2015-08-01, 14:23
Medlem
Oldberrys avatar
Kommer ihåg big cheese och hypno disc. har för mig att hypno disc spöade en hysrobot, typ matilda?
Citera
2015-08-01, 14:37
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Kommer ihåg big cheese och hypno disc. har för mig att hypno disc spöade en hysrobot, typ matilda?

Haha, fick inte alltid Matilda stryk? Hennes bakchassi skevade jämt ur vill jag minnas
Citera
2015-08-01, 14:52
Medlem
Swe1227s avatar
Jo, det programmet var ju riktigt kul! Sändes som sagt i tv4 men även i tv 6 lite senare va?

Min favorit var, om jag minns rätt, Wheelie big cheese
(tror det var den som kastade någon robot flera meter upp i luften och ut från banan )

edit: haha https://www.youtube.com/watch?v=EmzEvuLZdmE
Senast redigerad av Swe1227 2015-08-01 kl. 15:03.
Citera
2015-08-01, 14:53
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Spelade en hel del Robot Wars online.

Jag med !! Köpte fan delar och grejer, tror de var någon TV4 spelsida? Va hette den?? Kommer ihåg att jag skrev i chatten: jag har ett fusk så du får obegränsat pengar (eller nåt) tryck bara alt f4 o när dom stängde ner vann man. Funkade allt för ofta haha
Citera
2015-08-01, 16:20
Medlem
BrotherJohns avatar
Det var knappast ett bra onlinespel men likförbannat spelade man det konstant i början av 2000-talet. Härliga tider minst sagt.
Citera
2015-08-01, 16:23
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Jag med !! Köpte fan delar och grejer, tror de var någon TV4 spelsida? Va hette den?? Kommer ihåg att jag skrev i chatten: jag har ett fusk så du får obegränsat pengar (eller nåt) tryck bara alt f4 o när dom stängde ner vann man. Funkade allt för ofta haha

När programmet visades på tv 4 så brukade de faktiskt visa topplistan med de 100 bästa robotarna från deras spelsida Blip.se ifall jag minns det hela korrekt.
Citera
2015-08-01, 16:23
Medlem
Inaniss avatar
Ah, var en klassiker det var ju sjukt roligt speciellt med det entusiastiska programledaren. Och favoriten var ju självklart Hypnodisk när den krossade andra robotar Och bland husrobotarna så var det ju Sergant Bash (tror jag den hette?) Med eldkastare och allt!
Citera
2015-08-01, 17:56
Medlem
robomans avatar
Precis som alla andra hade jag Hypnodisc som favorit. Gillade verkligen inte Sir Killalot, tyckte att den var töntig.
Citera
2015-08-01, 19:53
Medlem
Hjortronsylts avatar
Kollade precis igenom den senste säsongen av Battlebots vilket är samma stuk. Rekomenderas om man vill få en nostalgitrip.
Man märker att utvecklingen gått framåt. Brutala robotar som deltar nuförtiden!

Men ja, jag kommer också ihåg hur jag kollade på det som liten. Hypnodisc, Chaos2 och Razor utgör alla en stor del av min barndom. Vill även komma ihåg nån typ av gul robot som också försökte välta sina motståndare.
Citera
2015-08-01, 20:33
Medlem
Oriamendis avatar
Jodå, Robot Wars minns man allt. Ett program som gjort för att få killar i yngre tonårsåldern (som jag då) att bli helt besatta. Hypno-Disc var min favorit; både för designen samt för hur han pulvriserade övriga robotar på plan. Men husrobotarna var ju också häftiga, och då särskilt Sir Killalot.

Den svenska sändningen med en överentusiastisk Svullo och en något mer tillbakalutad och torr Formel 1-kommentator (minns ej hans namn) gjorde ju också programmet mer sevärt.
Citera
2015-08-01, 20:56
Medlem
SoulAmazins avatar
Åh, minnen! Som man spelade onlinespelet! Sjukt roligt.
Citera
2015-08-01, 21:04
Medlem
HBWyatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry

Det var Razer som totalt förstörde Matilda med sin klo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in