2015-08-03, 23:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om vi nu ska vara petiga med tider så måste gripandet ha skett alldeles före kl 8. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Ja, petighet är nödvändigt. Det innebär att det tog c:a 20 min att få ut dem. Någon GT-reporter hade rapporterat att de 20.18 sågs komma ut ur huset med händerna på ryggen.
2015-08-03, 23:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jo det är riktigt ologiskt och ointelligent beteende. Men den samlade bilden (tycker jag) visar att detta beteende överensstämmer med deras personer. Det totalt ologiska blir det logiska så att säga.

Kan du utveckla det? Vilken bild visar en överensstämmelse med deras personer? Hur är de som personer, har du mycket information om dem?
2015-08-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det finnas skillnader på hur kroppen reagerar om man dör en naturlig död så att säga vs att kroppen dödas? Jag tänker mig att en kropp som håller på att slockna av biologiska orsaker på något vis genomgår en process som avslutas med tömning här och där efter dödens inträde?

Ursäkta om frågan är svår att förstå, hoppas att du förstår vad jag menar, och ja, jag är lekman, kan inte ett skit om det här.

Jag vill veta varför vissa hävdar att kroppen tömmer och andra att kroppen inte gör det. Har du sett vad som sker när någon dödas?
det är ju klart att när kroppen slappnar av så kan det komma något

Jag har varit med och balsamerat många,den enda gång det läcker är om det är inre skador mm och då pumpades det in flera liter vätska
2015-08-03, 23:29
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, petighet är nödvändigt. Det innebär att det tog c:a 20 min att få ut dem. Någon GT-reporter hade rapporterat att de 20.18 sågs komma ut ur huset med händerna på ryggen.

Ok, men de greps före kl 8, men polisen kanske tog in dem i huset igen för väntan på transport?
2015-08-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
När man dör oavsett hur så släpper alla muskler i kroppen och det som då står i tarmen och urinblåsan rinner ut, det brukar också kommen en hel del slem och saliv om man vänder på kroppen , hakan faller ned och kroppen blir helt slapp, tarm och urin reflexer är något du styr från hjärnan och när hjärnan dör upphör alla funktioner. Om man dör när man legat länge utan mat och dryck som på ett äldreboende i slutskedet så kommer det ändå att rinna ut och jag har fortfarande inte skickat någon med bårbilen utan att sätta på blöja just av denna anledningen. När du vänder på en död människa pressas luft ut från lungor och tarm dessutom och ljud kan uppstå, olika mycket på olika personer som sagt men ut kommer det som finns i blåsa, tarm och lungor!

Där har du lite fel, blöja har jag aldrig varit med om inte ens vid hämtning i hem
2015-08-03, 23:30
Medlem
Citat:
När man dör oavsett hur så släpper alla muskler i kroppen och det som då står i tarmen och urinblåsan rinner ut, det brukar också kommen en hel del slem och saliv om man vänder på kroppen , hakan faller ned och kroppen blir helt slapp, tarm och urin reflexer är något du styr från hjärnan och när hjärnan dör upphör alla funktioner. Om man dör när man legat länge utan mat och dryck som på ett äldreboende i slutskedet så kommer det ändå att rinna ut och jag har fortfarande inte skickat någon med bårbilen utan att sätta på blöja just av denna anledningen. När du vänder på en död människa pressas luft ut från lungor och tarm dessutom och ljud kan uppstå, olika mycket på olika personer som sagt men ut kommer det som finns i blåsa, tarm och lungor!

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det finnas skillnader på hur kroppen reagerar om man dör en naturlig död så att säga vs att kroppen dödas? Jag tänker mig att en kropp som håller på att slockna av biologiska orsaker på något vis genomgår en process som avslutas med tömning här och där efter dödens inträde?

Ursäkta om frågan är svår att förstå, hoppas att du förstår vad jag menar, och ja, jag är lekman, kan inte ett skit om det här.

Jag vill veta varför vissa hävdar att kroppen tömmer och andra att kroppen inte gör det. Har du sett vad som sker när någon dödas?

Glömde svara på en av dina frågor och nej jag har inte sett någon dödas men när alla funktioner upphör så är det detta som händer oavsett hur du har dött och i detta fallet borde det finnas spår från detta på mordplatsen eller i ett ev emballage
2015-08-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Xen
Är ö.h.t inte särskilt insatt vad gäller rättsväsendet, men har följt det här fallet under en tid nu och det jag undrar egentligen är ifall vi FB:are kommer kunna ta del av FuP:en - när den väl är färdigställd trots yppandeförbudet?

Ja, FUP måste släppas, omfattas inte av yppandeförbud.
2015-08-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Där har du lite fel, blöja har jag aldrig varit med om inte ens vid hämtning i hem

Det kan säkert vara olika men där jag har jobbat så är det ett önskemål från dom som hämtar och har man klätt på dom kläderna dom ska ha vid begravningen så är det väldigt praktiskt då man inte kan göra om det
2015-08-03, 23:33
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Då har vi helt olika erfarenheter. På sjukhus skickar vi inte döda med bårbil utan med vaktmästare. Efter lååååång erfarenhet av cancerpatienter ( lungcancer specifikt) så blir det inte mycket till " utgifter " när döden inträffar. Men kanske är skillnad med cancer, lång och tärande sjukdom, dessutom kemoterapi och strålning under sjukdomstiden.
Senast redigerad av hasselmuz 2015-08-03 kl. 23:36. Anledning: Tillägg
2015-08-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ok, men de greps före kl 8, men polisen kanske tog in dem i huset igen för väntan på transport?

Tror snarare beslutet att ta dom till förhör togs efter ca. 20 min.
2015-08-03, 23:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om polisen anlänt till platsen 19.45 och de förts ut 20.18 så kan det väl ha blivit en del diskussion innan handbojorna sattes på. - Eller också hade de gömt sig i någon garderob och det tog lite tid att få fram dem.
2015-08-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
det är ju klart att när kroppen slappnar av så kan det komma något

Jag har varit med och balsamerat många,den enda gång det läcker är om det är inre skador mm och då pumpades det in flera liter vätska

Men jag pratar om dödsögonblicket och balsamering görs långt senare, min bror balsamerades på dag 2 när han hittades död utomhus

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in