2015-08-04, 19:23
Medlem
– Vi får efter hand en allt klarare bild av det som hänt, men motivet är svårt att ange, säger Annette Olsson.

http://www.vn.se/article/dna-pekar-mot-misstankt?

Om det har funnits ett sexuellt motiv så verkar det svårt att slå fast att hon blivit våldtagen.
Annars skulle hon väl säga efter denna relativt långa tid att de vet motivet?
Senast redigerad av MAJSY 2015-08-04 kl. 19:25.
2015-08-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tror man har det klappat och klart redan. Rättegångarna som följer (jo, räkna inte med annat
än ett överklagande och hovrättsförhandlingar) blir mest en formalitet. Bevisningen är säkert
så brutalt stark att den åtalade har lika stor chans att reda sig som en snöboll har i
Saharaöknen. Det är bara denna djupt kända väntan på ett komplett obduktionsprotokoll
som fördröjer saken. Sen så...så är det inte nådigt att heta N*rij*s B*levi*ius.

En knarkhistoria som bildar bakgrund till dramats inträffande? Nej, det finner en annan
ytterst osannolikt.

Den här bilden ger en ledtråd till vad det handlar om: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/F%C3%B6rst-arbete-sedan-utbildning-inbildar-n%C3%A5gon-sig-ordningen-SExualundervisning.jpg

https://www.flashback.org/sp54223867

Har brodern och frugan del i det hela på något sätt så hoppas man verkligen att de inte
slipper undan. Risken är dock att det inte går att leda i bevis en sån eventuell skuld.
Fast om MTG kvittrar till slut mot all förmodan så kanske kvittret också omfattar dessa båda
filurer.
Delar helt din uppfattning, är helt säker på enkel juridiskprocess... Motiv är njutningsmedel för adeln😄 Men varför i helvete gör hen allt på hemmaplan?
2015-08-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Hur tänker du dig att det skulle ha gått till, han sprang fram och ryckte den ur handen på henne? Inte ens en simpel ficktjuv är så dum.

Det var nog inte hennes mobil han var ute efter. Han ville att hon skulle följa efter honom mot ladan. Det är så jag har uppfattat scenariot.
2015-08-04, 19:31
Medlem
Vem av MGM har barn, är båda gifta, vem är dömd för stöld av tv?
2015-08-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Det var nog inte hennes mobil han var ute efter. Han ville att hon skulle följa efter honom mot ladan. Det är så jag har uppfattat scenariot.
Tror du MGM gjorde fula grimaser, rimmade ord typ "fisa" så hen blev jagad in i ladan med brödkavel o hyttande/hotande?
2015-08-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Tror du MGM gjorde fula grimaser, rimmade ord typ "fisa" så hen blev jagad in i ladan med brödkavel o hyttande/hotande?

För det första är det inte min teori. Det var någon polis som föreslog det från början. Men jag tycker inte att det låter helt osannolikt. Jag gissar att han sprungit runt med mobilen i handen för att retas och långsamt börja närma sig ladan.
2015-08-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
En annan fundering är ju vilken riskvärdering man gör i valet av att fortsätta på genomfartsleden med den lasten eller att ta av upp mot skogen och så fort som möjligt lösa problemet. Om det nu finns någon skog kvar däruppe förstås och vad ser man i så fall när man kommer upp på krönet och bortom. Jag vet inte men något har ju fått GM att fortsätta.
Själv har jag aldrig tvekat att köra in på liknande vägar så länge det inte finns vare sig förbuds- eller varningsskyltar för då kan man anta att de får något slags statligt vägbidrag just för att vägen ska vara öppen för allmänheten.

En plats jag är nyfiken på är de gamla kalkgruvorna som AJ tipsade om redan första dagen så varför fortsatte inte GM dit om han kände till området...: https://www.google.se/maps/@58.538855,13.324666,3a,75y,135.13h,60.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sa7uH3pJypW_sL4Z7cg0bkQ!2e0!7i1 3312!8i6656?hl=sv
Men skogen kanske är borta där också.. I så fall håller jag helt med om att det måste vara någon med lokalkännedom.

För att det ibland körs cross i gruvorna och att köra fram till en flock människor på cross kanske inte är speciellt klyftigt. Den lilla grusvägen med gräs i mitten används i stort sett aldrig och leder dessutom direkt till MGMs bostad. Vad är det som säger att Lisa inte låg medvetslös i bagaget när de åkte till Handlarn och köpte pizza?
2015-08-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
För det första är det inte min teori. Det var någon polis som föreslog det från början. Men jag tycker inte att det låter helt osannolikt. Jag gissar att han sprungit runt med mobilen i handen för att retas och långsamt börja närma sig ladan.
Typ lek, råttan på katten? Om vi bortser ifrån batteritorsk på BO mobil, fick MGM springa fort i cirklar emot ladan för att oskadliggöra båda BO o hens mobil på max 7 min
2015-08-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Typ lek, råttan på katten? Om vi bortser ifrån batteritorsk på BO mobil, fick MGM springa fort i cirklar emot ladan för att oskadliggöra båda BO o hens mobil på max 7 min

Fördelen med leken är att man kan avbryta ifall det skulle komma någon bil. Man kan säga att man bara skojade. Om man däremot lyfter över en sprattlande tjej över vägen blir det svårare att skämta bort ifall det skulle komma någon. Men det här är bara ett scenario bland många andra som diskuteras i tråden.
2015-08-04, 20:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
(...)
Ps. Tror att när folk får veta vad Lisa verkligen behövt genomlida innan döden kom som en
befriare så kommer det hat som aktuelle frisläppte Hagamannen är föremål för att vara
rena västanfläkten jämfört med det som lär riktas mot Lisas baneman.

Har du ö.h.t. något som styrker ovanstående påstående? Om inte, varför grotta ner dig i helt substanslösa och totalt vidriga fantasier?
2015-08-04, 20:31
Medlem
Den stora frågan är nu varför MGM begick brottet?
2015-08-04, 20:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har du ö.h.t. något som styrker ovanstående påstående? Om inte, varför grotta ner dig i helt substanslösa och totalt vidriga fantasier?
Nej, jag har väl inget som direkt styrker nåt förvisso.
Dock har det mer än en gång inkommit påståenden i tråden om ett offer som varit i ett rejält
tilltygat skick vid påträffandet och förhåller det sig verkligen så illa kan man befara att sådana skador tillfogats innan själva dödens inträde vilket givetvis måste ha inneburit svårt lidande
för den drabbade. (Jag hoppas innerligen förstås att det hela ska ha varit en så kortvarig
"process" som möjligt och att Lisa sluppit plågas. Att det var över på ett ögonblick.)

Betänk förhållandet att direkt stod det klart att ett MORD förövats. Lätt då att bilda
sig vissa uppfattningar om hur den döden gestaltat sig.

Jag grottar ogärna ner mig i nånting och hänger mig åt några "vidriga fantasier".
Men jag är krass realist och vet hur det kan se ut bland mordoffer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in