2015-08-04, 16:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Håller med. Helt OK om man utgår från att hon var vid liv. Och varför inte.
Vi får veta efterhand och till dess är jag öppen för alla alternativ för vi vet ju inte ens något om hur, var, vad, varför eller ens när eller av vem hennes grymma öde avgjordes.
Ser heller ingen anledning att ifrågasätta häktningen av NB ens pga misstanke typ "i brist på bättre" men skulden ser jag inte avgjord före sista domslutet så det är anledningen till att jag försöker förstå om någon alternativ GM överhuvudtaget är möjlig.

...Det jag håller öppet relaterat till befintlig teknisk bevisning DNA är inblandning och att han sysslat med grovt skyddande av brottsling. Men det kräver som sagt ett erkännande av honom. Eller att nån bryter ihop som vet mer. Annars är det besvärande teknisk bevisning som kräver en väldigt extremt utförligt alternativ gärningsbeskrivning som jag ser det.
Tills klubban sitter i bordet så avvaktar jag att säga varken bu eller bä med bestämdhet men visst verkar han ligga pyrt till. I rest my case.

Händelseförloppet har jag dock tyckt vara intressant att fundera kring och har mina idèer då det är ett väldigt komplext fall.
... som jag verkligen hoppas ska lösa sig för Lisa och hennes familjs skull. Det är det absolut allra viktigaste. ♥
Senast redigerad av develi 2015-08-04 kl. 16:59.
2015-08-04, 17:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Är det konstaterat att BO:s mobil var på väg redan kl 18.30 caféet/ladan?

Den har inte konstaterats vara på väg någonstans.. Sista livstecknet från mobilen är vid ca 18:30 tiden. Då benan den sig i området vid Caféet. Delar till mobilen har sedan återfunnits söder om Caféet längs den omtalade grus/gräs vägen.
2015-08-04, 18:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, eller lämna...

Narkotikahypotes:

Kaféet synes vara ett perfekt ställe för narkotikautväxling: Det har också funnits ett otal platser på AJ:s ägor där man lätt kunnat förvara och gömma undan sina partier.

X kör in på norra parkeringen och ställer ett knarkpaket på överenskommen plats bakom knuten, där Y kort tid därefter kommer att hämta paketet.

Så snart LH tillsammans med de andra tjejerna syntes gå ut vid entrén för att stänga för dagen startade X bilen från andra sidan gatan och gjorde sig beredd att lämna av sitt vanliga söndagspaket. Han ser två tjejer gå mot en ensam bil på södra parkeringen; den norra är tom på bilar. X har under sin körmanöver inte observerat LH som frigjort sig från övriga tjejer och via kaféets långsida promenerat bort mot sin moped.

Efter att X nått norra parkeringen slänger han upp bildörren; sitt dyrbara paket håller han i ett fast grepp. Han går mot baksidan, tittar sig rutinerat omkring, når gaveln och gör sig beredd för avlämning.

Nu står han öga mot öga med LH; ser hur hon håller på att knappa på sin mobil; hennes utstyrsel och hennes resoluta hållning.

X inser att spelet kan vara förlorat; att LH är lockfågel/knarkspanare och att man bara väntat på detta tillfälle.

X agerar blixtsnabbt och med paranoisk logik; slår resolut mobilen ur LH:s hand och knockar henne med en välriktad höger. Han plockar ihop hennes grejer men låter plastpåsen stå kvar, slänger in LH i bilkofferten och smäller igen luckan. Han kör från platsen. På vägen stannar han för att gömma undan sitt paket och ringa ett kort samtal; halar sedan upp LH:s mobil ur fickan. Han demonterar batteriet och krossar den sedan med en hammare han har liggande i handskfacket ; sedan fortsätter han och viker in på den lilla grusvägen som han vet den här tiden är tom på både folk och fordon. - Han tänder en cigarett och rynkar ögonbrynen. - Vad f-n ska han nu göra?

Narkotikahypotesen låter som en av de mest rimliga av alla hypoteser som har framlagts här i tråden, tycker jag. Distribuering av narkotika sker överallt, även i idylliska bygder. Både tid och plats för avlämning kan vara till fördel för den som sysslar med den sortens aktiviteter.
Har narkotikahandel förekommit i trakten och flickan blivit ett obekvämt vittne så bör också ett händelseförlopp inkludera NB.
2015-08-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du menar att NB kan ha gjort sig ett ärende till ladan pga pågående arbeten där, och sedan råkat få syn på en tjej han tidigare kollat in? - Det skulle ju nästan förutsätta att han vid tillfället bör ha varit bra påstruken - vilket inte rimmar så bra med att han snart skulle upp och arbeta igen men som väl heller inte kan uteslutas.

