2015-08-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var förmodligen ingen gissning då du påstod att du hade fått information ifrån källor i offrets närhet, precis som du påstår idag. Dock trodde du att det var något bestialiskt.

MsHamilton citat;

Det vore intressant att få höra vad du anser om illa tilltygad idag. Vilka av dina källor litar du på, tror du att allt du får höra är sanningen?

Detta var från någon, som känner någon, som känner någon i hennes närhet.
Det jag fått nu är som jag säger från väldigt nära håll.

Ni behöver inte tro mig. Jag vill bara framföra vad jag vet.
2015-08-02, 21:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det undrar jag också. Jag har inget minne av att det skulle ha varit bekräftat. Många trådsanningar här som har lett till långa diskussioner, såsom våldtäkt och styckning som heller inte är bekräftade.

En annan aspekt som knappt har berörts. Om man antar att brottsplats och fyndplats ligger nära varandra, då faller alla teorier om flytt av kroppen med ett fordon.

Det har jag också funderat på men det faller ju på mopeden. Då måste ju moppen ha körts tillbaka till cafeet från brottsplatsen.

Jag har svårt att se GM köra tillbaka mopeden, väldigt riskfyllt beteende. Men inte omöjligt, det är ju inte riskfritt att begå mord heller.

Moppen måste ju ha ställts tillbaka med påsen på det ställe Lisa parkerat den. Sen är det ju mjölkrummet som varit avstängt länge. Varför i så fall?

Det förutsätter förstås att Lisa stoppades på mopeden på hemväg!
Senast redigerad av hasselmuz 2015-08-02 kl. 21:53. Anledning: Tillägg
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Jag skulle egentligen svara på den du citerat.
Denna tråden har helt ballat ur med påhopp till höger och vänster..

Jag håller med dig, och det var du som grundlöst började med att påstå att jag tjatar om styckning, helt lösryckt ur sitt sammanhang. Min tro är att du kommer ifrån vänster, därav invektivet batikluder.

Skit i det nu, berätta istället vad ryktet som du har fått höra säger i sin helhet. Påstå inte att det är sanning om du inte kan styrka det, ett gott råd om du vill slippa att bli påhoppad.

Vad fick du höra, för du menar väl inte att någon sa till dig att offret inte hade styckats, och sen sa hen inget mer?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det undrar jag också. Jag har inget minne av att det skulle ha varit bekräftat. Många trådsanningar här som har lett till långa diskussioner, såsom våldtäkt och styckning som heller inte är bekräftade.

En annan aspekt som knappt har berörts. Om man antar att brottsplats och fyndplats ligger nära varandra, då faller alla teorier om flytt av kroppen med ett fordon.

Det här hittade jag.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/nya-uppgifter-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades

Citat:
Lisa Holm hittades på en gård i närheten av kaféet där hon arbetade. Men enligt Göteborgs-posten ska hon ha bragts om livet på en annan plats
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det enda vi kan vara säkra på angående styckning är att vi inte vet om Lisa blev styckad eller inte, period !!!

Och att påstå att vi ska bortse ifrån att hon evt skulle kunna vara styckad bara för att det är så sällsynt, är ju otroligt dumt.

Det är väl snarare dumt att ens spekulera i styckning överhuvudtaget, brottet är nog otäckt som det är ändå. Men det klart, vissa vill ju tydligen att det ska vara så makabert det bara går.
2015-08-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig, och det var du som grundlöst började med att påstå att jag tjatar om styckning, helt lösryckt ur sitt sammanhang. Min tro är att du kommer ifrån vänster, därav invektivet batikluder.

Skit i det nu, berätta istället vad ryktet som du har fått höra säger i sin helhet. Påstå inte att det är sanning om du inte kan styrka det, ett gott råd om du vill slippa att bli påhoppad.

Vad fick du höra, för du menar väl inte att någon sa till dig att offret inte hade styckats, och sen sa hen inget mer?

jag fick inga stora detaljer såklart, men i korthet..
Det är fel som det spekuleras om, hon var hel när de hittade henne.
Handsken placerades där efteråt, pappan sökte genom ladan och den skulle han sett.
Pappan ringde kollegorna då polisen inte började söka på allvar på en gång.
2015-08-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är väl snarare dumt att ens spekulera i styckning överhuvudtaget, brottet är nog otäckt som det är ändå. Men det klart, vissa vill ju tydligen att det ska vara så makabert det bara går.

Tror att det är yppandeförbudet och den till synes långa väntan på obduktionsrapporten som skapar dessa spekulationer.Lägg till att tekniker synts på flera platser.Nästan ofrånkomligt skulle jag tro.
Vore nog konstigare om det inte spekulerats i de banorna i denna megatråd..
2015-08-02, 21:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det enda vi kan vara säkra på angående styckning är att vi inte vet om Lisa blev styckad eller inte, period !!!

Men att påstå att vi ska bortse ifrån att hon evt skulle kunna vara styckad bara för att det är så sällsynt, är ju otroligt dumt.

Nej, att använda logiskt tänkande är alltid klokt. Då undviks de dikeskörningar som annars är mer obligatoriska och tråden blir mindre förvirrande.
2015-08-02, 21:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw

Varför är det dumt att resonera kring olika möjliga händelseförlopp? Snarare är det dumt att ha synpunkter på vad andra diskuterar tycker jag. Att tala om en eventuell styckning kan knappast vara det samma som att vilja att offret ska vara styckat, var har du fått den snedvridna uppfattningen ifrån?

Klarar du inte av att tänka i banor av bestialisk styckning bör du kanske hålla dig till styrkekramar på Facebook.

Offret kan vara styckat, har du någon trovärdig källa som talar för motsatsen?

Polisens intresse för slaktrummet i ladan kan i någon mån tala för att något bestialiskt har hänt, det måste inte vara så, men det kan ha hänt något hemskt där.
2015-08-02, 21:46
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
jag fick inga stora detaljer såklart, men i korthet..
Det är fel som det spekuleras om, hon var hel när de hittade henne.
Handsken placerades där efteråt, pappan sökte genom ladan och den skulle han sett.
Pappan ringde kollegorna då polisen inte började söka på allvar på en gång.

Jag tror på det du skriver , det verkar logiskt och stämmer med vad jag själv tror .
2015-08-02, 21:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här hittade jag.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/nya-uppgifter-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades

Tack, då minns jag rätt:

Citat:
Chefsåklagaren Anette Olsson vill inte kommentera GP:s uppgifter

Alltså, frågan om att Lisa inte mördades på den plats hon hittades.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-02 kl. 21:50.
2015-08-02, 21:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Tror att det är yppandeförbudet och den till synes långa väntan på obduktionsrapporten som skapar dessa spekulationer.Lägg till att tekniker synts på flera platser.Nästan ofrånkomligt skulle jag tro.
Vore nog konstigare om det inte spekulerats i de banorna i denna megatråd..

Men ibland kanske det kanske vara läge att sluta spekulera i precis allt. Då skulle tråden också vara lite kortare och mer läsbar. Att vissa här går gång på både det ena och det andra må vara en sak, men de som anser sig har lite normalt sunt förnuft kan ju tänka ett varv till innan man postar sina inlägg. Syftar då inte enbart på inlägg av den rent makabra sorten.

Jag tycker MsHamilton verkar trovärdig och andra har tidigare också yttrat att Lisa hittades "hel" men illa tilltyglad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in