Citat:
Till dig och övriga som ogillade mitt inlägg om T-banekampanjen:
Nej, jag gillar inte tiggeriet. Jag har aldrig röstat Mp. Jag röstade SD vid EU- och riksdagsval förra året.
Men ämnet var här opinionen och T-banekampanjen. Den kan te sig osmaklig för nya väljare och för folk i allmänhet och en lyckad kampanj ska vara en kampanj för att fånga nya väljare, inte glädja de man redan har. Se mit ttidigare inlägg.
Tänk på att en stor del av svenska folket är övertygade om eller i alla fall tror att romer är alldeles förträffliga människor och bär en färgstark kultur. De har bara otur med att i sitt hemland bli förföljda av rasistiska rumäner. Sådan är den givna bilden. När SD nu kampanjar direkt mot dessa "utsatta" med affischering tycker folk i allmänhet inte om det. Det hade varit bättre att på sedvanligt sätt fortsätta driva frågan om tiggeriförbud i TV-debatter och riksdagsdebatter, gärna i en anda av att dessa människor behöver all hjälp de kan få, men hjälpen ska ske i hemlandet.
Men gör som jag: Lyssna på jobbet vad de som röstar på sjupartiet tycker. På mittt jobb finns flera som sneglar på SD, svär åt migrationen, som idag bara sa usch åt kampanjen, speciellt som SvT framställde den i värsta dager.
Nej, jag gillar inte tiggeriet. Jag har aldrig röstat Mp. Jag röstade SD vid EU- och riksdagsval förra året.
Men ämnet var här opinionen och T-banekampanjen. Den kan te sig osmaklig för nya väljare och för folk i allmänhet och en lyckad kampanj ska vara en kampanj för att fånga nya väljare, inte glädja de man redan har. Se mit ttidigare inlägg.
Tänk på att en stor del av svenska folket är övertygade om eller i alla fall tror att romer är alldeles förträffliga människor och bär en färgstark kultur. De har bara otur med att i sitt hemland bli förföljda av rasistiska rumäner. Sådan är den givna bilden. När SD nu kampanjar direkt mot dessa "utsatta" med affischering tycker folk i allmänhet inte om det. Det hade varit bättre att på sedvanligt sätt fortsätta driva frågan om tiggeriförbud i TV-debatter och riksdagsdebatter, gärna i en anda av att dessa människor behöver all hjälp de kan få, men hjälpen ska ske i hemlandet.
Men gör som jag: Lyssna på jobbet vad de som röstar på sjupartiet tycker. På mittt jobb finns flera som sneglar på SD, svär åt migrationen, som idag bara sa usch åt kampanjen, speciellt som SvT framställde den i värsta dager.
Jag tror att det finns två typer av människor eller saker hur man nu ser det som gör att folk går från 7K till SD.
1. Man är så förbannad över hur Sverige har förändrats och otryggheten som ökar både i hemmen och på gatorna.
2. Man inser intellektuellt att den ekonomiska kalkylen inte håller. Massinvandring eller välfärd.
För mig och sannolikt för fler så började det med punkt 1 och sedan dök punkt 2 upp om nu väger de ungefär lika tungt.
Hur var det för dig? Jag har liksom svårt att se en osäker SD-väljare i dagsläget. Hade det visat sig att JÅ är CIA-agent eller inte har några planer på att genomdriva SD-politik när läget uppstår så får man ju ta ställning på nytt, men i dagsläget kan de göra nästan vad som helst. Vilka alternativa partier finns det att gå till? SD är idag enda möjligheten att få förändring. Jag har snarare uppfattningen att väljarna vill ha tuffare tag än vad SD står för.
För övrigt tycker jag SD-centralt ska anlita Paolo Robertos som ny presstalesman. Han vet hur man bemöter vänstern och pressen!
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21207164.ab
Citat:
Paolo Robertos intervju i tidningen Mama om sina upplevelser kring exfruns förlossning har lett till ilska mot tv-profilen i sociala medier.
– Tydligen ska man gå en jäkla genuskurs så att det blir politiskt korrekt när man föder, säger Paolo Roberto till Nöjesbladet.
Han avslutar:
– Du kan hälsa hela jäkla Twittergänget att de kan hoppa upp på sina höga feministiska hästar och galoppera åt helvete.
– Tydligen ska man gå en jäkla genuskurs så att det blir politiskt korrekt när man föder, säger Paolo Roberto till Nöjesbladet.
Han avslutar:
– Du kan hälsa hela jäkla Twittergänget att de kan hoppa upp på sina höga feministiska hästar och galoppera åt helvete.
Guldstjärna för den kommentaren, Paolo.