Citat:
Ursprungligen postat av
emapti
Havregrynsgröt, då klarar du dig på max 50:- och kan äta flera gånger om dagen.
Jag sitter i liknande sits, 206:- till den 20e, iofs har jag en buffert men den ska bara tas av vid panik, plus att jag har mat i frys och skafferi så det täcker med råge(havregrynsgröt till frukost varje dag), ändå har jag smått panik över att jag bara har 206:- för 18 dagar. Det skumma är att i morse gick jag ut och köpte en påse ostbågar och läsk, typsckt mig när jag har mycket månad kvar i slutet av pengarna, då slösar jag istället de sista kronorna jag har.
Jag kan så jävla relatera till det där sista du skrev. Hade nyligen en hundring för ca tio dar, verkligen planerade i detalj vad jag skulle investera varenda öre i. Superbra plan, men sen blev jag stressad och "behövde" massa saker som en bärs, en cigarill och en cheeseburgare, sen en till, sen fick jag inte gratis vatten på donken så spontant köpte jag läsk och och och, ja... en tjuga kvar sen blev det som vanligt att sälja mobilen...
Jag fattar inte varför det blir samma visa vareviga jävla gång.
TS: Köp blodpuddding, havregryn och kött med kort datum som du fryser in direkt. Köp en korg med kiwi, en enda till frukost och du har hela dagsbehovet av c-vitamin. Det är det enda du behöver från frukt & grönt. Storpack ägg är också bra. Stek dem och ha på blodpuddingen!