Nja jag får ofta uppfattningen är tjejer gillar när man spanar in deras rumpor. Ett exempel som nyligen inträffade:
Var och handlade på coop i veckan. När jag kommer in i butiken står två tjejer och pratar med varandra. Den ena i korta jeansshorts. Tjejen i jeansshortsen slänger en blick mot mig och skyndar sig före mig till kundkorgarna. Hon böjer sig ner för att plocka upp en kundkorg. Hon håller benen raka samtidigt som hon böjer sig med ryggen för att plocka upp kundkorgen. Jeanshortsen är så extremt korta att hela jävla rumpan är naken i princip. Jeansshortsen är nästan i klass med ett par stringtrosor. Jag kan ju inte hjälpa mig själv så jag fullkomligt råglor på hennes rumpa. Hon vänder sig om och småflinar lite samtidigt som hon tittar tillbaka på mig och går tillbaka till hennes kompis. Verkade inte alls som om tjejen blev sur för att jag kollade. Tvärtom verkade det som om hon gillade uppmärksamheten.
Visst, det är inte alla tjejer som gillar att man tittar. Vissa verkar bli obekväma, självmedvetna och undvikande. Andra verkar inte ens ta notis. Men dom allra flesta verkar gilla det enligt min erfarenhet. Får ofta leenden från t.ex. tjejer på gymmet om man "råkat" glo lite för mycket.