2015-08-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Till dig och övriga som ogillade mitt inlägg om T-banekampanjen:

Nej, jag gillar inte tiggeriet. Jag har aldrig röstat Mp. Jag röstade SD vid EU- och riksdagsval förra året.

Men ämnet var här opinionen och T-banekampanjen. Den kan te sig osmaklig för nya väljare och för folk i allmänhet och en lyckad kampanj ska vara en kampanj för att fånga nya väljare, inte glädja de man redan har. Se mit ttidigare inlägg.

Tänk på att en stor del av svenska folket är övertygade om eller i alla fall tror att romer är alldeles förträffliga människor och bär en färgstark kultur. De har bara otur med att i sitt hemland bli förföljda av rasistiska rumäner. Sådan är den givna bilden. När SD nu kampanjar direkt mot dessa "utsatta" med affischering tycker folk i allmänhet inte om det. Det hade varit bättre att på sedvanligt sätt fortsätta driva frågan om tiggeriförbud i TV-debatter och riksdagsdebatter, gärna i en anda av att dessa människor behöver all hjälp de kan få, men hjälpen ska ske i hemlandet.

Men gör som jag: Lyssna på jobbet vad de som röstar på sjupartiet tycker. På mittt jobb finns flera som sneglar på SD, svär åt migrationen, som idag bara sa usch åt kampanjen, speciellt som SvT framställde den i värsta dager.

Jag tror att det finns två typer av människor eller saker hur man nu ser det som gör att folk går från 7K till SD.

1. Man är så förbannad över hur Sverige har förändrats och otryggheten som ökar både i hemmen och på gatorna.
2. Man inser intellektuellt att den ekonomiska kalkylen inte håller. Massinvandring eller välfärd.

För mig och sannolikt för fler så började det med punkt 1 och sedan dök punkt 2 upp om nu väger de ungefär lika tungt.

Hur var det för dig? Jag har liksom svårt att se en osäker SD-väljare i dagsläget. Hade det visat sig att JÅ är CIA-agent eller inte har några planer på att genomdriva SD-politik när läget uppstår så får man ju ta ställning på nytt, men i dagsläget kan de göra nästan vad som helst. Vilka alternativa partier finns det att gå till? SD är idag enda möjligheten att få förändring. Jag har snarare uppfattningen att väljarna vill ha tuffare tag än vad SD står för.

För övrigt tycker jag SD-centralt ska anlita Paolo Robertos som ny presstalesman. Han vet hur man bemöter vänstern och pressen!

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21207164.ab
Citat:
Paolo Robertos intervju i tidningen Mama om sina upplevelser kring exfruns förlossning har lett till ilska mot tv-profilen i sociala medier.
– Tydligen ska man gå en jäkla genuskurs så att det blir politiskt korrekt när man föder, säger Paolo Roberto till Nöjesbladet.
Han avslutar:
– Du kan hälsa hela jäkla Twittergänget att de kan hoppa upp på sina höga feministiska hästar och galoppera åt helvete.

Guldstjärna för den kommentaren, Paolo.
2015-08-04, 15:33
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag tror att det finns två typer av människor eller saker hur man nu ser det som gör att folk går från 7K till SD.

1. Man är så förbannad över hur Sverige har förändrats och otryggheten som ökar både i hemmen och på gatorna.
2. Man inser intellektuellt att den ekonomiska kalkylen inte håller. Massinvandring eller välfärd.

För mig och sannolikt för fler så började det med punkt 1 och sedan dök punkt 2 upp om nu väger de ungefär lika tungt.

Hur var det för dig? Jag har liksom svårt att se en osäker SD-väljare i dagsläget. Hade det visat sig att JÅ är CIA-agent eller inte har några planer på att genomdriva SD-politik när läget uppstår så får man ju ta ställning på nytt, men i dagsläget kan de göra nästan vad som helst. Vilka alternativa partier finns det att gå till? SD är idag enda möjligheten att få förändring. Jag har snarare uppfattningen att väljarna vill ha tuffare tag än vad SD står för.

För övrigt tycker jag SD-centralt ska anlita Paolo Robertos som ny presstalesman. Han vet hur man bemöter vänstern och pressen!

