2015-08-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag tror på det du skriver , det verkar logiskt och stämmer med vad jag själv tror .

Vad har du mer för teorier?
2015-08-02, 21:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
jag fick inga stora detaljer såklart, men i korthet..
Det är fel som det spekuleras om, hon var hel när de hittade henne.
Handsken placerades där efteråt, pappan sökte genom ladan och den skulle han sett.
Pappan ringde kollegorna då polisen inte började söka på allvar på en gång.

Det där med handsken och att han skulle ha sett den, vad gör dig så säker på att det stämmer, för du tror väl på att det är sanningen som du har fått höra?

Betänk att pappan är orolig, ladan är stor, stressad, kvällsljus råder, menar du att han skulle ha bedrivit ett detaljerat sök i en byggnad som han förmodligen aldrig har varit i tidigare?
2015-08-02, 21:55
Medlem
vet inte om det vart uppe i tråden tidigare. Någon som vet vad föräldrarna lämnade till Lisa på kaféet då dom besökte henne på dagen hon försvann?
Mamman har tydligen jobbat på kaféet tidigare.
www.mariestadstidningen.se/mariestad/2015/07/27/standig-oro-och-massor-av-fragor
2015-08-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med handsken och att han skulle ha sett den, vad gör dig så säker på att det stämmer, för du tror väl på att det är sanningen som du har fått höra?

Betänk att pappan är orolig, ladan är stor, stressad, kvällsljus råder, menar du att han skulle ha bedrivit ett detaljerat sök i en byggnad som han förmodligen aldrig har varit i tidigare?

Förstår vad du menar, men jag är faktiskt ganska så säkert..
Den låg så synlig att han inte skulle missat den.. Förstår att du tvivlar på vad jag nu kommer skiva men jag kan inte ge fler detaljer kring det.. Det finns omständigheter kring den där handsken och kännetecken på den som inte kommit ut i media.
2015-08-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du borde definitivt smällt till, men budskapet gick till slut fram iaf. Båda sätt biter på mig iaf

Hur jag tänker vidare om det blir ju en förlängning av spekulationen, för jag ser inget bekräftat i tråden ännu, ang om detta mindre torp kan ha funnits tillgång till.
Men vad som snabbt går att konstatera är att det skulle rimma bra med att det funnits tillgång till fler bilar..

Om jag spelar lite ful en för en stund, skulle jag även kunna säga att det var detta "siamgaro" pratat om i inläggen när litauernas bostad och gård nämndes ihop, men jag undviker att spela så ful, och vidhåller att jag helt enkelt misstolkat dennes inlägg, och att det faktiskt avsåg bostaden dom plockades ut ifrån.

Om detta mindre torp varit en fastighet tillräknad den yngre brodern, så kanske dom har litet mer legitima skäl att befinna sig här under tidpunkten MPS gjorde fyndet.
Deras tråduppgivna reaktion är dock raka motsatsen till legitim.

Det blir väldigt spekulativt, men har du som färdats på en lite rakare väg än mig (utan svängar) någon vidare fundering?

Det som skrivits tidigare är att alla 3 bor under samma tak.

Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De har gemensam bostad

Det mindre torpet har jag för mig att jag läst om här i tråden, att det hyrdes av någon tidigare kriminell. Men jag hittar tyvärr inte det inlägget nu. Kan också ha läst det någon annanstans. Källa saknas alltså.
2015-08-02, 21:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennybuz
vet inte om det vart uppe i tråden tidigare. Någon som vet vad föräldrarna lämnade till Lisa på kaféet då dom besökte henne på dagen hon försvann?
Mamman har tydligen jobbat på kaféet tidigare.
www.mariestadstidningen.se/mariestad/2015/07/27/standig-oro-och-massor-av-fragor

Nej men ska man spekulera, som alla älskar att göra här, så tippar jag överdragsbyxor och kanske extra jacka.
2015-08-02, 22:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men ibland kanske det kanske vara läge att sluta spekulera i precis allt. Då skulle tråden också vara lite kortare och mer läsbar. Att vissa här går gång på både det ena och det andra må vara en sak, men de som anser sig har lite normalt sunt förnuft kan ju tänka ett varv till innan man postar sina inlägg. Syftar då inte enbart på inlägg av den rent makabra sorten.

