2015-07-29, 18:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Nej, jag ser ingen anledning till det. Använder bara Windows när jag blir spelsugen och så länge inga spel kräver Windows 10 känns det helt onödigt.
Citera
2015-07-29, 19:33
Medlem
Anledningen till att det är gratis för vissa tror jag beror på att dom inte vill förlora mer kunder till Linux och IOS som båda är gratis.

Microsoft tjänar extremt mycket pengar på andra "om-kring-saker" som tex möss och tangentbord och andra datakomponenter.

Edit: jag bytte häromdagen enbart av anledningen att jag är nyfiken och gillar designen. Men jag tycker det känns segare än 7an.

Den inbyggda webbläsaren känns inte så bra ännu. Battleloggen för bf4 funkar inte bra alls och även en annan sida jag va inne på funkade inte. La in chrome igen.
Senast redigerad av abiz2 2015-07-29 kl. 19:39.
Citera
2015-07-29, 19:47
Medlem
Minipaxs avatar
Nej, jag ser inga skäl till att uppdatera.
Jag kör Windows 7 nu och hade jag fått välja så hade jag stannat vid Windows XP.

Det finns inga bra säljargument längre, allt som tillkommer nya operativsystem är jams och trams.
Citera
2015-07-29, 19:59
Medlem
NirvanAs avatar
Nej, jag är alldeles för gammalmodig. Men kan tänka mig att smartphonegenerationen gillart.
Citera
2015-07-29, 20:06
Medlem
Gurglarens avatar
Uppgraderade eftersom jag hatar win 8 och hade det från början på min laptop. Hittills finns det inget att klaga på, allt funkar fint och det är mycket snyggare också.
Citera
2015-07-29, 20:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag har betakört Windows 10 på en dator en längre tid. Blev dock inte så imponerad av detta. Kommer att avvakta en lång tid innan jag färdigställer mina datorer med Windows 10. Har fullt fungerande datorer idag med Windows 8.1 Pro och är mycket nöjd med detta.
Citera
2015-07-29, 20:21
Medlem
kulturMarxs avatar
Jag har inte fått meddelandet än att det är "min tur" Men jag vet att jag kan ladda ner det själv.
Äh.. jag avvaktar en vecka eller två. Risken är att det finns några jobbiga fel som löses med uppdateringar den närmsta veckan.
Citera
2015-07-29, 20:46
Medlem
Uppgraderade mitt idag med genom att tanka ner en release på diverse torrentsida.

Hade ingen riktig nyckel men fanns crack med så allt funkade fint efter aktiveringen ( kan inte anpassa skrivbordet osv om man ej har aktiverat windows ).

Kört det sedan 9 imorse utan några problem. Kör med chrome enbart för jag har aldrig gillat IE ( visseligen inte samma som sak Edge men men!

Överlag, helt nöjd med uppdateringen.
Citera
2015-07-29, 21:30
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Har använt sökfunktionen men konstigt nog så verkar det inte finnas någon tråd om detta (dock en stor om Windows 10 i sig själv), så jag startar en. Frågan är alltså: Kommer ni, kära flashbackare, att uppgradera till Windows 10? Frågan riktar sig främst till de som i likhet med mig kör Windows 7 i dagsläget. Jag har läst mängder med artiklar om detta på nätet men befinner mig fortfarande i valet och kvalet, dels därför att jag HATAR, säger verkligen HATAR, Windows "råtta" och motsätter mig att det skall finnas några element från den skiten i Windows 10 överhuvudtaget (vilket det ju tyvärr gör...)

Den andra, kanske starkare, anledningen till att jag är skeptisk till att uppgradera är ren misstänksamhet. There is no such thing as a free lunch. Ett rykte gör gällande att när man väl sitter i fällan och har uppgraderat så kommer Microsoft att börja ta betalt för ytterligare uppgraderingar till 10:an.

Alltså: Hur tänker ni göra? Om majoriteten i denna tråd svarar att de tänker uppgradera så gör jag bannemig det också. Följer flocken helt enkelt...
Det enda jag irriterar mig på i Windows 8 är att i Metrogränssnittet kan jag inte se taskbaren. Tycker Windows 8 piskar upp 7an ordentligt. Sökningen är avsevärt snabbare exempelvis och desto mer man använder det, desto mer man hittar saker som gör det bättre.
Hursomhelst kommer jag börja använda det imorgon på jobbet, ska bli intressant se hur det är.

Fick leka lite med på en kollegas dator, det enda jag upptäckte att jag inte tycker om är Edge (den nya webbläsaren). Då denna webbläsaren har fortfarande inget bra verktyg för oss webbutvecklare.

Annars verkar 10an en upphottad version av Windows 8 och riktigt trevligt. Jag tror på en flipp, och Satya verkar äntligen ha fått ordning på MicroSoft. MicroSoft är med i tiden igen, leder utvecklingen och är innotativa, inte alls lika fega som förut.
Citera
2015-07-29, 21:33
Medlem
Oakenshields avatar
Köpte ny stationär för ett år sen med Win 8.1. Ganska billig och inget direkt kraftverk (AMD 1,5 GHz 8 GB ram) men jag tycker det går förskräckligt segt. Verkar som den får jobba massor och en sån enkel sak som att jag öppnar mappen Hämtade filer och den ska läsa in lite musikmappar och bilder tar en evinnerlig tid.
Ska jag dessutom sortera om filerna efter datum tar det evigheter och den gröna listen i adressfältet för mappen rör sig saaakta innan allt är klart.

Behövs det helt enkelt en kraftigare maskin? Lär nog inte uppdatera till Win 10 men medför det en förbättring så kanske.
Citera
2015-07-29, 21:54
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Självklart gör jag det. Börjar med laptopen, testar där ett par dagar så att allt är okej. Sedan blir det resten.
Citera
2015-07-29, 22:04
Medlem
Jag är i alla fall hypernöjd med installationen av Windows 10 som är bra mycket bättre än föregångaren W8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in