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21207164.ab

Guldstjärna för den kommentaren, Paolo.
Och jag som tyckte han var så omåttligt korkad när han nyligen försökte förklara bort hur han blev nerbrottad av vakterna i en restaurangkö i Umeå. Jag förlåter allt. Fantastisk kommentar. Mitt i nyllet på twittermobben och anuspedagogerna.
Senast redigerad av snigel1 2015-08-04 kl. 15:47.
2015-08-04, 16:15
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
T-banekampanjen är ett misstag. SD har växt månad för månad utan att behöva anstränga sig eller konfronteras med någon eller något. Det har räckt med verkligheten. Men T-kampanjen och den uppståndelse den gett är en konfrontation med de oskrivna normer som säger att man inte ska sparka på den som ligger, dvs i det här fallet fattiga romer. Det spelar ingen roll hur väl SD argumenterar för sin rätt till att "beskriva verkligheten" eller "bekymra sig för bilden av Sverige". Media kastar sig nu över SD och kommer snart att associera till Gyllene Gryning, gasugnar och dylikt.

SD har agerat "osvenskt" och de tröga presumtiva väljare som sneglar på partiet gillar inte det här. De förtjusta rop som hörs i tråden kommer från redan frälsta och det var väl inte meningen med kampanjen.

För mig som är relativt ny SD-röstare (2014) innebär detta att jag blivit lite lite fundersam.
Om inte järnrörsgrejen fick väljarstödet att sänkas (det ökade som vanligt) så kommer knappast denna ganska blygsamma kampanj att göra det heller. Tror snarare att det är frånvaron hos SD av den vanliga pk-rituella floran av ordval, perspektiv och andra osynliga regler som annars är kutym - är vad som upplevs som uppfriskande för många väljare. Påtvingad tystnad över gigantiska problem som har präglat vårt land så länge är ju något som så väldigt många är trötta Denna kampanj ändrar på det. Mycket uppfriskande och befriande är min åsikt.

Din tvekan som SD-väljare över partiet är troligtvis i minioritet.
2015-08-04, 16:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
T-banekampanjen är ett misstag. SD har växt månad för månad utan att behöva anstränga sig eller konfronteras med någon eller något. Det har räckt med verkligheten. Men T-kampanjen och den uppståndelse den gett är en konfrontation med de oskrivna normer som säger att man inte ska sparka på den som ligger, dvs i det här fallet fattiga romer. Det spelar ingen roll hur väl SD argumenterar för sin rätt till att "beskriva verkligheten" eller "bekymra sig för bilden av Sverige". Media kastar sig nu över SD och kommer snart att associera till Gyllene Gryning, gasugnar och dylikt.

SD har agerat "osvenskt" och de tröga presumtiva väljare som sneglar på partiet gillar inte det här. De förtjusta rop som hörs i tråden kommer från redan frälsta och det var väl inte meningen med kampanjen.

För mig som är relativt ny SD-röstare (2014) innebär detta att jag blivit lite lite fundersam.
Tvärtom! Friska tag och all reklam är bra reklam.
Media hugger på betet och SD år gratis reklam värd många miljoner.
2015-08-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever

För mig var det punkt 1 först, då denna var lätt att iaktta. Punkt 2 kom senare, jag levde länge med den mediala uppfattningen att invandringen var lönsam. Skäms såhär i efterhand för att jag var så lättlurad
Men jag hade långt dessförinnan tagit klart avstånd från förhärligande av multikultur. Är man det minsta bevandrad i historia, statskunskap eller juridik vet man att multikulturella samhällen teoretiskt och praktiskt är rena idiotin.

Osäker SD-väljare, nja, knappast. Men jag gillar inte T-banekampanjen och när jag inte som andra SD-sympatisörer här hyllar den, finner jag att spydigheterna haglar över mig. Det gillar jag inte heller, förstås. Man måste inte älska precis allt SD gör bara för att det är det bästa partiet.

Nåväl, den sista anmärkningen gäller förstås inte dig och tråden i övrigt innehåller ju intellektuella inlägg av hög klass, vilka jag tackar för.

