2015-07-29, 14:51
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Javisst, och alla som dog av amerikanska bomber i Irak hade också ansvar för sitt eget liv, varför flyttade de inte till Sverige? Alla som dog i koncentrationslägren hade också ansvar för sitt eget liv, varför bildade de inte protestgrupper? Och alla som bor på sopbergen utanför tex Rio de Janeiro har också ansvar för sitt liv, de behöver inte vara fattiga, varför blir de inte välavlönade VD´s i något multinationellt bolag?

Det jag menar är att gud inte räddar dig från allt, skulle jag åka in i ett fängelse så är jag där. Det är inte som att skulle kan trolla ut någon... När jag säger ansvar så menar jag att alla måste själv försöka förbättra sitt liv även hur svårt livet än är. Sen tror jag det hjälper för många att tänka att dom hamnar hos gud när dom dör, även om det nu inte är så, så kanske det gör dom starkare. Sen borde du sluta överdriva gud, bara för man tror på gud och kan prata med honom, så betyder det inte att jag kan göra vad jag vill i livet. Hade du läst hela tråden så hade du fattat mer vad jag menade.
Citera
2015-07-29, 14:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Sen tror jag det hjälper för många att tänka att dom hamnar hos gud när dom dör, även om det nu inte är så, så kanske det gör dom starkare.

Snuttefiltism hjälper säkert snuttefiltister, ingen tvivel om det. Det är bara när snuttefiltismen blir pådyvlande, att det blir pinsamt.
Citera
2015-07-29, 14:56
Medlem
Citat:
Det jag menar är att gud inte räddar dig från allt, skulle jag åka in i ett fängelse så är jag där. Det är inte som att skulle kan trolla ut någon... När jag säger ansvar så menar jag att alla måste själv försöka förbättra sitt liv även hur svårt livet än är. Sen tror jag det hjälper för många att tänka att dom hamnar hos gud när dom dör, även om det nu inte är så, så kanske det gör dom starkare. Sen borde du sluta överdriva gud, bara för man tror på gud och kan prata med honom, så betyder det inte att jag kan göra vad jag vill i livet. Hade du läst hela tråden så hade du fattat mer vad jag menade.
Nä,Gud räddar inte folk från allt,men han låter dig veta när du ska vinna på Cs. Gud borde lära sig prioritera....
Citera
2015-07-29, 14:57
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om det är så att Gud hjälper människor utan att dom ens vet om det,så undrar jag varför han hjälper till med så banala saker som att tala om för dig när du ska vinna matcher,vilka du möter på en promenad m.m. Det borde ju finnas miljarder människor som behöver hjälp med livsavgörande saker? Svältande barn i Afrika kan inte "ta tag i sig själv" och kämpa sig ur sin fattigdom.
Jag vet inte varför gud gör det, nån anledning väl det väl.. Absolut är det mänskor som behöver hjälp där nere, men vad menar du att du ska göra åt det? Ska han trolla fram pengar, mat kläder? Nä så funkar det inte, utan vi människor får försöka hjälpa till vilket vi också göra. men det finns tyvärr ondska i värden.
Citera
2015-07-29, 14:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag vet inte varför gud gör det, nån anledning väl det väl.. Absolut är det mänskor som behöver hjälp där nere, men vad menar du att du ska göra åt det? Ska han trolla fram pengar, mat kläder? Nä så funkar det inte, utan vi människor får försöka hjälpa till vilket vi också göra. men det finns tyvärr ondska i värden.

Med andra ord: Du försöker marknadsföra god-of-gaps.
Citera
2015-07-29, 14:59
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nä,Gud räddar inte folk från allt,men han låter dig veta när du ska vinna på Cs. Gud borde lära sig prioritera....
Det är bra att du har hackat upp dig på en sak, bra där
Citera
2015-07-29, 15:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Snuttefiltism hjälper säkert snuttefiltister, ingen tvivel om det. Det är bara när snuttefiltismen blir pådyvlande, att det blir pinsamt.
Lika pinsamt som din pådyvling är= tvinga på, pracka på någon en åsikt. Vilket jag anser du gör mer än någon annan här inne på ett forum som handlar om religion och inte om Bogomil och hoccar samt metodik som du vill PÅDYVLA alla. Förstår du?
Ser du att det står Gud i Ts trådstart och signaler och hjälp samt frågor runt detta. Känner du dig pådyvlad detta?
Vad gör du i en tråd som handlar om Gud om du känner dig pådyvlad.
Inser du inte hur du gör bort dig?
Citera
2015-07-29, 15:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det är ju det som är den svaga punkten i att predika om en "absolut gud". Det hela kollapser om inte illusionen om absoluthet kan upprätthållas.
Citera
2015-07-29, 15:03
Medlem
Citat:
Varför funkar det inte så? Bara en sådan sak som lite regn skulle kunna hjälpa tusentals människor. Istället låter Gud dig veta när du ska vinna matcher och vilka du möter på promenader. Den dör Gud verkar inte vara mycket att " hänga i julgranen" ....
Citera
2015-07-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ge ett exempel på nör Gud hjälpt dig med något livsavgörande i stället.
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Lika pinsamt som din pådyvling är= tvinga på, pracka på någon en åsikt.

Jag gisser, att du refererar till mitt verklighets-relaterande underlag. Ett område där jag mer än gärna
"mötar" dig.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har läst i bibeln att det finns saker du alltid får av Gud om du ber om det är bland annat . STYRKA, MOD, KRAFT, ORK ,TÅLAMOD och när du har behov av det. Tillexempel då du har ett barn i din famn som är dött, ditt barn. Du behöver då Styrkan och kraften att klara av att leva vidare.
Ingen människa kan ge dig detta. Du måste hitta det inom dig. Be om det också om du behöver detta mer än vanligt.
Den hjälpen kan Gud ge säger Bibeln. Men ej ge dig pengar eller något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in