2015-08-02, 21:14
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men är det verkligen bekräftat att man sagt att fyndplatsen inte är mordplatsen?
Det jag minns från intervjuer med poliser är att de, apropå just den frågan, svarade: "Det kommenterar vi inte".
Men jag kan minnas fel iofs.
Det undrar jag också. Jag har inget minne av att det skulle ha varit bekräftat. Många trådsanningar här som har lett till långa diskussioner, såsom våldtäkt och styckning som heller inte är bekräftade.

En annan aspekt som knappt har berörts. Om man antar att brottsplats och fyndplats ligger nära varandra, då faller alla teorier om flytt av kroppen med ett fordon.
2015-08-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kan du börja med att styrka att du har fått information ifrån offrets familj, det smäller inte högt att påstå att man har fått information ifrån de närmst anhöriga om man inte kan styrka det. Varför ska vi tro dig, visa lite ödmjukhet istället, du är inte trovärdigare än någon annan här i tråden, dina uppgifter är precis lika relevanta som alla andra. Kort och gott, det finns inga trovärdiga uppgifter som säger att offret inte har styckats oavsett vad du påstår.

Jag förstår att ni inte kan tro det, för vem som helst här kan ju ljuga ihop en historia. Så ni får välja själva om ni vill tro mig. Jag kan inte berätta vem jag fått detta av då det känns väldigt olustigt att avslöja den personen. Det är inte den närmsta familjen utan strax utanför denna.
2015-08-02, 21:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Jösses vad testosteron, ta och lugna dig. Baltikluder dessutom, inte många bokstäver rätt där..
Jag ville svara er konversation, jag ser mycket väl vad du skrivit.
Sorry!

Nej, jag accepterar inte ursäkten, för du uppför dig jäkligt arrogant tycker jag. Du tillskriver mig att tjata om styckning på ett nedvärderande sätt, dessutom säger du att jag kallade dig Baltikluder och gör dig lusig över det. Batikluder kallade jag dig, inget annat.

Nå, styrk att offret inte har styckats, för det var vad du påstod i ditt fula inhopp.

Att du har kontakt med offrets familj har du inte styrkt på något trovärdigt sätt, så säg då att du tror att offret inte har styckats, påstå inte att det är sanning för då får du vara beredd på mothugg.
2015-08-02, 21:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Då var det bara gissningar. En otäck händelse alldeles för nära som jag engagerade mig i. Tills jag fick veta vilka personer i min närhet som tyvärr var LH väldigt nära.

Men det kan ju inte stämma eftersom du ju sa att du fått info att Lisa var "illa tilltygad" från "från källor i hennes närhet" redan den 7 Juli!!!

Så här skrev du bla.:
"efter det jag hört i efterhand från källor i hennes närhet är att de haft problem med identifieringen då hon var illa tilltygad"
2015-08-02, 21:18
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det undrar jag också. Jag har inget minne av att det skulle ha varit bekräftat. Många trådsanningar här som har lett till långa diskussioner, såsom våldtäkt och styckning som heller inte är bekräftade.

En annan aspekt som knappt har berörts. Om man antar att brottsplats och fyndplats ligger nära varandra, då faller alla teorier om flytt av kroppen med ett fordon.

Men på något sett har ju BO förflyttats från Cafet till Martorp !
Självklart är det troligaste en bil .
2015-08-02, 21:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hur vet du det ?

När det inte har behövts någon transportstyckning så kan vi nog utgå ifrån att detta inte har gjorts. Andra motiv för den verksamheten är så sällsynta så det torde vi kunna bortse från.

Annat kan dock ha gjorts för att förstöra DNA-bevis.
Senast redigerad av LeeVan 2015-08-02 kl. 21:23.
2015-08-02, 21:21
Medlem
Citat:
Men det kan ju inte stämma eftersom du ju sa att du fått info att Lisa var "illa tilltygad" från "från källor i hennes närhet" redan den 7 Juli!!!

Så här skrev du bla.:
"efter det jag hört i efterhand från källor i hennes närhet är att de haft problem med identifieringen då hon var illa tilltygad"

Yes, det tror jag nog fortfarande. Men hon var hel, det är det jag fått bekräftat. Sedan tidigare har jag hört att de försökt förstöra hennes underliv, och det var det jag menade med illa tilltygad.
2015-08-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring

Trollades kroppen från mopeden till Martorp?
2015-08-02, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Då var det bara gissningar. En otäck händelse alldeles för nära som jag engagerade mig i. Tills jag fick veta vilka personer i min närhet som tyvärr var LH väldigt nära.

Det var förmodligen ingen gissning då du påstod att du hade fått information ifrån källor i offrets närhet, precis som du påstår idag. Dock trodde du att det var något bestialiskt.

MsHamilton citat;
Citat:
det jag hört i efterhand från källor i hennes närhet är att de haft problem med identifieringen då hon var illa tilltygad. Som någon tidigare skrev här i tråden tror jag tyvärr att det är något bestialiskt,

Det vore intressant att få höra vad du anser om illa tilltygad idag. Vilka av dina källor litar du på, tror du att allt du får höra är sanningen?
2015-08-02, 21:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
När det inte har behövts någon transportstyckning så kan vi nog utgå ifrån att detta inte har gjorts. Andra motiv för den verksamheten är så sällsynta så det torde vi kunna bortse från.

Det enda vi kan vara säkra på angående styckning är att vi inte vet om Lisa blev styckad eller inte, period !!!

Men att påstå att vi ska bortse ifrån att hon evt skulle kunna vara styckad bara för att det är så sällsynt, är ju otroligt dumt.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-08-02 kl. 21:37.
2015-08-02, 21:25
Medlem
Citat:

Så här skrev du bla.:

Att det skulle vara svårt att identifiera henne stämde inte, där hade jag fel.
Jag försöker här bara förse er med information som jag fått ganska nyligen så vi kan spekulera åt rätt håll, jag hade inte all info tidigare.
2015-08-02, 21:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Yes, det tror jag nog fortfarande. Men hon var hel, det är det jag fått bekräftat. Sedan tidigare har jag hört att de försökt förstöra hennes underliv, och det var det jag menade med illa tilltygad.

Ok, ja vi får väl se vad som är sant när FUP kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in