2015-08-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jag ser bara saker som kommer hända.

Ja, jag hade rätt

http://www.smhi.se/#ort=2673730,Stockholm,Stockholm,Sverige,59.32/18.06
Citera
2015-08-01, 22:01
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Händer ofta men jag ser det absolut ej som Gud! Jag ser inte på saken som du gör.
Ingen förstår Gud, inte du heller.
Vissa människor har den förmågan eller vad jag skall kalla den för? Men ser ingen som helst sammankoppling med Gud. Varför skulle Gud av alla vilja att jag skulle veta vem jag möter ibland?
Ser liksom inget Gudomligt i den saken. För min del alltså.
Detta har jag haft sedan liten men jag tror att det händer många människor.
Känner på sig eller vad jag nu skall kalla det. Kan tänka på en person så ringer den osv.
Men jag tycker ej att detta är Gud.
Menar inte nu att jag skall bestämma din känsla för detta och hur du ser på Gud utan ville bara veta hur du tänkte.
Tack!
Hade det varit för 1 år sen hade inte jag heller gjort det, men som sagt ju närmare jag har kommit gud ju mer har jag fått reda på. Nej ingen jag riktigt förstå gud därför kan vi inte heller veta varför han säger dom här sakerna Men som sagt hela är en process och man vet inte alltid vart gud vill komma, men det visar sig sen.
Citera
2015-08-01, 22:03
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, jag hade rätt

http://www.smhi.se/#ort=2673730,Stockholm,Stockholm,Sverige,59.32/18.06
För det första tror du inte på gud, men bra jobbat sötnos.
Citera
2015-08-01, 22:12
Medlem
Citat:
Hade det varit för 1 år sen hade inte jag heller gjort det, men som sagt ju närmare jag har kommit gud ju mer har jag fått reda på. Nej ingen jag riktigt förstå gud därför kan vi inte heller veta varför han säger dom här sakerna Men som sagt hela är en process och man vet inte alltid vart gud vill komma, men det visar sig sen.

Hur kommer du närmare Gud då ?
Citera
2015-08-01, 22:30
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Hur kommer du närmare Gud då ?
Jag kommer närmare honom genom att lyssna på honom, och verkligen gör det han vill, som t.ex, sluta med sånt du inte borde hålla på med. Börja gå ut och jogga, även hur mycket du egentligen inte har lust med, skyll inte ifrån dig på gud när något går dåligt, stå ut med jobbiga känslor som du bara vill fly ifrån osv... Det är en lång process du måste gå igenom. Det viktigast av allt att du verkligen vill själv.
Citera
2015-08-01, 22:33
Medlem
Citat:
Jag kommer närmare honom genom att lyssna på honom, och verkligen gör det han vill, som t.ex, sluta med sånt du inte borde hålla på med. Börja gå ut och jogga, även hur mycket du egentligen inte har lust med, skyll inte ifrån dig på gud när något går dåligt, stå ut med jobbiga känslor som du bara vill fly ifrån osv... Det är en lång process du måste gå igenom. Det viktigast av allt att du verkligen vill själv.

Men hur lyssnar du då ?

Ditt svar var mycket luddigt, mer än halva ditt inlägg handlade om vad du tycker om mig. Inte om Gud.
Citera
2015-08-01, 23:18
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Men hur lyssnar du då ?

Ditt svar var mycket luddigt, mer än halva ditt inlägg handlade om vad du tycker om mig. Inte om Gud.
Han berättar för mig, sen lyssnar jag på alla signaler jag får också. Det gäller att man hittar det inom sig.
Citera
2015-08-02, 00:21
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Men hur lyssnar du då ?

Jag tror mig fatta vad han pratar om.

Följ dina rena tankar och lev under dem.
Du är väl ändå inget djur och måste följa dess drifter.
Citera
2015-08-02, 00:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar Lubrix. Du kan inte utrycka det men jag förstår dig. Kram.
Citera
2015-08-02, 01:12
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag förstår vad du menar Lubrix. Du kan inte utrycka det men jag förstår dig. Kram.
Tack, blir glad att nån förstår iallafall. Du är en fin människa.

Som sagt allt är inte så enkelt att uttrycka när det kommer till gud men försöker så gott jag kan iallafall.
Citera
2015-08-02, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vem har pratat om att bli tvingad? Jag säger det igen, om gud visat sig i all sin prakt , vem hade kunnat motstå honom? Inte ens Hitler. Även Adolf hade naturligtvis kapitulerat inför guds härlighet och villigt överlämnat sig utan att bli det minsta tvingad.

Då hade det varit Gud som hade kapitulerat till Hitler och givit in för utpressning. Om det fungerade skulle alla börja göra det. Att bli mer belönad ju sämre man beter sig är väl inget bra.
Citera
2015-08-02, 06:48
Medlem
Citat:
Gåva kan jag inte syra för den är där. Men hjälp av gud kan man styra. Om du verkligen ber om hjälp, men du måste verkligen vilja det så kan det göra skillnad.

Gud måste verkligen vilja det, då kan det göra skillnad. Vad du vill spelar ingen roll, för han vet bättre än dig. Det är det han har hållit på och demonstrerat med bl.a. bilolyckan som du undvek. Du är hans bitch nu och det är hos honom du ska söka tröst, inte hos andra människor genom pådyvlande.

Citat:
Jag skulle gärna höra mer av era erfarenheter med gud.

Jag skulle gärna höra mer om dina erfarenheter av icke-Gud, alltså varför du valde att inte följa honom förut. Först hade du ett bra liv (eftersom du lyssnade på Gud?), sen slutade du att lyssna på honom när du fick problem (eller fick du problem för att du slutade lyssna?), och nu har du börjat lyssna igen och lyckan är tillbaka.

Den enda skillnaden mot innan svackan verkar vara att du har börjat kalla rösten för Gud, och ge honom äran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in