Citat:
Ursprungligen postat av
Ydrik
Fastigheterna vid Blomberg Loftarebacken 1, Gum Håkan Jonsgården 1 och Blomberg Trädgårdsvillan 1 har utsikt över grusvägen där fynden gjordes och mellan "slottet" och Martorp gäller det fastigheterna Kinnekulle Skogen 1, Husaby Rödjan 1, Kinnekulle Martorpsskogen 3, samt Kinnekulle Källdalen 1 till exempel.
De sistnämnda kan man väl hoppa över direkt i och med fynden på grusvägen du diskuterar.
Blomberg Trädgårdsvillan 1 borde denna se sluttampen på vägen då den ligger bredvid brödernas hus.
Gum Håkan Jonsgården 1 verkar för långt bort med skogsparti som skymmer.
Blomberg Loftarebacken 1 ligger kanske bäst till.
Ska åka den vägen för att få en uppfattning om den är enslig har jag tänkt mig - lättare att uppskatta det som nämnts. Därav frågorna, tänkte du hade varit där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ydrik
Där vill jag påstå att det behöver inte vara någon "som vet att målet är nära" för att hamna i Martorp eller att det skulle varit ett mål överhuvudtaget.
Efter de kastade åkerfynden har han helt enkelt inget annat val än att fortsätta resan mot en plats där han kan bli av med kroppen utan risk för att bli sedd och uppmärksammad.
Att denne inte skulle ha kunskap om grusvägen har jag svårt att se - vem åker rätt in på en sån väg med en död person med risk att det leder till en gårdsplan eller flertal närliggande hus? Den verkar snarare ypperlig att åka in på om man har lokalkännedom. Knappt använd, enslig, ej återvändsgränd.