Klockan var c:a 18.15 och hemma väntade IB med maten... eller också var det bestämt att de skulle i väg och köpa pizza. Han hade inte så lång tid att vinka på.

Hypotesen är trots ovanstående (och på grundval av det lilla vi känner till) en av de starkare och skulle kunna utgöra en förklaring till vad som hänt.

Något ärende tror jag han har haft där vid ladan. Det kan naturligtvis varit en slump också att han bara råkar passera där just då, men det tror jag mindre på. Sedan om han har haft tillgång till bil och isf vilken vet vi ju inte. Och ingen verkar vilja säga något om det heller. Full tror jag inte han har varit.
2015-08-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Syns inga spår i gruset av vad polis berättat i alla fall så har han klippt till henne på plats måste det skett ganska snyggt och smidigt.

En del tror att han kan ha norpat hennes mobil och därmed fått henne att börja jaga honom bort mot ladan. Men eftersom det råder yppandeförbud lär vi inte få veta något mer. Vi tar bara om samma scenarion gång på gång.
2015-08-04, 18:49
Medlem
gulaLejonets avatar
är inte obduktionen klar?
varför har inga detaljer kommit ut?
2015-08-04, 18:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
apg29.nu: Därför mördades Lisa Holm, 17 år
Citat:
Enligt uppgifter så finns det för dagen inga DNA spår på Lisas kropp från den misstänkte Litauen.
Citat:
För att ta dö på allehanda rykten och falsarier Per-Olov E så ber jag dig att delge mig och väldigt många andra information om i vilket skick Lisa Holm hittades! Du verkar veta detta!!
Citat:
I ett förfärligt skick
En och annan nypa natriumklorid rekommenderas vid läsningen.
2015-08-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
En del tror att han kan ha norpat hennes mobil och därmed fått henne att börja jaga honom bort mot ladan. Men eftersom det råder yppandeförbud lär vi inte få veta något mer. Vi tar bara om samma scenarion gång på gång.

Hur tänker du dig att det skulle ha gått till, han sprang fram och ryckte den ur handen på henne? Inte ens en simpel ficktjuv är så dum.
2015-08-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
är inte obduktionen klar?
varför har inga detaljer kommit ut?
Obduktionen är självklart klar enär begravning varit, ett fullständigt obduktionsprotokoll som inväntas inom snar framtid
2015-08-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Eller tiger.

"Jag, N.N., lovar och försäkrar på heder och samvete, att jag skall säga hela sanningen och intet förtiga, tillägga eller förändra."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vittnesed

Men man kan ju undra vad som händer om man vägrar avlägga vittnesed? Det kan nog inte bli mer än böter eller vite skulle jag tro.
Efter avlagd vittnesed är tiga=lögn
2015-08-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den har inte konstaterats vara på väg någonstans.. Sista livstecknet från mobilen är vid ca 18:30 tiden. Då benan den sig i området vid Caféet. Delar till mobilen har sedan återfunnits söder om Caféet längs den omtalade grus/gräs vägen.
Tack!!' Tråden är lång, trodde mig minnas att någon nämnt att BO:s rörde sig söderut runt kl 18.30
2015-08-04, 19:17
Medlem
Grandiosos avatar
Tror man har det klappat och klart redan. Rättegångarna som följer (jo, räkna inte med annat
än ett överklagande och hovrättsförhandlingar) blir mest en formalitet. Bevisningen är säkert
så brutalt stark att den åtalade har lika stor chans att reda sig som en snöboll har i
Saharaöknen. Det är bara denna djupt kända väntan på ett komplett obduktionsprotokoll
som fördröjer saken. Sen så...så är det inte nådigt att heta N*rij*s B*levi*ius.

En knarkhistoria som bildar bakgrund till dramats inträffande? Nej, det finner en annan
ytterst osannolikt.

Den här bilden ger en ledtråd till vad det handlar om: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/F%C3%B6rst-arbete-sedan-utbildning-inbildar-n%C3%A5gon-sig-ordningen-SExualundervisning.jpg

https://www.flashback.org/sp54223867

Har brodern och frugan del i det hela på något sätt så hoppas man verkligen att de inte
slipper undan. Risken är dock att det inte går att leda i bevis en sån eventuell skuld.
Fast om MTG kvittrar till slut mot all förmodan så kanske kvittret också omfattar dessa båda
filurer.

Ps. Tror att när folk får veta vad Lisa verkligen behövt genomlida innan döden kom som en
befriare så kommer det hat som aktuelle frisläppte Hagamannen är föremål för att vara
rena västanfläkten jämfört med det som lär riktas mot Lisas baneman.
Senast redigerad av Grandioso 2015-08-04 kl. 19:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in