Citat:
Ursprungligen postat av
delernen
Röstade du verkligen på SD med flit? Du låter som någon som låtsas vara SD:are och som nu blivit "tveksam" till att rösta på SD. Ja ja, den tror vi på?
Kanske är det dags att kolla opinionen i Sverige. En klar majoritet av svenskarna vill inte ha tiggeriet. Vill du ha det så kanske det är dags att gå "tillbaka" till MP igen.
Till dig och övriga som ogillade mitt inlägg om T-banekampanjen:
Nej, jag gillar inte tiggeriet. Jag har aldrig röstat Mp. Jag röstade SD vid EU- och riksdagsval förra året.
Men ämnet var här opinionen och T-banekampanjen. Den kan te sig osmaklig för nya väljare och för folk i allmänhet och en lyckad kampanj ska vara en kampanj för att fånga nya väljare, inte glädja de man redan har. Se mit ttidigare inlägg.
Tänk på att en stor del av svenska folket är övertygade om eller i alla fall tror att romer är alldeles förträffliga människor och bär en färgstark kultur. De har bara otur med att i sitt hemland bli förföljda av rasistiska rumäner. Sådan är den givna bilden. När SD nu kampanjar direkt mot dessa "utsatta" med affischering tycker folk i allmänhet inte om det. Det hade varit bättre att på sedvanligt sätt fortsätta driva frågan om tiggeriförbud i TV-debatter och riksdagsdebatter, gärna i en anda av att dessa människor behöver all hjälp de kan få, men hjälpen ska ske i hemlandet.
Men gör som jag: Lyssna på jobbet vad de som röstar på sjupartiet tycker. På mittt jobb finns flera som sneglar på SD, svär åt migrationen, som idag bara sa usch åt kampanjen, speciellt som SvT framställde den i värsta dager.