2015-08-01, 16:28
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jag kan ofta se vad som ska hända, vi säger som att jag vet att det kommer ringa på på min dörr idag, jag vet när jag har vaknat att 2 personer har ring till min mobil osv..
Du är selektiv. Hur ofta ser du saker som inte händer?
Citera
2015-08-01, 17:19
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det är inte själva händelserna jag insinuerar är inbillade. Jag är lite mer inne på att det när något händer inte bara skapas ett minne av händelsen, utan ett minne av att du har tänkt att detta skulle hända.

Jo. Här tänker jag inte argumentera emot. Många av dagens "sjukdomsdiagnoser" kanske borde vara bara "diagnoser", som man inte behöver ta så hårt på, utan bara liksom konstatera.

Om vi drar en parallell med fysiska attribut så är det ju lite som att tex uppnäsa skulle kunna få en "sjukdomsdiagnos", istället för att bara konstatera att någon har uppnäsa. Visst det kanske inte är optimalt när det renar eller nåt, vad vet jag? Men det är ju inget större fel på folk med uppnäsa. De klarar sig ju typ som alla andra.

Det känns onekligen som att man gått lite för långt, precis som videon du postat vill visa.

Jag förstår att läkarna blir som frågetecken. Här finns en hel del att fundera på hur man ska tackla.

Det är med att gud vill att man ska gå den naturliga vägen., Var kommer det ifrån? Är det något du läst? I så fall var? Eller är det något du minns att han har sagt till dig?

Precis, det är så sjukt tråkigt att vi håller på gå den vägen i samhället där allt är sjukt

Varför skulle gud vilja att vi äter såna läkemedel som inte hjälper oss? När du äter psykofarmaka så lägger du egentligen bara på ett problem. Sen sa gud att han hjälper mig om jag inte äter sånt, så man förstår ju att det är inget han gillar.
Citera
2015-08-01, 17:24
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sjukt eller inte ... vad angår dessa upplevelser per se ... vem vet.

Men du är sjuk om du anser att andra passivt skall acceptera din anekdotisk information.
Jag anser inte att nån måste acceptera, för det vet jag att många inte gör. Jag försöker bara förklara det jag upplever med gud. Det blir lätt att man ger en stämpel på en mänska bara för den upp lever gud, vilket inte alls behöver stämma.
Citera
2015-08-01, 17:29
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEldebrink
Felet är att du kallar det leta hjälp, som om det vore något som du själv har åstadkommit, när det egentligen är en gåva som varken du eller jag kan styra över.

Att sluta söka hjälp och acceptera att Gud gör som han vill.

Gåva kan jag inte syra för den är där. Men hjälp av gud kan man styra. Om du verkligen ber om hjälp, men du måste verkligen vilja det så kan det göra skillnad. Om jag själv skulle säga det så är det den bästa hjälpen du kan få, iallafall så min situation är. Visst det är en lång process och mycket jobbigt man kanske måste göra, men det lär en så mycket om sig själv och man fattar verkligen vad man behöver göra för att komma undan det onda.
Citera
2015-08-01, 17:30
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Du är selektiv. Hur ofta ser du saker som inte händer?
Jag ser bara saker som kommer hända.
Citera
2015-08-01, 17:45
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Nej, du är bara uppmärksam på syner som korresponderar med framtiden.

Du tänker konstant. Vissa av tankarna kan inträffa i framtiden. Det betyder inte att en kan se i framtiden.
Citera
2015-08-01, 20:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur kan du koppla ihop det med Gud? Förstår dig inte riktigt. Varför tror du att det är Gud som till exempel säger till dig att du skall möta den eller den?

Jag kan också uppleva sådant men ser inte alls det som Gud. Jag kan börja tänka på en person jag ej träffat på fler år och möter den sedan runt gatuhörnet.
Tror att många varit med om sådana saker och för mig nu då som har en form av tro på något ser inte det som ett ingripande av Gud. Varför skall Gud göra så?
Skulle vara intressant för mig att få veta och förstå varför du ser det som Gud?
Citera
2015-08-01, 21:08
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Hur kan du koppla ihop det med Gud? Förstår dig inte riktigt. Varför tror du att det är Gud som till exempel säger till dig att du skall möta den eller den?

Jag kan också uppleva sådant men ser inte alls det som Gud. Jag kan börja tänka på en person jag ej träffat på fler år och möter den sedan runt gatuhörnet.
Tror att många varit med om sådana saker och för mig nu då som har en form av tro på något ser inte det som ett ingripande av Gud. Varför skall Gud göra så?
Skulle vara intressant för mig att få veta och förstå varför du ser det som Gud?
Nu är det ju så att det händer mig hela tiden, det kan inte bara vara en slump. Jag vet faktiskt inte varför, nån anledning är det ju.

Då kan vi fråga hur ofta det händer dig? Hur nära är du gud? Varför skulle inte gud ge mig en förmåga att kunna veta vad som ska hända? Det känns som du inte riktig förstår allt gud kan göra för dig, ju närmare du kommer ju mer kan du få veta.
Citera
2015-08-01, 21:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nu är det ju så att det händer mig hela tiden, det kan inte bara vara en slump. Jag vet faktiskt inte varför, nån anledning är det ju.

Då kan vi fråga hur ofta det händer dig? Hur nära är du gud? Varför skulle inte gud ge mig en förmåga att kunna veta vad som ska hända? Det känns som du inte riktig förstår allt gud kan göra för dig, ju närmare du kommer ju mer kan du få veta.
Händer ofta men jag ser det absolut ej som Gud! Jag ser inte på saken som du gör.
Ingen förstår Gud, inte du heller.
Vissa människor har den förmågan eller vad jag skall kalla den för? Men ser ingen som helst sammankoppling med Gud. Varför skulle Gud av alla vilja att jag skulle veta vem jag möter ibland?
Ser liksom inget Gudomligt i den saken. För min del alltså.
Detta har jag haft sedan liten men jag tror att det händer många människor.
Känner på sig eller vad jag nu skall kalla det. Kan tänka på en person så ringer den osv.
Men jag tycker ej att detta är Gud.
Menar inte nu att jag skall bestämma din känsla för detta och hur du ser på Gud utan ville bara veta hur du tänkte.
Tack!
Citera
2015-08-01, 21:49
Medlem
Citat:

vad kommer att hända då ?
Citera
2015-08-01, 21:51
Medlem
Citat:
Varför skulle inte gud ge mig en förmåga att kunna veta vad som ska hända? .

Ja, det beror på hur långt fram du får versioner.
Citera
2015-08-01, 21:52
Medlem
Citat:

Japp, kan även jag förresten göra, imorgon blir det soligt över sthlm, såg jag på himlen idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in