Citat:
Ursprungligen postat av
ingenio
Har använt sökfunktionen men konstigt nog så verkar det inte finnas någon tråd om detta (dock en stor om Windows 10 i sig själv), så jag startar en. Frågan är alltså: Kommer ni, kära flashbackare, att uppgradera till Windows 10? Frågan riktar sig främst till de som i likhet med mig kör Windows 7 i dagsläget. Jag har läst mängder med artiklar om detta på nätet men befinner mig fortfarande i valet och kvalet, dels därför att jag HATAR, säger verkligen HATAR, Windows "råtta" och motsätter mig att det skall finnas några element från den skiten i Windows 10 överhuvudtaget (vilket det ju tyvärr gör...)
Den andra, kanske starkare, anledningen till att jag är skeptisk till att uppgradera är ren misstänksamhet.
There is no such thing as a free lunch. Ett rykte gör gällande att när man väl sitter i fällan och har uppgraderat så kommer Microsoft att börja ta betalt för ytterligare uppgraderingar till 10:an.
Alltså: Hur tänker ni göra? Om majoriteten i denna tråd svarar att de tänker uppgradera så gör jag bannemig det också. Följer flocken helt enkelt...

Det enda jag irriterar mig på i Windows 8 är att i Metrogränssnittet kan jag inte se taskbaren. Tycker Windows 8 piskar upp 7an ordentligt. Sökningen är avsevärt snabbare exempelvis och desto mer man använder det, desto mer man hittar saker som gör det bättre.
Hursomhelst kommer jag börja använda det imorgon på jobbet, ska bli intressant se hur det är.
Fick leka lite med på en kollegas dator, det enda jag upptäckte att jag inte tycker om är Edge (den nya webbläsaren). Då denna webbläsaren har fortfarande inget bra verktyg för oss webbutvecklare.
Annars verkar 10an en upphottad version av Windows 8 och riktigt trevligt. Jag tror på en flipp, och Satya verkar äntligen ha fått ordning på MicroSoft. MicroSoft är med i tiden igen, leder utvecklingen och är innotativa, inte alls lika fega som förut.