2015-08-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan ha tagit tid innan polisen öht såg boden, den stod långt bakom ladan. Hundarna söker där de instrueras att söka, och skåp + bod kan ha isolerat rätt bra.

Därav mina misstankar att den använts som jaktkoja gm kan ha varit där förr..
2015-08-01, 14:57
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Det man såg av fotot på boden så kan det inte varit verkstad.
De kanske ändå hade lite redskap där som de använde till någon specifik syssla.
2015-08-01, 14:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Men är det inte så att det kan finnas en Verkstadsdel i Ladan , inte omöjligt .
BO hittades säkert i Boden , därav den stora aktiviteten där .
Annars hade den inte fraktats bort heller .

http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=06ec7ec0-e99c-4322-895a-36f56ee13f28&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=1200&height=800&q=80

Dom ljusröda dörrarna leder in till vad som på flera ställen uppgetts vara en maskinhall.
Jag kan bara tala utifrån egna erfarenheter, men alla maskinhallar jag varit i (många), är i olika mån verkstads-utrustade.
I en maskinhall tillhörande en gård, finns motoriserade gårdsmaskiner av olika slag, beroende på vad för slags gård det är.
Dessa maskiner sköts, och servas ofta "på plats" av bekvämlighets-skäl. Maskiner som inte är vägregistrerade tex, blir allmänt "bökiga" att transportera till verkstad så fort något ska servas.

Beträffande BPA-boden, är den ungefär lika lätt att beslagta / ta med sig, som en bil.
Om polisen, utan större krångel, kan ta med något för teknisk undersökning så gör dom i regel det.
Senast redigerad av rotesau 2015-08-01 kl. 15:02.
2015-08-01, 14:58
Medlem
Pre 1914s avatar
Givetvis är den boden ingen verkstad av något slag.
Men vem har egentligen sett dem nära vad de kallar verkstad? Letade bröderna kattunge borta vid martorp eller har de haft en tredje fritidsaktivitet denna dystra kväll efter kattletandet och före fredagsmyset hemma innan de grips?
2015-08-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
De kanske ändå hade lite redskap där som de använde till någon specifik syssla.

Osannolikt att man lägger redskap där om den stod en bra bit från boningshus med tanke på inbrotten som varit i området. Dessutom så verkar inte förvaringsutrymme saknas på en så stor gård. Finns säkert en annan byggnad avsedd för sådant. Nä gm blev säkert överraskad och valde nog den platsen i ren desperation om det nu var där Lisa anträffades. Hon kanske funnits i ett bostadshus innan det vet vi ju inte....
2015-08-01, 15:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Givetvis är den boden ingen verkstad av något slag.
Men vem har egentligen sett dem nära vad de kallar verkstad? Letade bröderna kattunge borta vid martorp eller har de haft en tredje fritidsaktivitet denna dystra kväll efter kattletandet och före fredagsmyset hemma innan de grips?
Letandet efter katten och konfrontationen med MPS skedde nära bostaden. Senare sågs de vid Martorp, för att ännu senare hämtas för förhör i bostaden. Så de hade en tredje fritidsaktivitet.
2015-08-01, 15:10
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Osannolikt att man lägger redskap där om den stod en bra bit från boningshus med tanke på inbrotten som varit i området. Dessutom så verkar förvaringsutrymme saknas på en så stor gård. Finns säkert en annan byggnad avsedd för sådant. Nä gm blev säkert överraskad och valde nog den platsen i ren desperation om det nu var där Lisa anträffades. Hon kanske funnits i ett bostadshus innan det vet vi ju inte....
Men som sagt, ladan är ändå så pass stor att den kan rymma både verkstad och fyndplats.
Jag tror alltså att kroppen funnits inne i ladan och inte i boden, oavsett om denna kallats för verkstad på knagglig engelska eller inte.
2015-08-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Letandet efter katten och konfrontationen med MPS skedde nära bostaden. Senare sågs de vid Martorp, för att ännu senare hämtas för förhör i bostaden. Så de hade en tredje fritidsaktivitet.

Nyfikenhet ligger i människans natur även om de var där så kan det ju varit all aktivitet som lockade. Lisa hade ju fortfarande inte hittats. Vem hade inte undrat vad som hände? Trots allt så bodde de ju mitt i alltihopa. Lisa hittades väl i samma stund som de var där antar jag? Hade de inte visat sig utomhus så hade folk spekulerat vilt över det....
Senast redigerad av Nybromannen 2015-08-01 kl. 15:18.
2015-08-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men som sagt, ladan är ändå så pass stor att den kan rymma både verkstad och fyndplats.
Jag tror alltså att kroppen funnits inne i ladan och inte i boden, oavsett om denna kallats för verkstad på knagglig engelska eller inte.

Det får vi se när allt kommer till allmänhetens kännedom...
2015-08-01, 15:15
Medlem
Tamborinos avatar
Sista om boden !
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Att kroppen hittats i Ladan är en trådsanning tror jag .
2015-08-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Sista om boden !
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Att kroppen hittats i Ladan är en trådsanning tror jag .

Japp.Tror stenhårt på boden.
Det var där gasmaskerna togs på....hua
2015-08-01, 15:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nyfikenhet ligger i människans natur även om de var där så kan det ju varit all aktivitet som lockade. Lisa hade ju fortfarande inte hittats. Vem hade inte undrat vad som hände? Lisa hittades väl i samma stund som de var där antar jag?
Nej, Lisa hittades efter att litauerna hämtades till förhör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in