2015-08-02, 20:54
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Ja, det finns en risk för att det kommer vara det. Ingen av oss vet säkert såklart, men det är för må gå källor som påpekar att det är ett fruktansvärt brott som har begåtts, alltså inte bara en våldtäkt och sen har MGM strupit BO till döds i ren panik, vi kan nog utesluta den teorin.

Jag tror yppandeförbudet dels har med faderns jobb att göra men även för att brottet är så pass brutalt att svenska folket skulle gå man ur huset pga begågna.

Vad kommer detta ifrån ?
Flera med insyn i utredningen skulle alltså gått ut med den informationen , för det är ju bara dom som vet fakta .
Tror inte det !
2015-08-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur styckningen har utförts kan ha med påföljden att göra, ponera att det handlar om ett sexualsadistiskt styckmord där gärningspersonen har påbörjat styckningen innan offret har avlidit, för att nämna ett exempel på att utförandet kan ha betydelse.

Men hon har inte styckats, det var en himla tjat om det..
2015-08-02, 21:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Fast det där med eventuell styckning. Visst det är ju nasty, men spelar det egentligen nån roll om styckningen är vulgär eller "enkel"? Om offret väl är död, så kan det väl knappast spela nån roll hur själva styckningen gått till. Vill man dölja sitt brott gäller det nog att ligga i. Eller tänker jag fel?
(vidrigt är det under alla omständigheter)

Vad mördaren gjort med sitt offer kan hjälpa polisen att få fram en profil av mördaren, så visst spelar det någon roll.
2015-08-02, 21:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton

Hur vet du det ?
2015-08-02, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:

Har jag påstått det då ditt äckliga batikluder?

Jag kommenterade någon annan, mitt budskap är, ja, det kan ha en betydelse hur en styckning är utförd. Att du inte begriper det förstår jag, kastar ur dig en oneliner och tror att du är något, håll käften istället om du inte förstår vad som skrivs.

Offret i det här fallet kan ha styckats, ingenting talar emot det, inte heller för det, men om en styckning har skett så kan sättet som styckningen är utförd på ha en väldigt stor betydelse för helhetsbilden. Ska jag ta det på barnspråk så att du förstår?
2015-08-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hur vet du det ?

Från en familjemedlem
2015-08-02, 21:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Du minns fel

Lätt att säga men länka gärna till nåt ställe där det bekräftas att fyndplatsen inte är mordplatsen. Jag vet att journalisterna säger det, men det kan vara en trådsanning likafullt
2015-08-02, 21:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Från en familjemedlem

Jaha, men den 7 Juli hade du den absolut motsatta uppfatningen, hur kommer det sig ?

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-08-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har jag påstått det då ditt äckliga batikluder?

Jag kommenterade någon annan, mitt budskap är, ja, det kan ha en betydelse hur en styckning är utförd. Att du inte begriper det förstår jag, kastar ur dig en oneliner och tror att du är något, håll käften istället om du inte förstår vad som skrivs.

Offret i det här fallet kan ha styckats, ingenting talar emot det, inte heller för det, men om en styckning har skett så kan sättet som styckningen är utförd på ha en väldigt stor betydelse för helhetsbilden. Ska jag ta det på barnspråk så att du förstår?

Jösses vad testosteron, ta och lugna dig. Baltikluder dessutom, inte många bokstäver rätt där..
Jag ville svara er konversation, jag ser mycket väl vad du skrivit.
Sorry!
2015-08-02, 21:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
En familjemedlem

Då kan du börja med att styrka att du har fått information ifrån offrets familj, det smäller inte högt att påstå att man har fått information ifrån de närmst anhöriga om man inte kan styrka det. Varför ska vi tro dig, visa lite ödmjukhet istället, du är inte trovärdigare än någon annan här i tråden, dina uppgifter är precis lika relevanta som alla andra. Kort och gott, det finns inga trovärdiga uppgifter som säger att offret inte har styckats oavsett vad du påstår.
2015-08-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jaha, men den 7 Juli hade du den absolut motsatta uppfatningen, hur kommer det sig ?

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Då var det bara gissningar. En otäck händelse alldeles för nära som jag engagerade mig i. Tills jag fick veta vilka personer i min närhet som tyvärr var LH väldigt nära.
2015-08-02, 21:11
Medlem
Jo, ur utredningssynpunkt spelar det kanske roll, men jag tänkte mer på själva brottet som sådant. Känns som många här förmedlar en åsikt om hur bestialiskt det hela ska visa sig vara. Men för offrets skull kan det ju knappast spela någon roll hur kroppen hanterats efter sin död. Däremot så l å t e r det ju snaskigare om det skulle vara en otäck behandling.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in