Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Kan det finnas skillnader på hur kroppen reagerar om man dör en naturlig död så att säga vs att kroppen dödas? Jag tänker mig att en kropp som håller på att slockna av biologiska orsaker på något vis genomgår en process som avslutas med tömning här och där efter dödens inträde?
Ursäkta om frågan är svår att förstå, hoppas att du förstår vad jag menar, och ja, jag är lekman, kan inte ett skit om det här.
Jag vill veta varför vissa hävdar att kroppen tömmer och andra att kroppen inte gör det. Har du sett vad som sker när någon dödas?
När man dör oavsett hur så släpper alla muskler i kroppen och det som då står i tarmen och urinblåsan rinner ut, det brukar också kommen en hel del slem och saliv om man vänder på kroppen , hakan faller ned och kroppen blir helt slapp, tarm och urin reflexer är något du styr från hjärnan och när hjärnan dör upphör alla funktioner. Om man dör när man legat länge utan mat och dryck som på ett äldreboende i slutskedet så kommer det ändå att rinna ut och jag har fortfarande inte skickat någon med bårbilen utan att sätta på blöja just av denna anledningen. När du vänder på en död människa pressas luft ut från lungor och tarm dessutom och ljud kan uppstå, olika mycket på olika personer som sagt men ut kommer det som finns i blåsa, tarm och lungor!