2015-08-03, 23:20
Medlem
JoshTees avatar
Skellefteå ska väl ha in en back och en forward om jag fattat rätt. Lär väl inte stressa med forwarden då det ändå ser rätt bra ut där. Väntar nog på den rätta.
Citera
2015-08-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Vad förväntas man att ta in? Antar att det är på backsidan?
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Skellefteå ska väl ha in en back och en forward om jag fattat rätt. Lär väl inte stressa med forwarden då det ändå ser rätt bra ut där. Väntar nog på den rätta.
Nä, forwarden ligger nog närmast till hands. Citat från herr GM innan Broadhurst-värvningen:
Citat:
-Vi har en fantastisk grund att stå på. På forwardssidan ska vi in med två till tre spelare. På backssidan ser det bra ut. Träningarna är så pass bra att det i nuläget inte känns jätteaktuellt att förstärka på backssidan. Det finns inget som är bättre på marknaden än det vi har.
...men det är som sagt seriens lättaste/kortaste backsida så det skulle inte förvåna mig om det dyker upp någon artistare så småningom. A. Lindholm och A. Lundberg kan behöva lite städhjälp.
Citera
2015-08-04, 09:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Tror du det presenteras någon på isträningen imorn?

Varje år går ju ryktet om en "bomb" ska presenteras på första isträningen. Någon gång måste det ju stämma.
Citera
2015-08-04, 11:30
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Han lär inte gå till HV utav skatteskäl. Kanske senare under säsongen.

Den delen tror jag både HV och Adam hade kunna löst.

Nu tror jag Adam vill spela i KHL både ur ett sportsligt och rent ekonomiskt perspektiv.
Citera
2015-08-04, 15:36
Medlem
leddans avatar
Vem blir lagkapten i år? Tellan vore självklar om han inte stod i målet, men ett A funkar väl för honom? Missar den öppna träningen ikväll, tränar själv istället.
Citera
2015-08-04, 16:16
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Vem blir lagkapten i år? Tellan vore självklar om han inte stod i målet, men ett A funkar väl för honom? Missar den öppna träningen ikväll, tränar själv istället.
Målvakter kan väl inte ha kaptensposter öht?
Citera
2015-08-04, 16:42
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Målvakter kan väl inte ha kaptensposter öht?
Lite så jag tänkte, kan inte komma på någon, svårt att driva på laget när man står i mål, men ett A kanske!?
Citera
2015-08-04, 16:48
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Lite så jag tänkte, kan inte komma på någon, svårt att driva på laget när man står i mål, men ett A kanske!?
Jag kanske var otydlig: Målvakter får alltså inte ha en kaptensroll, varken C eller A.
Citera
2015-08-04, 16:58
Medlem
Thains avatar
Liam Reddox tar över kaptensrollen efter Kallio i Växjö.

Alexander Johansson och Tuomas Kiiskinien (A)

GRYMT
Citera
2015-08-04, 17:07
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Liam Reddox tar över kaptensrollen efter Kallio i Växjö.

Alexander Johansson och Tuomas Kiiskinien (A)

GRYMT

Hur ser du på tappet av Lajunen? Inget av era nyförvärv är ju sådant att det täcker upp för just den förlusten som jag ser det. Tycker t.om att det är defensiven överlag i Växjö som fått sig en smäll under sommaren. Fel ute från min sida eller håller du med?
Citera
2015-08-04, 18:15
Medlem
JoshTees avatar
Henrik Eriksson ny kapten. Ljungh och Fällström assisterande. Bra! Killar som kommer stanna länge!
Citera
2015-08-04, 19:13
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Hur ser du på tappet av Lajunen? Inget av era nyförvärv är ju sådant att det täcker upp för just den förlusten som jag ser det. Tycker t.om att det är defensiven överlag i Växjö som fått sig en smäll under sommaren. Fel ute från min sida eller håller du med?

Håller absolut med att Lajunen är ett stort tapp då han alltid plockade bort motståndarens bästa lirare samtidigt som han hade en helt ok offensiv. Backsidan så tycker jag att Heikkinen är en fullgod ersättare på defensiven även om Welch är lite starkare på just den biten. Sedan är inte Hillding eller Hennesy vilken nu som kommer lira tredje center är inte alls så hemskt dålig defensivt, men inte Lajunen nivå såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in