2015-08-01, 15:18
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Sista om boden !
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Att kroppen hittats i Ladan är en trådsanning tror jag .
Ingen trådsanning väl, majoriteten tippar ju på boden.

OBS!
Citat:
”En stor vältränad man vars rygg det står 'Polis' på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus."
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-08-01 kl. 15:23.
2015-08-01, 15:19
Medlem
Citat:
Sista om boden !
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Att kroppen hittats i Ladan är en trådsanning tror jag .

Polisens inlägg har inte tagits bort. Uthus stod det och det inlägget i sig talar inte ett dugg för vart hon hittades.
2015-08-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, Lisa hittades efter att litauerna hämtades till förhör.

Okey då var väl de nyfikna på vad som hände precis som alla andra bara.

Visst kan de vara inblandade på något vis det säger jag inte.

Påpekar bara hur vi människor fungerar och där ute händer det väl inte så mycket i vanliga fall...
2015-08-01, 15:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ingen trådsanning väl, majoriteten tippar ju på boden.

OBS!
https://www.facebook.com/552708458105097/photos/a.594381700604439.1073741828.552708458105097/944090795633526/
Citat:
En stor vältränad man vars rygg det står Polis på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus. En vitblek tekniker stirrar hålögt ut i tomma intet och en hundförare har borrat in sitt ansikte i hundens päls. Platsen är Kinnekulle och för en stund sedan har beskedet om Lisa kommit.
Kallas en lada ett uthus?

Slog upp: Synonymer: http://www.synonymer.se/?query=uthus
Citat:
lada, stall, bod, friggebod, vedbod, skjul, lider, förrådshus, ekonomibyggnad; torrdass, utedass
Jaha, både lada och bod kallas uthus.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-01 kl. 15:27.
2015-08-01, 15:30
Medlem
Pre 1914s avatar
Men är det alltså deras mamma som påstår att polisen ifrågasatte vad de gjorde nära någon verkstad?
Påminner mig om en sån där lek där typ tio barn ska viskande berätta för nästa barn vad de har hört från föregående barn för att se hur förvanskad berättelsen blir.
Så advokaten kanske berättat till tolken som berättar till mamman som berättar på bruten engelska till någon i sverige och som i sin tur berättar för någon jounalist?
2015-08-01, 15:34
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Det kan ju ha varit så att han helt enkelt befann sig vid "uthuset" när han fick beskedet eller att han gått dit efteråt för att få vara ifred.

Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Påminner mig om en sån där lek där typ tio barn ska viskande berätta för nästa barn vad de har hört från föregående barn för att se hur förvanskad berättelsen blir.
Självklart finns den risken.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-08-01 kl. 15:37.
2015-08-01, 15:34
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Polisens inlägg har inte tagits bort. Uthus stod det och det inlägget i sig talar inte ett dugg för vart hon hittades.

Ett sista svar
Hittade det nu , du har rätt .
Uthus står det , men i min värld kallar man inte en enorm Lada för Uthus .
Undrar om texten har ändrats på hemsidan ?
Sätter min sista peng på BODEN , vi får se när sanningen kommer .
2015-08-01, 15:35
Avslutad
Citat:
OK , BO har förts bort i en bil och det har gått fort , det tror jag också .
Tror tom att bilen kan vara den enda brottsplatsen , och byggboden tänkt som enbart tillfälligt gömställe .
Men vart kommer MGM in i din teori , DNA på BO tillhörigheter visar ju att han är inblandad !

Utspekulerat planterat förmodar jag.
GM har inte bara haft BO under uppsikt, även den nuvarande MGM.
De riktiga mördarna har full koll, det ända som dom troligen inte vet är BOs Pappas yrke inom det militära.
Det har troligen uppstått en vad vi fått uppleva, en jakt på tid mellan de som står bakom BOs död och Polisens letande.
Pådraget var historiskt stort inte bara mätt ur MSP inblandning.
Att det ska ta sex dagar innan Jönssons byggnader är genomsökta är beklagligt.
Det borde skrivits ut husrannsakan direkt samt ett tjugotal sättas i arrest för förhör
ovillkorligen.
Istället så ser jag en Polismyndighet som snavar i blindo pressade av egna restriktioner.
2015-08-01, 15:38
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
[url]

Slog upp: Synonymer: http://www.synonymer.se/?query=uthus

Jaha, både lada och bod kallas uthus.

Jo alla icke bostadshus är uthus men skulle faktiskt vilja påstå att beroende på hur stort huset är eller hur nära man är gör att man istället säger uthuset istället för ett uthus. Alltså, sitter någon och gråter bakom en stor ekonomibyggnad eller om betraktaren är så nära uthuset att det dominerar så säger den uthuset.
Är uthuset litet eller om betraktaren tittar på ett flygfoto över gården kan den säga att denne sitter och gråter bakom ett uthus.

Så för mig låter det mer som att polisen gråter bakom en liten bod.
2015-08-01, 15:41
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag tror hon hittades i boden vid Martorp som är borttransporterad.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Litauernas mamma har ju sannolikt gett upplysningen om att det var mitt i ladan som Lisa återfanns.

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

"Verkstaden", bör vara boden och observationen handlat om incidenten med MP.
(Men visst finns risken att uppgiften kan ha missuppfattats någonstans i ledet.)

Vart har du läst att mamman sagt det?

Citat:
Anledningen till att polisen intresserat sig för hennes söner kan enligt uppgifter till mamman vara för att sönerna på fredagen, en tid innan Lisa Holms kropp hittades, ska ha befunnit sig i en verkstad cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades, utan kunna ge en god förklaring till varför de var där.

Om de var i en verkstad 100 m från där de hittade BO, så borde det väl vara strax utanför ladugårdarna (även om Martorp är stort), t.ex i den bortforslade byggbaracken.
Eller hur tänker du?
Senast redigerad av Qwart 2015-08-01 kl. 15:46.
2015-08-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ett sista svar
Hittade det nu , du har rätt .
Uthus står det , men i min värld kallar man inte en enorm Lada för Uthus .
Undrar om texten har ändrats på hemsidan ?
Sätter min sista peng på BODEN , vi får se när sanningen kommer .

Texten har inte ändrats. Polisen har knappast preciserat i inlägget vart hon hittades. Oavsett om det är ladan som benämns som uthus eller om det är boden så talar ändå inte inlägget för vart hon hittades.
2015-08-01, 15:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Letandet efter katten och konfrontationen med MPS skedde nära bostaden. Senare sågs de vid Martorp, för att ännu senare hämtas för förhör i bostaden. Så de hade en tredje fritidsaktivitet.

Vad är källan till att de "senare sågs vid Martorp"?
Inte morsan väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in