2015-08-01, 21:06
Medlem
HBWyatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Chaos2 var ju sjukt svårslagen men Hypnodisc var helt klart mer underhållande när den slet sönder robotar i småbitar.

https://www.youtube.com/watch?v=lzraVXP-5KQ

Måste säga att det var lite tråkigt att en så mäktig robot som Hypnodisc aldrig lyckades vinna en turnering. Föll alltid på målsnöret. Chaos 2 och Razer stod i vägen.
Citera
2015-08-01, 21:09
Medlem
HBWyatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Precis som alla andra hade jag Hypnodisc som favorit. Gillade verkligen inte Sir Killalot, tyckte att den var töntig.

Så jag måste varit unik som hade Razer som favorit hehe
Citera
2015-08-01, 21:17
Medlem
iBoners avatar
Jag gillade också ledmotivet till Robot Wars väldigt mycket. Minns att jag letade som fan efter den på Limewire och Napster. Det skulle ju tydligen vara en riktig låt, som Robot Wars "lånat" en bit av.

Det sades att det var en grupp som hette "Air Liquide" som gjort låten men jag lyckades aldrig hitta den.
Men den här är ju rätt skön ändå:

https://m.youtube.com/watch?v=JJTKlPspuFw
Citera
2015-08-01, 22:31
Medlem
jackflashs avatar
Har för mig att det i USA gick en betydligt brutalare version av Robot Wars, något som tyvärr aldrig visades i svensk tv.
Citera
2015-08-02, 09:15
Medlem
NeAh-Incs avatar
Minns det? Jag ägnar det en tanke minst varje dag spelade även spelet tv4 hade på sin sida. Minns absolut inga namn på "robotarna" men minns att jag älskade de brutala med t.ex. Spikklubbor eller dylikt, trots att de inte vann så ofta. Svullo blev ju lite av en idol också.

Man blir nästan lite sugen på att anordna ett sorts fight club för robotar i sverige när man tänker tillbaka på robot wars.
Citera
2015-08-02, 12:24
Bannlyst
Sett detta programmet i massvis. Det var ganska tungt när man var yngre men hatade det sista åren man såg skiten. Hur kan man ej komma ihåg? Max 5 år sedan det gick senast.
Citera
2015-08-02, 13:57
Bannlyst
Minns att jag gillade Hypnodisc (brukade väl tyvärr lida av tekniska problem) och ständigt funderade på om "killen" som styrde Chaos 2 var föredetta kvinna. Sändes på fyran på morgnarna. Spelet minns jag vagt från "Blip" (4:ans spelsite hette så).

Razer/Razor var den lilla grå roboten med taggen? Också underhållande isf.

Sedan fast det en robot som hette "Gemini" tror jag som i princip var två mini Chaos 2 som satt ihop i början för att sedan styras av två olika personer. Tyckte den var "billig".

Verkligen avskydde kommentatorn också. Hans jobbiga röst, negerkrull och kyssande på fingrarna/"buh-bye"...

Nostalgi.
Senast redigerad av wazzobazzo 2015-08-02 kl. 14:17.
Citera
2015-08-02, 15:13
Medlem
HBWyatts avatar
Minns ni Panic Attack? En ganska enkel robot som också nådde stora framgångar och vann ett mästerskap. Den var gul och hade ett vapen som påminde om en gaffel från en gaffeltruck. Var dessutom bygd av väldigt hårt material som gjorde att den var svår att skada. Föraren till den vann flera priser för sina kontrollegenskaper.
Citera
2015-08-02, 16:20
Medlem
TheReturns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Spelade en hel del Robot Wars online.

Haha, jag med. Låg etta på tv4spel / Blip med en tre-hjulad Robot som enbart åkte runt groparna.
Citera
2015-08-03, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Minns att jag gillade Hypnodisc (brukade väl tyvärr lida av tekniska problem) och ständigt funderade på om "killen" som styrde Chaos 2 var föredetta kvinna. Sändes på fyran på morgnarna. Spelet minns jag vagt från "Blip" (4:ans spelsite hette så).

Razer/Razor var den lilla grå roboten med taggen? Också underhållande isf.

Sedan fast det en robot som hette "Gemini" tror jag som i princip var två mini Chaos 2 som satt ihop i början för att sedan styras av två olika personer. Tyckte den var "billig".

Verkligen avskydde kommentatorn också. Hans jobbiga röst, negerkrull och kyssande på fingrarna/"buh-bye"...

Nostalgi.

Han som gapar och tjatar i micken är skitjobbig. Vill minnas att hon tjejen som brukade intervjua lagen inte alls var lika "på".

Haha fyfan "Blip" ja. Vilket lagg, vilket kaos, vilken dynga.
Citera
2015-08-03, 14:16
Medlem
Vad jag minns vägde hypnodiscs skiva cirka 20kg. Tänk på det när ni lyfter upp en på gymmet , inga dåliga krafter
Citera
2015-08-03, 23:56
Medlem
Carlzonys avatar
Saknar spelet!

Minns att jag hade en egen liten robot på någon sådan där sida, man byggde sina egna och utmanade andra... Norpade luren av mamma och pappa (detta var ju kring tiden innan 3310 var på modet vill jag minnas), beställde en massa grejer.

Finns sådant spel, eller liknande, i dag på någon svensk sida? Tar mig i så fall friheten att låna denna tråd lite grann, för en vädjan om att bli uppmärksammad på sådan, i så fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in