Jag tycker MsHamilton verkar trovärdig och andra har tidigare också yttrat att Lisa hittades "hel" men illa tilltyglad.

Du låter som en gröngöling i krimforumet, den här tråden är förhållandevis harmlös skulle jag vilja påstå. Det är tillåtet att spekulera såvitt jag känner till. Du har aldrig funderat på att sådana inlägg som du postar som enbart går ut på att tycka något om vad andra bör skriva eller tycka är sån skit som gör tråden oläsbar?

Hel men illa tilltygad, vad kan det innebära? Får vi spekulera om det?

I min värld kan hel men illa tilltygad innebära att offret har knivhuggits och knivskurits besinningslöst, vilket jag i så fall tolkar som att gärningspersonen hyste ilska mot offret, varför kan man ju då undra.
2015-08-02, 22:01
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Men på något sett har ju BO förflyttats från Cafet till Martorp !
Självklart är det troligaste en bil .
Jag syftade på att flytta en n kropp. Det är inte bekräftat att mordet ägde rum i närheten av caféet.

Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Trollades kroppen från mopeden till Martorp?
Är det inte promenadavstånd mellan caféet och Martorp?
2015-08-02, 22:05
Medlem
Citat:

Jag vet inte vad vi fått veta om vad 35 åringen gjort tidigare, hittar inte mycket om ordet jag söker på. Men det finns saker om honom i Litauen fick jag höra..
2015-08-02, 22:05
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Vad har du mer för teorier?

Ja du jag har nog en enkel teori om brottet .
MGM ser BO vid Cafet när han kommer vägen norrifrån , svänger in vid Cafet och lyfter in BO bak i Ford Galaxyn .
BO binds på nått sätt , åker till Martorp och brottet/mordet sker bak i bilen .
BO göms i Byggboden , mgm sprider ut delar till Telefonen ( som han krossat tidigare ) på lilla grusvägen .
Handsken hittar han i bilen på morgonen , och kastar i den i Ladan i ren panik .
Allt sker på en dryg halvtimme .
Kumlabunkern nästa !!!
2015-08-02, 22:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag syftade på att flytta en n kropp. Det är inte bekräftat att mordet ägde rum i närheten av caféet.

Är det inte promenadavstånd mellan caféet och Martorp?

Njee, fast lite beroende på¨vägval. Men närmare 4 km är det.
2015-08-02, 22:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Du låter som en gröngöling i krimforumet, den här tråden är förhållandevis harmlös skulle jag vilja påstå. Det är tillåtet att spekulera såvitt jag känner till. Du har aldrig funderat på att sådana inlägg som du postar som enbart går ut på att tycka något om vad andra bör skriva eller tycka är sån skit som gör tråden oläsbar?

Hel men illa tilltygad, vad kan det innebära? Får vi spekulera om det?

I min värld kan hel men illa tilltygad innebära att offret har knivhuggits och knivskurits besinningslöst, vilket jag i så fall tolkar som att gärningspersonen hyste ilska mot offret, varför kan man ju då undra.

Nej jag anser inte att vilda spekulationer för tråden framåt, nej.
Jag är gröngöling här, ja. Vad nu det har med saken att göra. Du kallar en medpostare utvecklingsstörd
i din undertext, vilket jag anser är rätt respektlöst. Särskilt som du har fått vänliga svar från vederbörande. Men vem är jag att döma, du är säkert jättebra på det mesta. Nu har du infogat mig istället, hoppla, du verkar ganska utvecklingsstörd och omogen trots allt. Svårt att ta kritik?

Det sista stycket du skriver är intressant. Jag har själv funderat i samma banor och tror GM helt klart var påverkad av starkare saker än alkohol.
Senast redigerad av katw 2015-08-02 kl. 22:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in