Citat:
Ursprungligen postat av
ryskedamer
Jag kan så jävla relatera till det där sista du skrev. Hade nyligen en hundring för ca tio dar, verkligen planerade i detalj vad jag skulle investera varenda öre i. Superbra plan, men sen blev jag stressad och "behövde" massa saker som en bärs, en cigarill och en cheeseburgare, sen en till, sen fick jag inte gratis vatten på donken så spontant köpte jag läsk och och och, ja... en tjuga kvar sen blev det som vanligt att sälja mobilen...
Jag fattar inte varför det blir samma visa vareviga jävla gång.
TS: Köp blodpuddding, havregryn och kött med kort datum som du fryser in direkt. Köp en korg med kiwi, en enda till frukost och du har hela dagsbehovet av c-vitamin. Det är det enda du behöver från frukt & grönt. Storpack ägg är också bra. Stek dem och ha på blodpuddingen!
Kan sannerligen instämma i den icke-ekonomiska mentaliteten som relativt enkelt genomsyrar det stackars sinnet vid mindre ekonomiska förutsättningar, det ligger väl sannolikt lite i att vi behöver bedöva oss med vetskapen vilka tuffa dagar som väntar med brist på näringstillskott eller övriga nöjen, reptilhjärnan gör sig påmind, men det är ju ett annat ämne i och för sig.
Gällandes ämnet i fråga så vill jag också betona det viktiga med näring och protein i förhållande till en stram budget, ris och ägg brukar vara en populär variant, havregrynsgröt är även det ett superbt alternativ. Med lite fantasi och kryddor(och en smula kärlek) brukar man kunna slänga ihop något vettigt. Lycka till!