2015-08-03, 23:16
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det ska ha gjorts två betydelsefulla fynd under sena fredagsem/kvällen varav det fynd MPS hittade i en lada strax före kl. 19.00 var av avgörande slag:
http://nyheteridag.se/locket-pa-hos-missing-people-om-vad-de-fann-nagot-som-direkt-kunde-kopplas-till-flickan/

Efter att MPS rapporterat fyndet till polisen anlände polismän till platsen och får av MPS veta att bröderna betett sig misstänkt varefter patrullen (som samtidigt uppfattat bröderna i närheten av ladan) springer i fatt dem och säkrar deras identiteter c:a 500 m från fyndplatsen. Sedan återvänder man till fyndet - som man då inte med säkerhet vet tillhör LH. Man beslutar med anledning av vad MPS haft att rapportera att plocka in männen för förhör (de ska c:a 20.20 ha setts ledas ut från sin bostad). - Inte heller då hade man vetskap om huruvida fyndet kunde kopplas till LH. Härefter åker man tillbaka till ladan, konstaterar kopplingen och spärrar av ladan - samt gör husrannsakan inom det avspärrade området.

Om vi nu ska vara petiga med tider så måste gripandet ha skett alldeles före kl 8. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-08-03, 23:19
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ja men han kanske fick vänta på AJ som hade nycklar och han kanske var på annan ort tills på morgonen

Så där står han och stampar medan han ringer lisas arbetsgivare och försöker ta reda på vem som äger ladan? Och där står han och ringer sina kollegor och berättar att han har hittat en låst dörr han inte kan lämna och att de måste komma och hjälpa?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om det nu är klarlagt att pappan inte lämnade ladan förrän han fått upp dörren till mjölkrummet, så leder det också till att det i rummet inte fanns några spår att hon mördats där.
Rummet bör vara i sin ordning annars hade polisen direkt spärrat av ladan ordentligt.
Sen att de ändå gjort måste vara för att de letat efter spår och inte undersökt en brottsplats.
Det fanns inte spår som kunde upptäckas direkt. Men rummet har varit avspärrat i åtta veckor, så något måste ha hittats av kriminaltekniker som inte vara på plats söndag kväll, bara pappa, hans kompisar och vanliga polismän.
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Fick på huvudet av någon i ett pm tidigare i somras när jag påstod att katter inte flyttar saker på det viset. Men jag gör det igen och påstår att en ung katt kanske kan leka med saker så att flyttar sig ett par meter, men att de inte regelrätt transporterar dem tiotals meter.
Du fick på skallen med rätta. Katter har inte sällan individuella beteenden som inte stämmer överens med genomsnittligt kattbeteende. Jag hade en som älskade att sno grannungarnas mjuka djur från deras tomter som jag fick som gåva jämte möss och annat som hon hade fångat. Man kan inte utesluta att det var ett djur som hade lekt och släpat runt handsken.
2015-08-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
OK. Ny tid...

2015-06-12, 23:36
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Jag vet att 6/7 gick solen ner 22.04 ca
2015-08-03, 23:22
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Om vi nu ska vara petiga med tider så måste gripandet ha skett alldeles före kl 8. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Dessa tider är redan kända.
19:45 anländer polisen.
20:18 förs litauerna ut.
2015-08-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det fanns inte spår som kunde upptäckas direkt. Men rummet har varit avspärrat i åtta veckor, så något måste ha hittats av kriminaltekniker som inte vara på plats söndag kväll, bara pappa, hans kompisar och vanliga polismän.

Finns ju mycket blodtester där, om de bara fått blod från djur så fortsätter dom senare,därför avstängning
2015-08-03, 23:23
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Jag är en av dom som har så svårt för att tro att man enligt alla trådsanningar gör sig ett sådant jobb för att göra sig av med kroppen samtidigt som man tar saker och sprider som en röd tråd mellan sin arbetsplats och sitt hem istället för att göra sig av med allt på samma ställe
Jo det är riktigt ologiskt och ointelligent beteende. Men den samlade bilden (tycker jag) visar att detta beteende överensstämmer med deras personer. Det totalt ologiska blir det logiska så att säga.
2015-08-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hm, jag vill minnas att alla tre sades vara med..?

Hmm, ja nu vet inte jag heller om du minns så. Har polis sagt det? När?
2015-08-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ja men han kanske fick vänta på AJ som hade nycklar och han kanske var på annan ort tills på morgonen
Hand närmaste man Litauen hade väl nyckel som han kunde lånat
2015-08-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det finnas skillnader på hur kroppen reagerar om man dör en naturlig död så att säga vs att kroppen dödas? Jag tänker mig att en kropp som håller på att slockna av biologiska orsaker på något vis genomgår en process som avslutas med tömning här och där efter dödens inträde?

Ursäkta om frågan är svår att förstå, hoppas att du förstår vad jag menar, och ja, jag är lekman, kan inte ett skit om det här.

Jag vill veta varför vissa hävdar att kroppen tömmer och andra att kroppen inte gör det. Har du sett vad som sker när någon dödas?

När man dör oavsett hur så släpper alla muskler i kroppen och det som då står i tarmen och urinblåsan rinner ut, det brukar också kommen en hel del slem och saliv om man vänder på kroppen , hakan faller ned och kroppen blir helt slapp, tarm och urin reflexer är något du styr från hjärnan och när hjärnan dör upphör alla funktioner. Om man dör när man legat länge utan mat och dryck som på ett äldreboende i slutskedet så kommer det ändå att rinna ut och jag har fortfarande inte skickat någon med bårbilen utan att sätta på blöja just av denna anledningen. När du vänder på en död människa pressas luft ut från lungor och tarm dessutom och ljud kan uppstå, olika mycket på olika personer som sagt men ut kommer det som finns i blåsa, tarm och lungor!
2015-08-03, 23:25
Medlem
Är ö.h.t inte särskilt insatt vad gäller rättsväsendet, men har följt det här fallet under en tid nu och det jag undrar egentligen är ifall vi FB:are kommer kunna ta del av FuP:en - när den väl är färdigställd trots yppandeförbudet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in