må sämre när man lägger av.
Senast redigerad av diese.leute 2015-08-04 kl. 08:06.
Citera
2015-08-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diese.leute
Det är ju konstigt när det står att snus höjer dopamin med 60% och man ska må sämre när man lägger av.
Hur mår man bättre om man är nära psykos eller får det? För mycket dopamin kan leda till schizofreni. De är att se/höra det som inte finns, vanföreställningar.
Citera
2015-08-04, 22:19
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diese.leute
Jag förstår inte varför jag mår så mycket bättre psykiskt, gladare, piggare både psykiskt och fysiskt när man slutat? Det är som man kommit ur en depression nästan. Det är ju konstigt när det står att snus höjer dopamin med 60% och man ska må sämre när man lägger av.

Man kan faktiskt bli lite rusig och flummig av att sluta snusa, det kan kännas som man har bomull i huvudet, kan hålla i sig ett tag med. Bara gläd dig att du är en av dem som istället mår så mycket sämre av att snusa så du omedelbart mår bättre av att sluta
Citera
2015-08-04, 22:24
Medlem
SpooN.s avatar
En skön sak med att slutat snusa är att man inte behöver oraa sig över vad snuset skullet kosta min framtid, både hälsan och ekonomiskt. Visst, nu kanske jag "bara" sparat ihop 5000 kr och mår bättre, men vetskapen att framtiden inte påverkas av ens snusberoende är
Citera
2015-08-05, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Man kan faktiskt bli lite rusig och flummig av att sluta snusa, det kan kännas som man har bomull i huvudet, kan hålla i sig ett tag med. Bara gläd dig att du är en av dem som istället mår så mycket sämre av att snusa så du omedelbart mår bättre av att sluta

Jag hoppas det håller i sig för evigt :-) Jag trodde jag mådde bra av att snusa men har insett jag blivit extremt slö och deprimerad av det.
Citera
2015-08-05, 15:41
Medlem
jonesy.s avatar
Snus är alldeles för gott att ge upp.!
Jag varken dricker alkohol,äter skräpmat eller andra "synder" när jag snusar. Det håller mig i schack,jag vill nog gå så långt att säga att det är en del av min personlighet.
Jag slutade faktiskt sluta i ett helt år men kände mig aldrig riktigt densamma igen.
Nej det ska krävas något gudomligt för jag ska ge upp det svarta guldet igen
Citera
2015-08-05, 23:22
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Snus är alldeles för gott att ge upp.!
Jag varken dricker alkohol,äter skräpmat eller andra "synder" när jag snusar. Det håller mig i schack,jag vill nog gå så långt att säga att det är en del av min personlighet.
Jag slutade faktiskt sluta i ett helt år men kände mig aldrig riktigt densamma igen.
Nej det ska krävas något gudomligt för jag ska ge upp det svarta guldet igen
Du har missförstått något, detta är "Sluta snusa"-tråden raring
Den är till för att stötta och peppa varandra när man vill lägga av. Men tack för din predikan!
P.S. Klassiskt att tro att snuset är en del av ens personlighet, man kan bli lite identitetssvag av att snusa D.S.
Citera
2015-08-07, 15:32
Medlem
Nästan 2 veckor gått nu och känmer mig helt normal, snus suget är typ borta, tar 1 nikotintugummi per dag nu och behöver egentligen inte ta det för abstinens är minimal, spänner lite i ögonen typ ibland.

Fan va lätt det var att sluta. Det var ju bara första dagen eller dagarna som var abstinens men den blev ju aldrig värre än abstinens man känner efter 4-6 tim utan snus som är inte sä jävla farlig förutom man fick mer huvudvärk. Nikotintugummi fixar bort värsta abstinens första dagarna =)

Det hjälper oerhört att börja tugga tugummi eller suga på vicks halstabletter när man slutar annars känner man sig t om i käften på något sätt.

Man märker att kroppen är van att vid många situationer att man börjkar rota i fickan efter snusdosan då man tidigare brukade ta en snus, typ efter gympasset, efter maten, när man ska ut genom dörren osv

.
Senast redigerad av diese.leute 2015-08-07 kl. 15:38.
Citera
2015-08-08, 22:28
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Du har missförstått något, detta är "Sluta snusa"-tråden raring
Den är till för att stötta och peppa varandra när man vill lägga av. Men tack för din predikan!
P.S. Klassiskt att tro att snuset är en del av ens personlighet, man kan bli lite identitetssvag av att snusa D.S.
Ursäkta ers majestät!
Ja, jag är en slav under nikotinets hårda töm det erkänner jag.
Men nu ska jag inte terrorisera eran lilla broderiklubb något mera.
Creds till alla som slutat snusa, jag själv har fan inte karaktär nog,det är helt enkelt för ljuvligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in