2015-08-04, 00:26
Medlem
knazbarnets avatar
Hatade det programmet, men av nån anledning kollade jag väldigt mycket på det
Citera
2015-08-04, 01:16
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Chaos2 var ju sjukt svårslagen men Hypnodisc var helt klart mer underhållande när den slet sönder robotar i småbitar.

https://www.youtube.com/watch?v=lzraVXP-5KQ

Hypnodisc var min absoluta favorit, även om en del freaks var underhållande också, de som inte tog det hela så allvarligt. Minns ett gäng som klädde sina robotar i eldfängt material bara för att..
Citera
2015-08-04, 09:15
Medlem
Serien böjade lida av syrebrist när BBC valde att flytta programmet till annan kanal/sändningstid pga. sjunkande tittarsiffror. Robot Wars skulle nog ändå ha mått bra av att vara en halvtimme längre, som gladiatorerna, det blev lite för komprimerat.

"Spelet" ni snackar om, fanns på Blip.se. Man kunde designa en egen robot, men det fanns en limit på hur bra vapen man kunde utrusta sin robot med, eftersom de bästa vapnen krävde premiumfunktioner, dvs, du fick öppna plånboken om du ville ha en riktig värstingrobot. Det var kul att äga barnrumpor i ungefär en halvtimme, sedan tröttnade man. Alldeles för enformigt.

Men Robot Wars som program var briljant, dock ganska dyrt för arrangörerna, man var tvungna att ha bra tittarsiffror för att understödjas av BBC, när stödet försvann i takt med sjunkande tittarsiffror var undergången ett oundvikligt faktum. Man hade inte råd att fortsätta med serien.

Money Talks. Tyvärr.
Citera
2015-08-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Hatade det programmet, men av nån anledning kollade jag väldigt mycket på det
Samma här.

Kan det ha att göra med den extremt sexiga damen som intervjuade alla geeks mellan slagen månne? 😉
Citera
2015-08-04, 11:15
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReturn
Haha, jag med. Låg etta på tv4spel / Blip med en tre-hjulad Robot som enbart åkte runt groparna.

Haha den körde jag också! Annars var ju kombon stor Robot+klo+eldkastare en klassiker; bara ta tag och släppa dem i hålet.
Citera
2015-08-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzony
Saknar spelet!

Minns att jag hade en egen liten robot på någon sådan där sida, man byggde sina egna och utmanade andra... Norpade luren av mamma och pappa (detta var ju kring tiden innan 3310 var på modet vill jag minnas), beställde en massa grejer.

Finns sådant spel, eller liknande, i dag på någon svensk sida? Tar mig i så fall friheten att låna denna tråd lite grann, för en vädjan om att bli uppmärksammad på sådan, i så fall...
Haha spelade du också det?

Kollade på Robot Wars också,rätt kul faktiskt! Den där beasten i hörnet va inte o leka med...
Citera
2015-08-04, 15:08
Medlem
Sinraths avatar
Det jag minns mest är skandalen i en final där Tornado och Razer möttes. Tornado hade med sig en slags bur som dom satte runt sin robot = Razer kunde inte komma nära nog att greppa ordentligt PLUS att dom inte kunde åka ner i "the pit" pga det, trots att Razer hängde dom över hålet. Tornado vann på domarnas beslut

Självklar favorit var hypnodisc, ingen annan kunde skala och sprida ut delar över arenan som dom gjorde. Tyvärr är dom effektivaste robotorna flippers (panic attack) och dom råstarka (Tornado), Razer var ett undantag.

Det enda jag kommer ihåg från online spelet var att jag hittade en bugg så man kunde kopiera delar och sälja dessa oändligt. Därav fick jag möta robotar som var på sjukt låg nivå med alla dom bästa grejjerna som går att köpa in-game
Citera
2015-08-04, 17:21
Medlem
KloBengans avatar
Vilken nostalgitripp, fantastiskt tv-program som man givetvis minns!

Av husrobotarna så var ju Sir Kill-a-lot den stående favoriten. Hypnodisc var en grym utmanare, men jag minns att jag tyckte det var så tråkigt hur alla flip-robotar dominerade programmet. Visst är det effektivt, men tråkigare robotar fanns ju inte att skåda. Tacka vet jag eld, gripklor och sågar.

Inte varje dag man tänker på det här fantastiska programmet, med den otroligt jobbiga programledaren.

"It's just another day - in Robot Wars!"
Citera
2015-08-05, 07:21
Medlem
Min favorit var really big cheese. jag menar hur kan man inte älska en stor ost som kör runt.
Var inte en av förarna/robotbyggarna han som senare gick till myth busters (glömt hans namn men han såg asiatisk ut) eller var det den amerikanska varianten av robot wars han var med i?

Brände alldeles för mycket pengar på blipspelet. Gick ju att köpa vapen och tillbehör på sms.
Citera
2015-08-05, 23:11
Medlem
HBWyatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Det jag minns mest är skandalen i en final där Tornado och Razer möttes. Tornado hade med sig en slags bur som dom satte runt sin robot = Razer kunde inte komma nära nog att greppa ordentligt PLUS att dom inte kunde åka ner i "the pit" pga det, trots att Razer hängde dom över hålet. Tornado vann på domarnas beslut

Självklar favorit var hypnodisc, ingen annan kunde skala och sprida ut delar över arenan som dom gjorde. Tyvärr är dom effektivaste robotorna flippers (panic attack) och dom råstarka (Tornado), Razer var ett undantag.

Det enda jag kommer ihåg från online spelet var att jag hittade en bugg så man kunde kopiera delar och sälja dessa oändligt. Därav fick jag möta robotar som var på sjukt låg nivå med alla dom bästa grejjerna som går att köpa in-game

Då Razer var min stora favorit så minns jag än idag hur arg jag blev då. Det var finalen av den sista säsongen. Tycker det är lite orättvist att man fick modifiera sin robot efter motstånd, vilket grabbarna i Tornado-teamet gjorde. Lite fegt kan tyckas också. Med den råstyrka Tornado besatt hade den nog kunnat besegra Razer ändå.

Den ultimata flippern hade ju Chaos II. Obesegrad två säsonger i rad och när den vä förlorade så var det under år tre och det mot en robot som också hade en flipper, Bigger Brother.
Citera
2017-03-21, 22:41
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Vet någon vart man kan få tag på ett par säsonger av detta, svenska varianten alltså så man får med Svullo som expertkommentator?
Citera
2017-03-21, 23:13
Medlem
XtraXs avatar
Kommer ihåg den där roboten med en snurrande skiva, slaktade alla andra. Hypnosis disc eller vad hen hette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in