Men ni som reflexmässigt spottar på minsta kritik av partiet bör nog förstå att ni inte gör Sverigerörelsen någon tjänst.
2015-08-04, 16:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Osäker SD-väljare, nja, knappast. Men jag gillar inte T-banekampanjen och när jag inte som andra SD-sympatisörer här hyllar den, finner jag att spydigheterna haglar över mig. Det gillar jag inte heller, förstås. Man måste inte älska precis allt SD gör bara för att det är det bästa partiet.

Nåväl, den sista anmärkningen gäller förstås inte dig och tråden i övrigt innehåller ju intellektuella inlägg av hög klass, vilka jag tackar för.

Men ni som reflexmässigt spottar på minsta kritik av partiet bör nog förstå att ni inte gör Sverigerörelsen någon tjänst.
Jag håller helt med dig. Man får givetvis tycka vad man vill om enskilda kampanjer. Vi tycker tvärtom i det här fallet, men det skall man givetvis få göra. Vi får avvakta utvecklingen & kommande opinionsundersökningar som kanske visar på vem som hade rätt den här gången.

Viktigt att notera perioden då undersökningarna har utförts för att kolla om man hunnit få med kampanjen i underlaget.
2015-08-04, 17:04
Medlem
Citat:

Nej, jag gillar inte tiggeriet. Jag har aldrig röstat Mp. Jag röstade SD vid EU- och riksdagsval förra året.

Men ämnet var här opinionen och T-banekampanjen. Den kan te sig osmaklig för nya väljare och för folk i allmänhet och en lyckad kampanj ska vara en kampanj för att fånga nya väljare, inte glädja de man redan har. Se mit ttidigare inlägg.

Tänk på att en stor del av svenska folket är övertygade om eller i alla fall tror att romer är alldeles förträffliga människor och bär en färgstark kultur. De har bara otur med att i sitt hemland bli förföljda av rasistiska rumäner. Sådan är den givna bilden. När SD nu kampanjar direkt mot dessa "utsatta" med affischering tycker folk i allmänhet inte om det. Det hade varit bättre att på sedvanligt sätt fortsätta driva frågan om tiggeriförbud i TV-debatter och riksdagsdebatter, gärna i en anda av att dessa människor behöver all hjälp de kan få, men hjälpen ska ske i hemlandet.

Men gör som jag: Lyssna på jobbet vad de som röstar på sjupartiet tycker. På mittt jobb finns flera som sneglar på SD, svär åt migrationen, som idag bara sa usch åt kampanjen, speciellt som SvT framställde den i värsta dager.

Vad har Du för stöd för din utsaga om att svenska folket skulle se romer som helt igenom förträffliga människor som haft otur?

Och för dem som har en romantiserad syn på romer gäller att de hela tiden blir påverkade av verkligheten som dagligen dementerar propagandabilden.
2015-08-04, 17:42
Medlem
Citat:

Jag tror också att det är som du skriver.
Jag skulle vilja se att de någon gång följer upp med seriösare reklam i större omfång som inte går att protestera mot, som tar upp övriga världens fattiga och jämför det med migranterna från rumänien och ställer frågan om vi verkligen gör världen till en bättre plats genom dagens tillstånd.

Rent maktstrategiskt är det förstås möjligt att det är ganska smart att fortsätta provocera ett tag till och låta den värsta motståndaren måla in sig själv mer och mer i lögner tills de blir helt utan möjlighet till egna lösningar och därefter visa för världen vad de har ställt till med och hur deras godhet de facto har varit kontraproduktiv.
Men det är inte det bästa för att minska stigmatiseringen eller åsiktspolariseringen i samhället, på arbetsplatser etc. Iallafall inte på kort sikt.

Nästa gång borde SD släppa smiliesarna och gå serious shit och verkligen visa att dagens flyktingpolitik är inhuman och ohållbar.

Jag tror det är seriös fakta som sdmotståndarna är mest rädda för. Motreaktionerna till denna lilla kampanjen består troligtvis till stor del av en lättnadens suck över att reklamen var något som var emotionellt hanterbart och lätt att gå gruppbananza över.

En stor bild på skadade människor i flyktingläger eller en kämpande flicka i något bortregnat katastrofområde kommer däremot att vara rätt svårsmält att riva ner.

