2015-08-03, 21:52
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvenske
Kan tillägga att: Testa att ta ett tåg från Milano till Schweiz.... Vid Vevey - precis vid Schweiziska gränsen stannar tåget! Sen sej det *klack - klack - klack...." när dom låser ner hela tåget!
Sen kommer det ombord gränsvakter som kollar allas pass!! Därefter får halva tågets "resenärer" kliva av och kliva ombord på ett mötande tåg från Schweiz till Italien..... Vi tar inte in klägget här i Schweiz..... fuck off - ungefär.....

Verkligen?
Later som ett fornuftigt land.
Citera
2015-08-03, 22:27
Medlem
Citat:
Kan tillägga att: Testa att ta ett tåg från Milano till Schweiz.... Vid Vevey - precis vid Schweiziska gränsen stannar tåget! Sen sej det *klack - klack - klack...." när dom låser ner hela tåget!
Sen kommer det ombord gränsvakter som kollar allas pass!! Därefter får halva tågets "resenärer" kliva av och kliva ombord på ett mötande tåg från Schweiz till Italien..... Vi tar inte in klägget här i Schweiz..... fuck off - ungefär.....
Men när har du upplevt detta? Jag har rest dussintalet gånger med tåg just den vägen, men aldrig varit med om att de ens kollat passen. Möjligtvis tullkontroll ibland. Att halva tågets resenärer får kliva av låter omöjligt. Dessutom har ju Schweiz många italienska säsongsarbetare och Tessin (i södra Schweiz) har ju italienskspråkig befolkning med många kontakter över gränsen. Alla avstigande hade kanske just den första stationen som resmål och var just italiensktalande schweizare.
Citera
2015-08-03, 22:31
Medlem
DenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanssachs
Men när har du upplevt detta? Jag har rest dussintalet gånger med tåg just den vägen, men aldrig varit med om att de ens kollat passen. Möjligtvis tullkontroll ibland. Att halva tågets resenärer får kliva av låter omöjligt. Dessutom har ju Schweiz många italienska säsongsarbetare och Tessin (i södra Schweiz) har ju italienskspråkig befolkning med många kontakter över gränsen. Alla avstigande hade kanske just den första stationen som resmål och var just italiensktalande schweizare.

Om Du reser från Italien och försöker ta dej in I Schweiz utan pass. Då åker du UT!! Full stopp.

Jag bor i Berm. Måste jag verkligen fläska på MER ??
Citera
2015-08-03, 22:43
Medlem
Citat:
Om Du reser från Italien och försöker ta dej in I Schweiz utan pass. Då åker du UT!! Full stopp.

Jag bor i Berm. Måste jag verkligen fläska på MER ??
Men när har de kollat passen? Det var bara två år sen jag senast åkte från Milano in i Schweiz. Dessutom, till skillnad från oss svenskar som måste ha pass, räcker det för flera andra medborgare i Europa att ha legitimation för att komma in.
Citera
2015-08-03, 22:49
Medlem
DenSvenskes avatar
Citat:
Men när har de kollat passen? Det var bara två år sen jag senast åkte från Milano in i Schweiz. Dessutom, till skillnad från oss svenskar som måste ha pass, räcker det för flera andra medborgare i Europa att ha legitimation för att komma in.

Jag har SETT det mötande tåget i VEVEY !!! TOMT!!! Som sen fylls efter hand med negrer som skickas tillbaka till Italien!!! Detta är inget skämt utan vad som pågår dagligen här i Schweiz!!

Därför har vi världens bästa land!!

Swedistan har mycket att lära ..... men det är tyvärr redan försent!!!
Citera
2015-08-03, 22:49
Medlem
LucNNs avatar
Citat:

Hur många gånger åkte du? En lokal rapporterar om hyppig kontroll av pass, men du åkte en gång för 2 år sedan utan att uppleva det, så du tror inte på saken. Korrekt uppfattad?
Citera
2015-08-03, 22:52
Medlem
DenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Hur många gånger åkte du? En lokal rapporterar om hyppig kontroll av pass, men du åkte en gång för 2 år sedan utan att uppleva det, så du tror inte på saken. Korrekt uppfattad?

Läs min föregående comment.....
Citera
2015-08-03, 23:00
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Finns det något Schweiz gör dåligt? Vad finns det för legitima ursäkter till att envist vägra direkt demokrati?

Tja, Schweiz har bara haft direktdemokrati med allmän och lika rösträtt i 25 år,
samtidigt som deras ekonomi har gått kräftgång de senaste 40 åren.
Citera
2015-08-03, 23:01
Medlem
Citat:
Jag skrev ett dussintal gånger i första inlägget, inte en gång. Dessutom faller det på sin egen orimlighet att dörrarna låstes och att halva tåget fick återvända med vändande tåg.
Citera
2015-08-03, 23:03
Medlem
DenSvenskes avatar
Citat:

Jag har bott i Bern sen 2002.

Jag har MSc i 2 ämnen. Jag bor i Bern ch besöker just nu de tragiska spilrorna som en gång var mitt fosterland.

Tro mej! De Schweiziska gränserna är STÄNGDA!!!

Mvh
Marcus
Citera
2015-08-03, 23:08
Medlem
DenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Tja, Schweiz har bara haft direktdemokrati med allmän och lika rösträtt i 25 år,
samtidigt som deras ekonomi har gått kräftgång de senaste 40 åren.

Dum i huvet eller?

100SEK: 9CHF

1EUR:1CHF

Enligt OECD: Highest purchasing power in the World:
Zurich, Geneva, Sydney, Bern, Melbourne

Har du ALLTID otur när du tänker??

Grüss.... M
Citera
2015-08-03, 23:13
Medlem
DenSvenskes avatar
Lära sej att hålla sin käft tills man vet vad man pratar om?? Läsa på??? (KAN du läsa??)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in