Därefter kan man följa upp det med text och bilder på Löfven, Bert Karlsson, något asylhotell, kostnadsberäkningar, sönderslagna utryckningsfordon eller i princip vad som helst.
Senast redigerad av Reflector 2015-08-04 kl. 17:46.
2015-08-04, 17:54
Medlem
Citat:
För mig var det punkt 1 först, då denna var lätt att iaktta. Punkt 2 kom senare, jag levde länge med den mediala uppfattningen att invandringen var lönsam. Skäms såhär i efterhand för att jag var så lättlurad
Men jag hade långt dessförinnan tagit klart avstånd från förhärligande av multikultur. Är man det minsta bevandrad i historia, statskunskap eller juridik vet man att multikulturella samhällen teoretiskt och praktiskt är rena idiotin.

Tack ska du ha.

Lite grann kan man ju se det här som att tråden inte alls är en ryggdunkarklubb. Det finns ju andra exempel tex OI vara eller icke vara i ärlighet eller hur SD behandlade Hahne och Kasselstrand. Jag håller med dig om att vi borde avhålla oss från spydigheter sverigevänner i mellan, men det har ju dykt upp en del troll i tråden som förtjänar åthutning och ibland är det kanske svårt att skilja på troll och vanlig kritik. Kanske.

Allt SD tar i kan ju in förvandlas till guld och hur det blir i T-banekampanjen vet jag inte, men hittills verkar de faktiskt överlag ha bra kontroll på sin PR.

OT. Allvar, hundra gånger hellre Paolo Robertos jargong än nolltoleransen.
2015-08-04, 17:56
Medlem
Hur stor andel av ert kontaktnät som ni kan tala "öppet med" har åsikter som stämmer överänns eller ligger till höger om SDs kärnpolitik?
De flesta av moderater och sossar som i lönndom beklagar sig över zigenare, åldringsrån, upplop och osäkerheten kommer såsmåningom att landa hos SD.

Vi kan vara påväg mot egen majoritet redan till valet 2018. 46% kommer vara vad som krävs för att säkra egen majoritet i Riksdagen, mindre en en dubblering från Sentios nivåer.
Nu är 46% osannolikt redan 2018, men att SD har egen majoritet 2022 ser jag som extremt sannolikt.
2015-08-04, 17:57
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag håller helt med dig. Man får givetvis tycka vad man vill om enskilda kampanjer. Vi tycker tvärtom i det här fallet, men det skall man givetvis få göra. Vi får avvakta utvecklingen & kommande opinionsundersökningar som kanske visar på vem som hade rätt den här gången.

Viktigt att notera perioden då undersökningarna har utförts för att kolla om man hunnit få med kampanjen i underlaget.
Jag ser det här som den bästa kampanjen SD gjort någonsin.
Invandringen har klarat av att ta SD upp till att bli ett 20% parti. Tiggeriet är det som ska ta upp SD till egen majoritet.
Att då göra en sådan här lokal(=billig) kampanj i Stockholm just när semestrarna är slut är totalt optimalt.
Att vänstern inte begriper att dom agerar valarbetare åt SD är extremt underhållande,speciellt som tiggeriet retar befolkningen något enormt.
Sjuklövern kan fördöma ,men då retar man istället befolkningen
Om vänstern knorrat lite internt hade folk ute i landet inte ens fått reda på kampanjen,men nu har man spridit SD argument runt hela världen.
2015-08-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jag ser det här som den bästa kampanjen SD gjort någonsin.
Invandringen har klarat av att ta SD upp till att bli ett 20% parti. Tiggeriet är det som ska ta upp SD till egen majoritet.
Att då göra en sådan här lokal(=billig) kampanj i Stockholm just när semestrarna är slut är totalt optimalt.
Att vänstern inte begriper att dom agerar valarbetare åt SD är extremt underhållande,speciellt som tiggeriet retar befolkningen något enormt.
Sjuklövern kan fördöma ,men då retar man istället befolkningen
Om vänstern knorrat lite internt hade folk ute i landet inte ens fått reda på kampanjen,men nu har man spridit SD argument runt hela världen.

Notera istället hur tysta elitpolitikerna i 7k varit, normalt hade även dem bajsat ner sig och sprungit runt bland mediahusen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in